Home alone

Mda, un titlu hollywoodian. Pentru amatorii de literatură, am să folosesc drept subtitlu o pastişă brebaniană, În absenţa stăpînei… a stăpînei casei adică. Zilele care-au trecut din această săptămînă au fost luuuungi, luuuungi… Mai lungi ca niciodată. Lipsind de-acasă Beautiful Bad Bear (plecată pe meleaguri străineze în interes de serviciu), ursul cel urît şi rău împreună cu ursuleaţa (co-)producţie proprie au fost nevoiţi să o scoată la capăt singuri, în cîteva dintre momentele mai delicate ale zilei.
Un motiv în plus ca să-mi admir şi mai mult soţia, care se gîndeşte la toate şi face să pară fireşti toate corvezile şi responsabilităţile de părinte şi şef de gospodărie. Mîncare. Facturi. Ore de somn. Ore de mers la grădiniţă. Vase de spălat. Ordine în casă. Flori stropite. Programul de seară: baie, No Reservations (junioara e mare fană a lui Anthony) şi somnic… Teoretic, ştiam toate acestea, dar să ajungi să-ţi aminteşti fiecare amănunt, ba chiar să le şi pui în practică… De unde atîta memorie? De unde atîta dăruire pentru ca totul să meargă bine? Nu-i uşor să fii mamă, asta-i sigur.
Probabil că vreţi să ştiţi cum am dus-o. N-a fost rău, nici poveste. Bunica ne-a dotat cu mîncare. Electrica ne-a tăiat curentul dimineaţă de dimineaţă şi ne-a obligat să ne găsim de lucru departe de computer. După-mesele le-am petrecut trăgînd la aghioase, pînă cînd, la vremea amurgului, venea în sfîrşit curentul. Dar din momentul ăla… ohooooo! junioara şi seniorul, la acelaşi birou, cea dintîi cu laptopul în faţă, seniorul în faţa desktopului. Pe de-o parte, Pacman, Horseland şi Monster Truck Fury. Pe cealaltă parte, Rebelul lui Jack Dann şi schimburile de mailuri menite să netezească drumul către un Eastercon de succes. Şi contabilitatea. Fond muzical permanent: Sean Callery, Amethystium, Eloy, Metallica, Tarja, Nickelback, Leonard Cohen, Brian Tyler, Pink Floyd, Clannad, Mike and the Mechanics, Genesis etc. La nivel sonor mai ridicat decît de obicei. Junioara a pictat, tata şi-a dat cu părerea, am pieptănat împreună păpuşi, am fugit de mişculacii care voiau să-i facă felul lui Pacman, am citit volumul cel nou al enciclopediei de la Cotidianul, am vizionat un film cu Barbie, am sunat-o pe mama de 3 ori pe zi (mi-e groază de pe-acum de viitoarea factură de mobil)… Am dezbătut chestiuni de mare importanţă pentru ţară şi ne-am trasat reciproc sarcini. Dovada o aveţi ceva mai sus: prima listă de cumpărături aşternută pe hîrtie de Ştefana, din proprie iniţiativă. Cum să nu fiu un tătic mîndru?
Ne e un dor cumplit de Beautiful Bad Bear. De siguranţa pe care ne-o dă prezenţa ei. De zilele alea normale. Dar mai e numai o zi.
3 gânduri despre &8222;Home alone&8221;

Lasă un răspuns

