Scalzi. John Scalzi.

V-am ameninţat de tare multă vreme cu o surpriză, iată că a sosit şi timpul să v-o dezvălui. Începînd din acest an, dacă totul merge bine chiar de la Gaudeamus, cititorii români vor avea ocazia să descopere  nemijlocit universul unuia dintre cei mai apreciaţi scriitori de science fiction ai momentului. Doamnelor şi domnilor, Millennium Press are marea plăcere de a-l prezenta pe… JOHN SCALZI!

Millennium Press va edita integral seria începută de Scalzi în 2005 cu romanul OLD MAN’S WAR (care, alături de celelalte texte publicate pînă la apariţia sa, i-a adus în 2006 autorului un premiu John W. Campbell (premiu decernat cu ocazia Worldcon-urilor celui mai valoros scriitor aflat la începutul carierei), dar şi o nominalizare pe lista finaliştilor pentru Hugo (un lucru extrem de rar în cazul unui volum de debut). RĂZBOIUL BĂTRÎNILOR va apărea aşadar în 2008, iar în 2009 seria va fi continuată cu BRIGĂZILE FANTOMĂ şi ULTIMA COLONIE. Cele trei romane vor fi publicate în colecţia EPIC a editurii şi vor beneficia de traducerea expertă a scriitorului Marian Truţă. Ilustraţiile copertelor îi vor aparţine unui grafician talentat din Canada, Sparth (pe numele său adevărat Nicolas Bouvier).

E bine de ştiut că John Scalzi a fost şi unul dintre primii bloggeri, jurnalul său online, Whatever, împlinind de curînd 10 ani de prezenţă online neîntreruptă şi avînd zeci de mii de vizitatori în fiecare zi. Activitatea sa de jurnalist online i-a adus, de altfel, o neaşteptată recunoaştere la ceremonia de decernare a premiilor Hugo, cînd Scalzi, unul dintre cei mai profesionişti autori ai momentului, a primit un Hugo în calitate de scriitor-fan. Cei zece ani de blogging vor fi celebraţi, de altfel, şi prin lansarea unui volum de selecţii din jurnalul online, intitulat (haios de tot!) YOUR HATE MAIL WILL BE GRADED.

Am avut privilegiul de a-l cunoaşte pe John Scalzi şi, mai mult decît un autor talentat, acesta e un individ absolut fabulos de hazliu, un orator desăvîrşit, un spirit viu şi un comesean redutabil. Sînt mîndru că am să fiu editorul său în România şi sînt convins că fanii literaturii science fiction îl vor primi pe Scalzi cu mintea şi cu braţele deschise.

(în imagine, John Scalzi împreună cu subsemnatul, noiembrie 2007, Nantes; foto © Jeff VanderMeer)

LATER EDIT: John mi-a scris azi după-amiază că-i plac copertele pe care le-am ales şi, drept dovadă, le-a şi afişat pe Whatever, împreună cu copertele viitoarei ediţii chineze a seriei. Trebuie să mărturisesc că eroicul popor chinez nu-i deloc de lepădat cînd vine vorba de design!

30 thoughts on “Scalzi. John Scalzi.

  1. Corwin 22 septembrie 2008 / 7:14 pm

    Horia, esti un geniu! Scalzi scrie superb. Romanele astea le-am devorat cu o pofta nebuna. De abia astept editiile in romana sa le fac reclama pana nu o sa mai imi simt degetele :)
    Bravo! Super miscare. Sper sa fie rasplatita pe masura.

  2. Ygg 22 septembrie 2008 / 8:14 pm

    E.X.C.E.L.E.N.T.

    Si felicitari pentru secretomanie, bine facusi ca ai tinut stirea la secret pana cand ai incheiat contractul, ai gasit traducatorul si ai pregatit pana si machete pentru coperti in loc sa ne duci cu zaharelul vreo juma’ de an.

  3. Ygg 22 septembrie 2008 / 8:19 pm

    Uitasem … Formatu’, cat e formatu’?!? Trade sau mass market?

  4. kyodnb 22 septembrie 2008 / 9:07 pm

    eu i-am citit o singura povestire, After the coup de pe site-ul Tor si mi-a placut, si cred ca va avea un succes masiv la noi in tara, publicat si promovat cum trebuie…

  5. aspoiu 22 septembrie 2008 / 9:10 pm

    Formatu’ pare mass. Nu cred ca se justifica trade la numarul de cuvinte, zic io…
    Buueeiii! Poza cu suc ?! Ce rusine!
    Felicitari!

  6. Horia-Nicola Ursu 22 septembrie 2008 / 10:51 pm

    mass market paperback, of course. 11×18 cm. multumesc tuturor pentru incurajari, sper sa mearga bine seria asta.
    cit despre suc… al meu era de rosii, fiindca eram sofer, iar John nu bea deloc alcool, asa ca a luat un suc de portocale; intre timp, in partea cealalta a pozei (vizibila integral aici – doar paharul lui Ian e vizibil: http://www.flickr.com/photos/vanderworld/1968259837/sizes/l/in/set-72157603085608904/) Ian MacLeod si sotia sa, impreuna cu Andreas Eschbach, savurau o palinca autentica de prune, made in Tzara Oashului :)

  7. Costi 23 septembrie 2008 / 1:49 am

    Incredibil, ce coincidenta…
    Ieri am inceput primul meu roman de Scalzi, „Old Man’s War”!!! Pina acum suna bine, e greu sa o lasi din mina…
    Oricum, felicitari si bafta!

  8. scalzi 23 septembrie 2008 / 4:32 am

    You’re going to remember to send me copies, right?

  9. Horia-Nicola Ursu 23 septembrie 2008 / 6:36 am

    @of course i will, john! as many as you’ll like! thanks for stopping by!

  10. michael 23 septembrie 2008 / 10:04 am

    bravo!
    ce fain ai formulat tu „cel mai valoros scriitor aflat la începutul carierei”! de mult tot incerc sa gasesc o formula pentru „new writer” care sa mearga cu premiile astea.
    horia ursu si john scalzi, foto jeff vandermeer – mai, mai!

  11. Dark Wolf 23 septembrie 2008 / 11:39 am

    Felicitari, Horia. Ma bucur pentru tine, dar si pentru noi cei ce vom fi delectati cu aceste romane :)
    Si felicitari pentru coperti, sunt o incantare. Imi plac foarte mult.
    Keep up the excellent job ;)

  12. jeje 23 septembrie 2008 / 1:50 pm

    Intr-adevar copertile sunt superbe.Mai rar asa ceva pe la noi.

  13. aspoiu 23 septembrie 2008 / 2:50 pm

    @horia & sucul – cine se scuza, se acuza :)

  14. doru 23 septembrie 2008 / 4:10 pm

    pot comanda cartea pe adresa editurii „Millennium Press”?

  15. Horia-Nicola Ursu 23 septembrie 2008 / 5:15 pm

    @doru: poti face o pre-comanda si o sa o primesti dupa ce iese de sub tipar.

  16. md 23 septembrie 2008 / 7:46 pm

    O intrebare. Din ce vad pe wikipedia seria este compusa nu din 3 ci din 4 volume:

    * Old Man’s War (2005, Tor Books, ISBN 0-765-30940-8)
    * The Ghost Brigades (February 2006, Tor Books, ISBN 0-765-31502-5)
    * The Last Colony (April 2007, Tor Books, ISBN 0-765-31697-8)
    * Zoe’s Tale (August 2008, Tor Books, ISBN 0-765-31698-6)

    Aveti in plan sa publicati si volumul 4?

  17. Horia-Nicola Ursu 23 septembrie 2008 / 7:58 pm

    @md: va fi si zoe’s tale, desigur. deocamdata, am semnat contractul pentru primele trei volume. chiar azi :)

  18. md 23 septembrie 2008 / 8:19 pm

    Multumesc pentru raspuns.

  19. bebe 23 septembrie 2008 / 9:52 pm

    Felicitari si multumim pentru surpriza.Scriitorul e foarte bun, traducatorul la fel{dom’ Truta scrie la rindul sau S.F.asa ca stie cu ce se „maninca”}.Reteta este de succes,nu mai ramine decit ca si noi sa cumparam cartile{daca mai vrem si altele}.Doar cu felicitari si aplauze se moare de foame!Chiar! Nu il aduceti pe mister John sa ne dea ceva autografe?{M-ati invatat rau!}Sa inteleg ca primul volum o sa il iau la tirgul de carte?{Palinca cine o da?}

  20. alexei 24 septembrie 2008 / 12:04 am

    Kudos…. Esti tare!

  21. Vero 25 septembrie 2008 / 2:24 pm

    Esti pe „drumul cel bun”, Horia! Sper s-o poti tine tot asa! :)
    Succes!

  22. voicunike 27 septembrie 2008 / 9:11 am

    Asta da surpriza! Esti foarte tare Horia!

  23. Pax 31 ianuarie 2010 / 10:32 pm

    De curiozitate, au fost publicate toate cele 3 carti ?

    Pe site-ul Millennium Press nu gasesc nici una dintre cele 3 (:

  24. uglybadbear 1 februarie 2010 / 1:25 am

    De fapt, a fost publicata doar un tiraj-semnal al primului volum. Vom incerca sa recuperam pe parcursul acestui an.

  25. Pax 1 februarie 2010 / 11:17 am

    ok, ma bucur sa aud asta. Succes!

  26. WildMustang 1 februarie 2010 / 3:47 pm

    Uglybadbear eu am vazut cele trei carti ale lui John Scalzi pe piticipecreier la vanzare/comparare de produse si ma intreb de unde le au …. voi ati tiparit? este curios ca spui ca ati tiparit numai 1 vol.

  27. WildMustang 1 februarie 2010 / 3:56 pm

    Hahaha ….. m-am uitat exact la ce librarie erau cartile si aveau si pretul ( Razboiul batranilor 29.9, Brigazile fantoma 33.99, Ultima colonie 33.99) iar pe site-ul librariei respective se spune ca sunt in curs de aparitie.

  28. uglybadbear 1 februarie 2010 / 4:45 pm

    se practica treaba asta… isi asigura baietii pre-comenzile.

Lasă un răspuns

