Pe masa mea de lucru…

rebel-front-small.jpg

Jack Dann • JAMES DEAN, REBELUL

traducere din limba engleză de Ana-Veronica Mircea; data estimată a apariţiei: 15 martie
James Dean era socotit a fi unul dintre cei mai străluciţi actori ai Americii în momentul morţii sale într-un accident de maşină, în 1955. Într-o clipă de coşmar, viaţa unui om extraordinar a fost curmată. Dar dacă lucrurile s-ar fi petrecut altfel?
Supravieţuind îngrozitorului accident care a lăsat asupra sa urme de neşters, în planul fizic şi cel emoţional deopotrivă, James Dean are revelaţia că e sortit să realizeze „ceva minunat, de-o importanţă covîrşitoare”. Pentru Jimmy, calea spre glorie va fi însă întortocheată şi adesea frîntă, presărată cu rămăşiţele viselor sfărîmate şi ale iubirilor neîmplinite, un adevărat pelerinaj la cele mai faimoase repere culturale ale Americii postbelice, prin lumea sufocată de geniu şi droguri a generaţiei Beat, în sanctuarul ascuns publicului de la Graceland, în umbrele de nepătruns ale Camelotului. Viitorul şi vieţile unor Jack Kerouac, Frank Sinatra, Elvis şi ale fraţilor Kennedy vor fi marcate de întîlnirea cu tînărul rebel, în goana sa către un destin care va schimba lumea. Alături de el, suflet-pereche şi povară, un fenomen strălucitor pierdut în circumstanţe tragice, nimeni alta decît fragila zeiţă a sexului, Marilyn…
Îmbinînd cu ingeniozitate realitatea şi ficţiunea, Jack Dann ne oferă o fascinantă călătorie de-a lungul anilor cincizeci şi şaizeci, o traversare de neuitat a unei Americi legendare, prin prisma unei legende americane: James Dean, rebelul.
12 gânduri despre &8222;Pe masa mea de lucru…&8221;

  1. Suna interesant, mi-a placut Dean si daca omul asta de mai sus Jack Dann scrie bine, poate ca o sa-mi placa si cartea asta.

  2. Am venit prea tarziu, dar o sa repet si eu ce-a zis Jen :). E absolut superba coperta (de altfel mi s-a parut ca antologia MILLENNIUM EST avea una dintre cele mai reusite coperti pe care le-am vazut in ultima vreme).

  3. Pingback: A apărut! « Însemnări din colţu’ hărţii

Lasă un răspuns

