Despre Z, cu drag

Am nimerit pe blogul ei din pură întîmplare, acum vreo trei ani. Era unul dintre primele bloguri pe care am început să le urmăresc. Mi-a plăcut cum scria. Tăios, uşor ironic şi, pe alocuri, cu o poezie savant ascunsă printre rînduri. După un timp, mi-am luat inima în dinţi şi i-am comentat nişte însemnări. Apoi am început să conversăm în mod sistematic prin intermediul blogului ei. Am devenit unul dintre „obişnuiţii casei”. A venit şi vremea cînd am început să schimbăm mesaje pe messenger şi, la scurt timp după aia, ne-am şi întîlnit, la un tîrg de carte, apoi la următorul şi la una, două, trei cafele… Din multele pe care ni le tot promitem…
Mai nou, ne vedem rar şi, de-o vreme încoace, chiar şi-n virtual ne întîlnim rar. Sîntem prea ocupaţi, orarul ne e paralel sau naiba ştie de ce. I-am citit cărţile pentru copii. I le-am citit junioarei mele şi m-am îndrăgostit şi eu de felul în care povesteşte. I-am urmărit evoluţia, i-am admirat tenacitatea, am zîmbit bucuros urmărindu-i silueta mică şi ademenitoare prin mulţime, m-am bucurat s-o văd alături de mine la lansări de carte (deşi niciodată n-am reuşit să ajung la vreuna din minunatele-i lansări, de toţi lăudate), ba chiar am şi moşit laolaltă o apariţie editorială.
Nu, n-am numit-o încă, dar nici nu cred că e nevoie, dacă aţi ajuns să citiţi această însemnare aţi recunoscut-o. E vorba de Zully Mustafa, cea mai talentată, cea mai frumoasă şi mai aprigă fiinţă pe care mi-a fost dat să o întîlnesc de cînd am căzut pradă adicţiei blogosferei. Romanul său, Strugurii s-au copt în lipsa ei, apărut acum două zile la Tritonic, îşi va întîlni pentru întîia oară nemijlocit cititorii peste cîteva zile, mai exact joi 27 septembrie la ora 19, în Green Hours 22 Jazz Café. Tot atunci, Weblog.ro va lansa un alt proiect drag lui Zully, revista virtuală Dream Team.
Probabil că n-am să ajung nici acum la lansarea primului ei roman (pînă către sfîrşitul săptămînii sînt single father, o responsabilitate uriaşă, cine nu mă crede, să-ncerce). Dar v-aş îndemna pe toţi să vă duceţi, să fiţi acolo, s-o bucuraţi cu prezenţa voastră şi să vă bucuraţi voi înşivă de prezenţa ei. Să-i cereţi un autograf şi să-i luaţi acasă cartea scrisă cu preţul trăirii. Merită din plin! Vă invidiez pe toţi aceia care îmi veţi urma sfatul şi veţi fi acolo!

2 gânduri despre &8222;Despre Z, cu drag&8221;

  1. hei, Urs! sint apriga, nu? pai daca si tu zici, care esti mereu val virtej in trecere, ce sa mai vorbesc de bietii mei prieteni de zi cu zi… 🙂

    te tinem la curent, dar sa stii c-o facem lata si de data asta 😀 partea cu cea mai… si cea mai… lasa… esti subiectiv… si io te iubesc 🙂

  2. La cafenea (nu merita sa i se spuna asa) nu mi-am gasit cu adevarat locul. Mi-am luat cartea si m-am retras. Mai tarziu, acasa, m-am apucat de citit Zully ca un orb, cautand adica acele secvente care ies singure in relief, fara ca tipografia sa le fi facut ceva special. Am fost servit atat de prompt:
    „ma gaseste si ea schimbata”,
    „obrazul ii ramasese proaspat, curat, de parca nu primise nici o palma din partea vietii”,
    „fetele astea impotmolite in acest oras”,
    „nu vreau sa fiu simpatica pe la terase cu strainii” (descopar ca nici eu),
    „tineri pe care-i consumam in maximum jumatate de ora”,
    „eram asa de zavistita pe viata”,
    „inca n-am iubit in halul asta”,
    „fusta ei alba face valuri de lumina in intuneric”,
    „susotelile lor ajung pana la mine, ma descalt de o sanda si-mi vir degetele de la picioare in baltoaca in care se reflecta cei doi”.
    Cartea este minunata. Ma simt chiar bine in aceeasi casa cu ea.

Lasă un răspuns

