2009: Privire în perspectivă

O însemnare de acelaşi gen de anul trecut mi-a permis să îmi pot aminti, de cîte ori am simţit nevoia, ce mi-am propus şi, la sfîrşit de an, să trag linie şi să adun, pentru a vedea cît am reuşit să realizez. Îmi voi enunţa parte din gînduri (acelea avuabile public) acum, cu speranţa că recitirea lor mă va impulsiona întru punerea lor în faptă. Aşadar, ce-mi doresc de la 2009?

În plan personal, nu cu mult mai mult decît îşi doreşte toată lumea. Sănătate şi prosperitate pentru mine şi toţi ai mei. În particular, mi-aş dori ca Ştefana să înceapă cu bine şcoala, la toamnă. Mi-aş mai dori ca pînă cînd vara îşi va intra în drepturi să reuşesc să fac din căsuţa de la moşie o locuinţă perfect funcţională, cu apă curentă şi cu o bucătărie în care să pot găti tot ce-mi va trece prin minte şi cu o curte din care să nu-mi mai vină să plec. Nu-i mult ce-mi doresc şi, cu puţin noroc, o să avem parte de toate astea.

În ce priveşte călătoriile, anul ăsta vom vedea sigur Egeea, vom da o tură prin Serbia şi, după toate probabilităţile, vom vizita Austria profundă, unde încă n-am ajuns. Dacă totul va fi superlativ, e posibil ca la toamnă să ajungem la Frankfurt sau măcar (iar) la Nantes la Utopiale, dar partea asta e încă sub semnul întrebării şi depinde în mare măsură de împlinirea dorinţelor din paragrafele care urmează.

În plan profesional, sînt multe proiecte pe care le-aş vedea puse în practică, unele ele transferate din wishlist-ul de anul trecut. Cu Millennium Press aş vrea să ating media pe care ne-am propus-o cu Mike după Gaudeamus, de măcar un volum apărut în fiecare lună. Vrem să publicăm vreo patru antologii în acest an (în seria editată de Mike), vreo şase titluri în colecţia Epic, pe care o coordonez eu (da, vor fi şi Dune, vom avea şi Scalzi, şi Carlson şi VanderMeer), plus încă vreo trei-patru titluri în colecţia Prezent, care i-a revenit Onei. Şi, dacă sorţii ne vor fi favorabili, o să avem, la Bookfest, o colecţie nouă.

Tot pentru Millennium Press mi-aş dori, de la vară încolo, mutarea într-un sediu adevărat (spre deosebire de momentul actual, cînd editura fiinţează în biroul meu de-acasă şi, datorită internetului, în biroul Onei şi-al lui Mike). Spaţiul există şi, pînă prin mai, va fi liber şi gata pentru amenajările şi renovările (nu puţine) la care va trebui supus. Dacă totul merge bine, din iulie voi lucra în noul birou, voi avea un spaţiu confortabil pentru primirea oaspeţilor şi un depozit încăpător la îndemînă. Şi, ca bonus, o perspectivă încîntătoare asupra unei grădini înverzite şi a piscinei şi locului de joacă al Ştefanei.

Ar mai fi, desigur, proiectul în care m-am implicat mai recent, despre care încă nu aş vrea să vorbesc. Şi încă vreo două care sînt încă în stadiul de wishful thinking. Dar, dacă îţi propui destul de multe şi pui osu’ la treabă, nu există să nu duci la capăt aproape la fel de multe. Uraţi-mi baftă!

Voi ce vă doriţi de la anul acesta?

Later edit: Acum am observat că, după doi ani şi zece luni de blogging, am ajuns la însemnarea cu numărul 250. Nu-i rău!

10 gânduri despre &8222;2009: Privire în perspectivă&8221;

  1. Sa citesc 100 de carti (cred insa ca voi ramane la media de 50 pe an) 🙂 Sa vizitez standul Millennium Press la Bookfest si Gaudeamus 2009.
    Si doua proiecte pentru recenziile si blog-ul meu, dar sa vedem ce sa concretizeaza 🙂
    Succes, Horia

  2. Sa apara cele trei Dune {Jihadul……etc}ca sa recuperez ce-am pierdut pe anul trecut.
    Multa bafta Horia!

  3. time management! adica sa nu ma mai prinda ora 18.30 si sa nu fi facut nici macar jumate din treaba pe ziua respectiva… (oops)

    si, daca tot mi-a adus aminte nea caisa: sa ma inscriu la franceza si sa imi reamintesc macar ceva din ce am invatat in scoala.

  4. Pingback: 2008 şi 2009 « VERONICISME

  5. Iti doresc sa ti se implineasca toate dorintele legate de familie+cele legate de editura{din interes!}Sper sa folosesc vreodata bucataria ta[sint maestru!}Si imi doresc ca toti prietenii mei sa imi fie aproape{nimic mai mult!}

  6. Pingback: 2009: Looking backwards « Ugly Bad Bear’s Blog

Lasă un răspuns

