Eastercon 2008 (4)

Deşi au trecut deja cinci zile, impresia post-Eastercon nu s-a şters încă. Azi-noapte am visat că mă plimbam prin Londra şi răspundeam cu un accent britanic perfect întrebărilor unor turişti japonezi. Eheee, mai am pînă acolo…

11.jpg
Londra văzută de sus, la sosire.
Categoric, punctul de vîrf al convenţiei (pentru noi, cel puţin) a fost ziua de duminică. Trei interviuri mari şi late, cu Geoff Ryman, China Miéville şi Neil Gaiman, întîlniri şi schimb de adrese cu Cory Doctorow, Colin Harvey şi Joe Abercrombie… Pe la 7 seara eram deja gata, ca bateriile aparatului meu de fotografiat. Plănuisem un tur pedestru pentru vizionarea Londrei by night, dar oboseala şi frigul ne-au răpus repede şi ne-am întors în Crystal Palace pentru a ne face bagajele şi pentru un ultim Navy Rum la barul de la parterul hotelului Queens.

41.jpg
De vorbă cu Geoff Ryman, despre dragostea sa pentru Cambodgia şi SF-ul cu specific local.
51.jpg
Cu China, după interviu (foto Bogdan Hrib).
Ultima zi la Londra a fost un amestec de fabulos şi ridicol, alergătură şi contemplare, oboseală şi nervi. Am alergat prin ninsoare şi frig de la Victoria Station la Big Ben via Green Park, de la London Eye la Globe Theater, de la Tower Bridge înapoi la Victoria Station…
31.jpg
Victoria Station. Please mind the gap between the train and the platform!
71.jpg
Buckingham Palace văzut din Green Park.
81.jpg
Ten o’clock sharp.
111.jpg
Primăria frumoasă a unui oraş frumos.
Am văzut (pe dinafară, desigur) obiectivele turistice majore, mi-am sunat un prieten din liceu (londonez de Cambridge de mai bine de 5 ani) ca să-l anunţ că peste o lună şi jumătate „ne întîlnim de 20 de ani”, am băut o cafea într-un Café Nero din City, am admirat arhitectura futuristă a primăriei londoneze şi, ca-n toate zilele anterioare, ne-am scos pălăria în faţa preciziei de metronom cu care circulă mijloacele de transport în comun britanice. Punctualitatea germană? Mofturi, my dear! S-o vedeţi pe cea a supuşilor Majestăţii Sale!
61.jpg
The Postal Order. Goodbye and thanks for the fish… and chips!
Ultimul popas înaintea plecării spre aeroport a fost acelaşi ca şi la sosire, The Postal Order, o locantă de cartier cum mi-aş dori şi eu prin preajmă, pentru o ultimă porţie de fish & chips la preţ de happy hour şi o bere Directors. Tren-metrou-metrou-aeroport şi… din motive de aglomeraţie pascală, o întîrziere de aproape două ore a cursei British Airways. Fumătorul din mine a fost adus în pragul disperării de cele aproape 9 ore de privaţiuni cumplite. Primul gest pe pămînt mioritic (unde-am sosit marţi la 1 a.m.) a fost să-mi aprind o ţigară ca să-mi ostoiesc adicţia…
12.jpg
Smart girl, proud daddy!
A doua zi în zori, la volan şi la drum… 11 ore, de la un capăt la altul al ţării pînă în colţul meu de hartă, timp destul pentru a rememora întîmplările şi întîlnirile ultimei săptămîni. La sosire, Ştefana m-a întîmpinat cu „felicitarea” din imaginea de mai sus şi, brusc, mi-au trecut tot spleen-ul şi nostalgia… There’s no place like home!
4 gânduri despre &8222;Eastercon 2008 (4)&8221;

  1. Abia acum m-am prins ce era comentariul cu Londra. Deci asa… Foarte, foarte fain. Trebuie sa fac ceva sa ajung si eu 🙂

    PS. Cum am ramas cu biznisul ala cu cartile ?

  2. prima poza (millennim eye?) e bestialnii! daca ti-ar fi tremurat putin mina cred ca ai fi prins si parlamentul (daca mai tin eu minte amplasarea)

Lasă un răspuns

