Lecturi obligatorii: trei analize

N-am să mă extind azi pe zeci de rînduri, ci am să vă trimit la surse, pentru a citi trei analize care disecă, abuzînd de-a dreptul de luciditate şi bun-simţ, două sectoare diferite în care într-un fel sau altul sînt implicat, mai mult sau mai puţin.

În primul rînd, e vorba despre scrisoarea deschisă a lui Sebastian Corn, în viaţa civilă chirurg toracic, către ministrul sănătăţii. E o lectură obligatorie pentru toţi cei care, în ziua de azi, acuză medicul de toate relele din lume. Găsiţi textul aici.

Revenind mai aproape de aria mea de interes, am să vă îndrept spre articolul lui Michael Haulică din Observatorul Cultural de săptămîna aceasta, unde, sub titlul „Supăraţi şi frustraţi”, avem de dedus un adevărat cod al bunelor maniere în circuitul scriitor-editor-cititor.

În sfîrşit, Costi Gurgu face aici cea mai sinceră şi mai brutală analiză a stării F&SF-ului românesc pe care mi-a fost dat să o citesc vreodată.

Nu comentez în nici un fel nici una dintre aceste analize. Vreau doar să afirm că toate exprimă pe deplin şi părerea mea şi că, dacă am vreun regret, e doar acela de a nu le fi scris eu însumi – neavînd dispoziţia ori poate chiar capacitatea de sinteză necesară.

Chapeau, messieurs!

3 gânduri despre &8222;Lecturi obligatorii: trei analize&8221;

  1. placerea e a mea. ma rog, nu-i chiar placere, ca mai bine nu era cazul. sa zicem ca macar atita pot face si eu, in calitate de frate de medic. si de om indignat de ingustimea mintii romanilor si de starea de fapt a sistemului si de dispretul manifestat fata de niste oameni care fac ceea ce toti astia care dau din gura n-au coaie sa faca. precum am spus (si de data asta si cu participarea sora-mii, care intre timp ti-a citit scrisoarea): chapeau!

  2. minunata scrisoarea…cat de adevarata…dar din pacate medicii nu au nici un sindicat puternic care sa le apere interesele cum se intampla cu profesorii. cum e posibil ca niste oameni care salveaza vieti sa fie batjocoriti in halul asta…si stiu ce spun…tata e medic si au fost ani cand de abia facea fata cheltuielilor de zi cu zi, cu hrana – ma refer la cumparatul painii. poate ar fi bine ca scrisoarea sa fie trimisa si pe la televiziuni…..si prin ziare…..si mass media in general…..

Lasă un răspuns

