As other see us (1)

„As other see us”. Cum ne văd alţii. Ăsta e titlul rubricii care-mi place cel mai mult din fanzinul lui Dave Langford, Ansible. Cel mai premiat fan SF al tuturor timpurilor (are la activ vreo două duzini de Hugo-uri la categoria fan writer, abia anul trecut a reuşit John Scalzi să-i întrerupă seria neîntreruptă a cîştigurilor) adună sub acest titlu extrase din presa non-F&SF despre fanii şi scriitorii genului. Uneori dă citate din recenzii, alteori fraze savuroase ce descriu uimirea unor neofiţi în raport cu cele scrise sau înfăptuite de către fesefişti. Prin urmare m-am gîndit, cu neuronii suprasolicitaţi după o după amiază şi o zi întreagă petrecute la moşie (unde am lucrat, n-am stat doar să citesc, cum am procedat sîmbăta trecută), că o asemenea rubricuţă nu i-ar strica nici blogului de faţă, că tot a ieşit pe locul întîi în sondaj categoria ştirilor despre F&SF. Ergo

Subiectul dintîi ni-l oferă Cotidianul, unde Steluţa Voica semnează un articol despre „Viitorul SF al României”, bazîndu-se pe citate din Dan Doboş, Sebastian Corn şi Mike Haulică. Citez şapoul textului descoperit online:

Teritoriu luat în stăpânire de triburi tehnologice, cetăţeni de rând fericiţi să fie aleşi suporturi biologice pentru perpetuarea minţii preţioase a iubiţilor senatori conducători sau egouri de dimensiuni monstruoase create de speranţa de viaţă ajunsă la 200 de ani. Câţiva scriitori de SF, Dan Doboş, Sebastian A. Corn, Michael Hăulică, au imaginat pentru Cotidianul cum va arăta România peste 50 de ani.

Citiţi articolul integral aici.

And now for something completely different: Jen îşi inaugurează cariera de reviewer pentru CititorSF cu o „advance review” la PREDATOR: TEROARE ÎN JUNGLĂ, o carte care se pregăteşte să intre la tipar. Mulţumim frumos!

…Şi oarece off-topic: pînă cînd presa cea „mare” o să ne mai dea în vreun fel atenţie, vă invit să vedeţi aici cîteva poze făcute în ultimele săptămîni la moşie. E locul ideal pentru creaţie şi muncă, trust me.

Post scriptum: nu poate decît să mă umple de mîndrie că toţi cei trei autori citaţi în jurnalul meu preferat au fost sau vor fi publicaţi de către Millennium Press. Picture me happy!

Lasă un comentariu