Pe marginea unor răbufniri

Probabil v-aţi întrebat de ce n-am reacţionat mai vehement la tonul deloc amabil (ca să folosesc o sintagmă eufemistică) al unui comentator pe nume Dan Cătuneanu la una dintre însemnările precedente, sau de ce nu le-am şters şi să-l fi ignorat, pur şi simplu? Ei bine, motivele sînt două şi-am să vi le explic în cele ce urmează.

Omul respectiv avea o nemulţumire: preţul prea mare (în opinia sa) pe care a trebuit să-l plătească pentru JIHADUL BUTLERIAN. Potrivit lui, cineva ar fi afirmat în urmă cu un an că JIHADUL BUTLERIAN va costa doar 37,50 lei. Îl asigur şi vă asigur că n-am cunoştinţă de o asemenea discuţie. Dacă ea a avut loc, n-am participat şi – cum încă mai sînt director executiv al Millennium Press şi, prin natura atribuţiilor mele, cel care decide preţul cărţilor editurii – sînt singura persoană în măsură să discute asemenea chestiuni. Dacă discuţia în cauză a avut loc, efectele ei nu pot fi decît nule. Deduc de-aici că omul a fost greşit informat şi, din acest motiv, îi acord circumstanţe atenuante pentru limbajul neprotocolar utilizat. Pasiunea şi nerăbdarea ne pot face uneori să uităm de buna creştere. Pe unii mai des, pe alţii doar în anumite circumstanţe.

Al doilea motiv. Cu tot arţagul din comentarii, Dan Cătuneanu a avut bunul simţ să-şi semneze cu propriul nume comentariile, nu cu vreun pseudonim, deci n-avem de-a face cu un troll oarecare. Mai mult, a avut amabilitatea să-mi comunice via e-mail că, în ciuda celor scrise pe blog, comanda sa rămîne valabilă. Îi voi trimite aşadar cartea, luni dimineaţă. Acesta e cel de-al doilea motiv. Îmi cîştig salariul de pe urma cărţilor pe care le vînd. Dacă nu vînd cărţi, nu-mi iau banii. Prin urmare, cei care cumpără cărţile sînt cei care mă plătesc. Într-o relaţie comercială normală, cel care plăteşte are nişte drepturi. Între acestea, şi cel de-a fi nemulţumit. Omul nu mi-a dat în cap, a scris doar nişte rînduri furioase. Banii pe care îi va plăti pentru carte îi dau dreptul să îşi exprime opinia.

Ca o concluzie: cumpăraţi-mi cărţile şi vă cîştigaţi dreptul de a mă înjura – cu măsură! – pe propriul blog. Altminteri, accept doar comentariile civilizate. Desigur, şi răbdarea mea are o limită. Iar pragul unde se situează această limită îl hotărăsc tot eu. Fiindcă, nu-i aşa, acesta e blogul meu şi fac exact tot ce vor muşchii mei cu el.

PS: Dacă tot am vorbit de JIHAD, vă anunţ că am adăugat o mică surpriză la pagina cărţii de pe site. Dînd click pe imaginea copertei, puteţi citi (în clasicul format PDF) un fragment din volum. Sper ca în viitorul apropiat să pot adăuga această facilitate la toate volumele prezentate pe site.

11 gânduri despre &8222;Pe marginea unor răbufniri&8221;

  1. Horia: nu te supăra, dar nu mi se pare normal să accepţi nici o formă de limbaj necivilizat. în fond, nimeni nu îţi dă banii ăia pe ochi frumoşi şi căprui, ci pe munca ta.

    şi să nu uităm că acum un an, cursurile de schimb erau altele, diversele costuri erau altele, şi e aberant ca un om de bun simţ să se aştepte ca preţurile discutate acum un an – chiar dacă discuţia ar fi fost reală! – să rămână valabile.
    ia să mă duc eu cu 35 de ron la o casă de schimb şi să le pretind să-mi dea un euro, că atât a costat acum un an. 😀

  2. Cea ma tare chestie pe care am auzit-o pana acu!Marci banu’ si potzi sa-l injuri pe vanzator!Chestiunea comporta doua aspecte:
    1.deoarece este criza oamenii nu se mai duc la psiholog sa-si managerieze furia ci o pot face cu casiera la taraba!Totusi pe eticheta trebuie pus si amendamentul „pretzul include marfa,caterinca si porcaiala de la casa”,deoarece,nu-i asa consumatorul trebuie informat!Desigur timpul de asteptare la casa de marcat va fi mai lung ……..dar nu-i asa va fi spectaculos sa vezi cum isi face fiecare numaru………..ma gandesc chiar ca ala care nu va injura nimic ci va spune doar „multzumesc” va fi considerat un client nemultzumit.
    2.insa chestiunea poate sa si degenereze,din dorintza unora de a-si vinde marfa ,e foarte posibil ca in loc de „ceafa de porc cu os,cumperi una, primesti doua” sa se aplice „ceafa de porc cu os ,cumperi una si potzi sa compostezi casieru cu palme,flegme si suturi in cur”…….deh super promotzie!

    Ursule,neaparat sa brevetezi tehnica asta promotzionala,te umpli de lovele !

  3. @trasnea: n-ai remarcat, presupun, ca accept injuraturile doar cu masura. si ca masura o stabilesc eu. si ca mai intii se face comanda si abia apoi se poate injura. si, la fel de important, accept injuraturi doar emise sub numele real si doar cu referire la subiectu’ tranzactiei. asadar, daca vrei sa ma injuri, mai intii te prezinti frumos si marci banu’. se pare ca n-am fost, totusi, destul de explicit 🙂

  4. Vere,ursule,nu ai priceput absolut nimic din ce am vrut sa zic……Pacat!Poatte era prea dimineatza pentru tine……

    In ceea ce te priveste pot sa spun ca ai fost cat se poate de explicit,insa io m-as baga la un pariu pe o bere daia bruna si belgiana ca daca vrea muschii mei te injur,cand vrea io,cum vrea io si cat vrea io……….si gratis vere……gratis!Si tot asa ca mine o sa o poata face si multzi altzii……..

  5. da, cousin trasnea, da’ daca tu ma injuri gratis si o faci la mine pe blog, poti la fel de bine sa pui pariu (pe acelasi fel de bere bruna si belgiana care ne place amindurora) ca te sterg de nu te mai vezi! 🙂

  6. Oferta la care face referire domnul Dan Cătuneanu apartine magazinului Imaginastore(.com) care in februarie 2008, cand a inceput sa preia precomenzi pentru Dune: JIHADUL BUTLERIAN inca functiona. Se promitea intradevar pretul de 37,5 RON, multe din cartile de acolo avand reduceri. Am (pre)comandat si eu inca de atunci un exemplar si, desi am reconfirmat recent comanda pe email, n-am mai primit nici un semn de viata de la ei. Mai mult, am ramas si fara acces la cont, dar asta e o alta poveste. In conluzie, am comandat cartea si direct pe siteul MillenniumPress(.ro) pentru a fi sigura ca voi avea un exemplar. Comanda pe care o mentin, intrucat, daca voi primi cartea din ambele parti, ei bine in acest caz unul din prietenii mei va avea o surpriza placuta :).
    Ce asi mai avea de adaugat ar fi ca mi-ar fi placut ca ulterior lansarii comenzii pe siteul MillenniumPress(.ro) sa primesc o confirmare de primire comanda (nu s-ar putea face un script care sa trimita automat un email de confirmare?). Dar, in ultima instanta, e suficient sa primesc cartea…

    O zi buna.

  7. PS. Si in 2008 pretul fara reducere ar fi fost tot de 50 RON. Imi inchipuiam ca diversele magazine ar fi primit discounturi pentru ca ar fi cumparat in tiraj mare. Indiferent de situatie, e bine ca s-a reusit mentinerea pretului, in conditiile cresterilor de costuri.

Lasă un răspuns

