Chestionar 2: Voi şi proza scurtă

Din acest moment, sondajul referitor la mediul în care preferaţi să citiţi proza scurtă este închis. Numărul total de voturi a fost 47, aproximativ o treime din numărul celor care au răspuns chestionarului nr.1, cel din urmă cu o săptămînă. Mă aşteptam să am parte de mai puţine răspunsuri, fiindcă subiectul a fost de interes limitat.

Îmi place mult PollDaddy, site-ul care îmi găzduieşte sondajele. Nu de alta, dar îmi oferă posibilităţi multiple de vizualizare a rezultatelor. Între altele, un grafic de tip „plăcintă” care este foarte relevant privind repartiţia opţiunilor.

E limpede că antologiile cu mulţi autori au cîştigat detaşat, cu 45%. Culegerile de autor au strîns 28% din voturi, urmate de reviste, cu 21%. Internetul nu e cel mai potrivit suport, doar 2 repondenţi, adică 4% au ales acest răspuns. Am avut şi surpriza de a constata că am un cititor care nu suportă proza scurtă.

Foarte relevant acest sondaj pentru mine, ca editor. În privinţa revistelor, se confirmă spusele lui Bogdan Hrib din ancheta lui Mike Haulică publicată în Observatorul Cultural în urmă cu o săptămînă (articolul  integral poate fi citit aici):

Am senzaţia că vremea revistelor SF/F încă nu a venit (sau nu a revenit!). Toate „experienţele“ de pînă acum nu au atins adolescenţa ca durată a vieţii, chiar dacă materialele publicate au fost pe deplin mature. Iar despre tiraje… nici să nu mai vorbim! S-ar putea ca piaţa să nu „ceară“ încă reviste…

Am avut anul acesta timp de gîndire în privinţa aceasta, deoarece mi-am propus să relansez experienţa extrem de plăcută (din punctul meu de vedere, ca editor) a editării unei reviste în genul Ficţiuni-lor d’antan. Se pare că intuiţia mea a fost cea corectă (şi eşecul Sci-Fi Magazin o confirmă): forma revistei nu e cea ideală pentru publicarea povestirilor, nu în acest moment, nu pe piaţa românească. Prin urmare, după cum voi detalia în zilele următoare, proiectul  resuscitării Ficţiuni-lor va fi mai bine primit în forma pe care am ales-o în cele din urmă. Dar despre acestea, altădată.

5 gânduri despre &8222;Chestionar 2: Voi şi proza scurtă&8221;

  1. salut horia,

    poti te rog sa confirmi data aparitiei „jihadului”?
    o astept de mult timp si am comandat-o prin imaginasore de cand au postat-o…

    scuze ptr off-topic.

    merci

Lasă un răspuns

