Afară e soare, haideţi la votare!

votatGlumesc, desigur. Treaba voastră dacă veţi vota sau nu. Dacă la locale a mai fost cum a fost, de data asta nici măcar nu mă mai mir sau ofusc cînd aud că unii sau alţii nu merg la vot. Lehamitea generalizată a ajuns şi la mine, iar miza mi se pare cu totul şi cu totul insignifiantă. Votul de protest mi se pare o capcană pentru proşti, făcută anume pentru păcălirea naivilor care s-au săturat de politicieni şi minciunile lor; vor fi destui „oameni de bază” care să aibă grijă ca numărul de voturi albe să rămînă scăzut, iar ştampilele să poposească acolo unde trebuie. Votul nul sau votarea celor care reprezintă „răul cel mai mic” îmi par alternative mai viabile. În ce mă priveşte, şi de astă dată voi merge la vot. Am să votez cu lehamite, dar am să votez.

Colegiul de care aparţin nu-mi oferă nici un motiv de entuziasm. N-am nici măcar bucuria de a vota UDMR-ul, nici măcar ei n-au candidaţi de încredere. Pe cei de la PDL nu-i ştiu, n-am auzit în viaţa mea de ei şi nici nu cred că am să mai aud. PSD-ul scoate la înaintare aceleaşi figuri tîmpe (în plus, mi-a ajuns cînd am votat cu Emetiralul la îndemînă, împotriva lui Vadim; un vot acordat lui Ilici e mai mult decît suficient într-o viaţă). La PNL candidează dom’ ministru Silaghi. De data asta fără cumnatul de rigoare. Nu, merci. Figura lui nu mă inspiră. Şi nici faptele-i ministeriale. În rest, cum alte partide n-au şanse de intrare în parlament, nici nu m-am obosit să mă interesez pe cine-au pus pe liste. Que faire?

Precum am spus, am să votez. În necunoştinţă de cauză (sau mai degrabă, în cunoştinţa alternativelor), voi pune ştampila pe PDL. Oricum n-au şanse în colegiul meu, dar măcar voturile mele vor conta în altă parte. Sau aşa ar trebui. Sistemul de vot hibrid cvasi-uninominal e de fapt anonimal. Sau unomanimal? N-am priceput prea multe din repartizarea voturilor. Dom’le, e uninominal sau partizan? Cert e că face parte din specia struţo-cameleonilor. Numai noi, românii, ştim să ne scărpinăm mai bine în urechea dreaptă cu mîna stîngă ridicată peste cap.

LATER EDIT: Am fost, mi-am exprimat în mod democratic absenţa opţiunilor. Al naibii să fiu dacă mă interesează rezultatele.

7 gânduri despre &8222;Afară e soare, haideţi la votare!&8221;

  1. Azi se voteaza?In Romania?Ce chestie!Asa aflu si eu ca au mai trecut 4 ani!{Oricum nu inteleg eu votul multipluriuninominal!}Hic!Hai noroc si sanatate!

Lasă un răspuns

