2007: Counting my blessings

Recunosc că nu-mi aparţine ideea. Am ochit-o la Jeff VanderMeer pe blog, unde m-am regăsit încîntat printre cei cărora le mulţumeşte. Aşadar, precum spun anglofonii, I’m going to count my blessings. 2007 a fost categoric un an mai bun decît precedentul. Am călătorit mult, am reuşit să editez cîteva cărţi importante (măcar pentru mine), am citit multe cărţi bune şi cîteva excepţionale, mi-am făcut prieteni noi şi mi-am regăsit cu încîntare prieteni vechi.
Fetele mele, Lucia şi Ştefana, mi-au fost alături în fiecare clipă şi mi-au suportat toanele. Mike Haulică, Ona Frantz, Marian Coman, Coralia Telea, Jeff şi Ann VanderMeer, Bogdan Bucheru, Zully Mustafa, Mircea Pricăjan, Lorena Lupu, Bogdan Hrib, Jen şi alţii m-au tras de urechi cînd am luat-o pe arătură şi m-au ajutat cu sfaturile lor ori de cîte ori am avut nevoie. I-am cunoscut personal şi mai îndeaproape pe Ionuca, Aron Biro, Gramo, Cezar-Paul Bădescu, Alex, Victor Dragomir, Patric, Maria, Vero şi mulţi alţi prieteni din virtual sau din viaţa pipăibilă. I-am reîntîlnit cu mare plăcere, în diverse ocazii, pe Gheo, Liviu Radu, Ion Hobana, Bogdan Suceavă, Jean-Lorin Sterian, Remus Cernea, Ilieş Cîmpeanu, Radu Paraschivescu, Robert Şerban, Roxana Brînceanu, Cătălin Teniţă. Am norocul de-a avea prieteni mulţi şi buni, aşa cum şi-ar dori oricine, şi le mulţumesc că mi-au fost alături şi că există.
Am fost onorat să-i întîlnesc pe John Scalzi, Ian R. MacLeod, Louise Marley, Andreas Eschbach, Gregory Benford, Richard Paul Russo, Jean-Marc Ligny, Roland Wagner, Robert Charles Wilson, Annette Werther-Médou, Greg Keyes, Jean-Claude Dunyach, James şi Kathryn Morrow şi alţi autori şi editori din sferele înalte ale F&SF-ului mondial. Am trăit un moment de triumf în decembrie, văzîndu-mi numele tipărit în lista de colaboratori ai revistei Locus, unde fotografiile mele au ilustrat reportajul de la Utopiales al lui Jeff.
Am publicat şase cărţi la Millennium Press. Cele trei titluri din seria Preludiului Dunei (Casa Atreides, Casa Harkonnen şi Casa Corrino) n-ar fi putut să apară fără munca de ocnaş a Cristinei şi a lui Ştefan Ghidoveanu, cu care am reuşit să ne stresăm reciproc în nenumărate rînduri, fără ca acest lucru să afecteze calda prietenie pe care o nutresc faţă de ei. Toate cele trei volume au avut un succes mai mare decît mă aşteptam, numărîndu-se printre best-seller-ele reţelei Diverta, iar Casa Atreides e una dintre cele cinci cărţi nominalizate la titlul de „Cartea anului” în Diverta Magazin (alături de titluri semnate de Paulo Coelho, Mircea Cărtărescu, Daniel Cristea-Enache şi Aurora Liiceanu). Monica Nicolau a tradus exemplar Un miliard de şanse de Cory Doctorow, primul titlu al unui autor american pe care reuşesc să îl tipăresc în premieră, înaintea conaţionalilor săi. Powersat al lui Ben Bova a avut parte de o ediţie de masă frumoasă, iar Millennium Est, antologia de proză fantastică românească tradusă în limba franceză, şi-a epuizat tirajul (e drept, minuscul) în mai puţin de două săptămîni de la editare.
Mi-am început anul citind Derapajul lui Ion Manolescu şi l-am încheiat cu The Terror de Dan Simmons. Două cărţi masive (şi foarte diferite), numai bune de savurat în combinaţie cu somonul, caviarul, căpşunile şi şampania revelioanelor vieneze. Între timp, am citit mult (mi-e dor de vremea cînd aveam răbdare să-mi consemnez cu acribie lecturile), iar lista care urmează e doar un random sampling. Shriek al lui Jeff VanderMeer, trilogia Carlucci a lui Richard Paul Russo, Strugurii… lui Zully, Rondo Capriccioso al Lorenei Lupu, Lorgean de Jean-Lorin Sterian, Obiecte ascuţite de Gillian Flynn, Testamentul de ciocolată al lui Marian Coman, Shalimar Clovnul al lui Rushdie, antologiile New Weird şi Best American Fantasy ale lui Jeff şi Ann VanderMeer, The Silent şi Promised Land de Jack Dann, Poveştile erotice româneşti de la editura Trei, Black Man de Richard Morgan mi-au oferit, toate, ore plăcute de lectură.
Am asistat de la distanţă (eram la Viena, cea de-a doua casă a noastră, după cum îi place junioarei mele să spună) la intrarea României în Europa (măcar teoretic). Am văzut mai mult sau mai puţin din Bulgaria (în două rînduri, la Sofia în februarie şi pe litoral în iulie), Franţa (Nantes şi coasta atlantică în octombrie/noiembrie), Austria (în ianuarie, martie, noiembrie şi decembrie) şi Ungaria (mai ales pe parcursul verii, cînd am frecventat ştrandurile din „vecini”).
Ce aştept de la anul cel nou, ce-mi propun sau ce ştiu sigur că voi realiza? Am să vă spun mîine. Pînă atunci, încă o dată, vă mulţumesc (fie că vă regăsiţi în înşiruirea de mai sus, fie că nu).

4 thoughts on “2007: Counting my blessings

  1. Marian Coman 4 ianuarie 2008 / 11:03 am

    Iti multumim si noi ca existi, Horia. La multi ani! ;)

  2. Lorena 5 ianuarie 2008 / 12:05 am

    la mulţi ani, Horică, şi aştept un semn de la tine, cât de curând. ;)

  3. aron biro 5 ianuarie 2008 / 10:00 pm

    La multi ani, am ramas dator cu o bere.

Lasă un răspuns

