Viitoarele-mi lecturi de plăcere

Ziua de vineri mi-a adus o bucurie, sub forma unui colet trimis de editura MediaTech din Iaşi. Îl aşteptam de-o bună bucată de vreme, fiindcă din această direcţie nu puteau veni decît bunătăţi. În definitiv, Media Tech ne-a dăruit de-a lungul anilor ore bune de delicii lecturale: antologia Alte lumi, alte legende editată de Cătălin Sandu şi Bogdan Bucheru, Infinita Abaţie (ultimul segment al trilogiei Abaţiei a lui Dan Doboş)…
De astă dată, autorul viitoarelor mele lecturi de plăcere (a se observa sublinierea) se numeşte Dan Doboş, care satisface în sfîrşit aşteptarea numeroşilor săi fani şi le oferă nu o carte, ci două, un al treilea volum intitulat DemNet (primul dintr-o nouă serie „în care meditaţia politică se împleteşte cu extrapolarea celor mai noi tendinţe de dezvoltare ale umanităţii” – Dan Doboş dixit) urmînd să ajungă în bibliotecile pasionaţilor de SF mai către toamnă. N-am intenţia să mă lansez în analize sofisticate ale celor două volume, spuneam mai devreme că acestea vor fi lecturile mele de plăcere, ci am să mă mulţumesc să citez cele cîteva cuvinte pe care Dan Doboş le-a dat publicităţii despre ele, pe site-ul personal:

ELEFANTUL ÎN BOSTĂNĂRIE – roman pentru tineret
290 pp, 13×20 cm, paperback, ediţia a doua, Media Tech, Iaşi, 2007, ISBN 973-8364-25-6

Povestea lui Mircea şi a Ilincăi nu se vrea nici vreo isteţime moralistă, nici vreo scornire făţarnică şi nici vreo scriere adânc-filosofică. Acţiunea nu se petrece nici în însorita Californie, printre tineri putred de bogaţi, dar nici într-o margine de oraş mare, printre băieţi-băieţi, prostituate de doisprezece ani sau orfani bolnavi de SIDA. Elefantul în bostănărie este o carte despre adolescenţi şi mai ales despre problemele care îi frământă şi care sunt atât de diferite de cele la care sunt pregătiţi să dea răspunsuri ipocrite părinţii şi profesorii lor. Dar, mai presus de toate, această carte nu se vrea un paşaport către vreo istorie a literaturii, ci o poveste simplă care fie să pice în uitare după parcurgerea ultimei pagini, fie să însenineze vreo conştiinţă chinuită de sublima vină de a fi adolescent. Singur si neînţeles…

GHEORGHE, UN OM SPECIAL – antologie de proză scurtă SF&F
290 pp, 14×21 cm, hardcover, Media Tech, Iaşi, 2007, ISBN 973-8364-24-8

Volumul conţine variante revăzute şi adăugite ale celor mai reuşite povestiri pe care le-am scris în cei aproape douăzeci de ani de cînd am decis să vreau să fiu autor SF. Volumul este o îmbinare între proiecte dragi mie, dar fără mare succes, cum este capitolul anti-proverbelor, şi proze relativ cunoscute precum „Pletele Sfîntului Augustin”. Odată cu Gheorghe, un om special, se întregeşte o trilogie a sfinţilor (Augustin, Toma, Francisc), dar se pune şi punct scrierii povestirii care prefigurează evenimentele din Blestemul Abaţiei şi din Abaţia infinită. „Iartă-mi furia, iubite!” este un text pe care l-am scris preţ de şaptesprezece ani în vreo şase variante şi pe care nu am avut curaj să-l includ în Blestem… Sper ca el să fie o surpriză plăcută pentru toţi fanii trilogiei. „Îngeri, ieşiţi din morminte” prefigurează o nouă serie de romane dintre care primul, DemNet, sper să vi-l pot oferi chiar în acest an. Povestirea care dă titlu cărţii e o parabolă care mă reprezintă perfect şi de aceea o consider ruşinos de autobiografică. Nu ştiu dacă e SF sau nu, nu ştiu dacă e prăfuită sau nu, nu ştiu dacă distractivă. Faptul că am ales-o însă să fie titlu spune multe.

Dan Doboş

Sună bine, nu-i aşa? Dacă vă tentează şi am reuşit să vă stîrnesc invidia, n-aveţi decît să comandaţi voi înşivă ambele cărţi, vizitînd excelentul site al autorului (unde veţi găsi, de altfel, o mulţime de alte bunătăţi şi chiar fragmente din ambele volume).

Lasă un răspuns

