Ziua francizelor

t.jpgLuni 14 ianuarie a fost ziua francizelor pentru ursul din colţul hărţii. A început devreme, cu ediţia românească New York Times Book Review, şi a continuat cu o porţie moderată de Fornetti cu ciuperci, luate de la un chioşc al celebrei francize. Dar francizele cele cu adevărat importante aveau să mă asalteze abia către miezul nopţii. E vorba de două producţii derivate din blockbustere hollywoodiene. Culme a coincidenţei, originalele care au deschis ambele serii îl aveau în capul afişului pe actualul guvernator al Californiei, Mr. Universe, însuşi Schwarzie!
Terminator: The Sarah Connor Chronicles a debutat duminică pe canalul american de televiziune Fox. Văzusem o versiune a episodului pilot, ştiam că acesta avea să fie refăcut parţial, nu era o surpriză. Ştiu, francizele televizuale eşuează adesea în derizoriu, clişeu sau de-a dreptul kitsch, iar ultima producţie a francizei Terminator, Rise of the Machines, a fost un exemplu de manual în acest sens. The Sarah Connor Chronicles a ignorat însă cu totul rebutul în cauză şi continuă povestea din punctul în care a lăsat-o cel mai bun film al seriei, Judgement Day. N-am să dezvălui nimic despre acţiune sau poveste în sine. Am să vă spun doar că episodul pilot al seriei face toţi banii investiţi în el. De la distribuţie la muzică, de la decoruri la efectele speciale, producătorii (C2 Pictures, Warner Bros. şi Fox Broadcasting Co.) şi-au făcut treaba cu precizia unui journeyman iscusit. Drept consecinţă, Battlestar Galactica are un rival foarte serios pentru vîrfurile topurilor celor mai tari show-uri de televiziune, la toate capitolele. Distribuţia e excelentă: Lena Headey i-a luat locul doamnei Hamilton (cam trecută de-acum) în rolul Sarei Connor, fiul ei John e jucat de Thomas Dekker (pe care-l ştiam dintr-un rol episodic din Heroes), iar cireaşa de pe tort e tînăra terminatoreasă-bodyguard Cameron, nimeni alta decît fosta adolescentă veşnic desculţă, cu probleme psihice şi artele marţiale în degetul mic, din Firefly şi Serenity: Summer Glau! La capitolul muzică, alegerea a fost iar foarte inspirată: Bear McCreary (îl găsiţi în blogroll-ul meu), omul care a făcut din muzica serialului Battlestar Galactica „un al 12-lea cylon şi unul dintre protagoniştii serialului”, după cum scrie Michael Hinman de la SyFy Portal. Bottomline: Sarah Connor Chronicles e un serial de urmărit!
Abia ce sfîrşisem de re-vizionat Terminator-ul cel nou, cînd umbra lui Schwarzie s-a ivit din nou în biroul meu semi-întunecat. De astă dată, sub forma unui mail pe care-l aşteptam încă de dimineaţă. Jeff se lăudase pe propriul blog că e pe ultimii metri cu cea de-a patra revizuire a manuscrisului romanului comandat de Dark Horse Books şi inspirat de franciza demarată în 1987 cu un alt film de referinţă pentru amatorii de action/adventure: Predator, în regia lui John McTiernan şi cu acelaşi Schwarzie în rolul principal. În sfîrşit, la un sfert de oră după miezul nopţii, a venit vestea cea mare: e gata! Titlul (Predator: South China Sea) nu-i încă definitiv, cei de la Dark Horse vor mai solicita poate modificări de amănunt, dar cartea e de-acum carte şi nu doar un draft oarecare. Felicitări lui Jeff! Înainte să mă răpună oboseala, am printat textul şi-am citit cîteva capitole. E grozav! Iar personajul botezat Horia Ursu, un fost luptător profesionist reconvertit în mafiot, e haios pînă peste poate (cîteodată îmi pare rău că nu-s şi eu chiar aşa). Am demarat deja negocierile cu Dark Horse pentru o ediţie românească simultană cu ediţia originală. În septembrie, veţi putea citi şi voi cartea. Deocamdată, privilegiul acesta e rezervat pentru cîţiva, happy few, printre care Jeff mi-a făcut onoarea să mă includă. Vă asigur că aşteptarea vă va fi răsplătită.
4 gânduri despre &8222;Ziua francizelor&8221;

  1. Eu as zice ca noul serial este bine-venit mai ales pentru ca BSG este la ultimul sezon. Poate Sahar Connor rezista si confirma sa avem ce viziona si la anul 🙂

Lasă un răspuns

