Guest-post: Mircea Pricăjan despre POWERSAT

Mircea rocks!

Mircea rocks!

Pentru rândurile de faţă am scos din raft exemplarul meu din POWERSAT şi-am dat la pagina tehnică. Ianuarie 2007, aşa scrie acolo. Contrariat, am fugit numaidecât la Gmail cel fără pierderi de memorie – spre deosebire de mine – şi l-am frunzărit temeinic, mesaj cu mesaj. 2007, nici poveste. 2006, nici atât. 2005, da. În august 2005 lucram la traducerea romanului lui Ben Bova şi, în tot acel timp, discutam pe mail cu Horia despre concedii la Arieşeni, chinurile înfiinţării de firme în România justiţiară a Monicăi Macovei, Familia la 140 de ani, proiecte literare, editoriale şi de orice altă natură…
Cum spuneam pe un alt blog, tot în calitate de guest, Horia mi-a ieşit în cale la ţanc. Cred că era sfârşitul lui 2004 sau începutul lui 2005  – aici Gmail nu mă poate ajuta; l-am adoptat doar prin primăvara lui 2005, la sugestia lui Mike Haulică. M-a ademenit, m-a convins cu vorbe frumoase :), mi l-a oferit pe Bova şi eu l-am luat. Cum era să nu-l iau, când vorbea despre el cu atâta pasiune, de-ai fi spus că s-a ivit pe lume din propria-i coastă? Şi sunt convins că au mai fost vrăjiţi şi alţii de cântecul lui de sirenă… Fiindcă aşa procedează el, oameni buni. Orice carte îi fură minţile ţine morţiş să o transforme în obiect de obsesie pentru cât mai mulţi.
Ei bine, în ce mă priveşte, asta i-a reuşit de minune cu POWERSAT-ul lui Ben Bova. Încă înainte de a începe să lucrez la traducerea cărţii, o citisem cu toată atenţia, dormisem cu ea pe noptieră multă vreme, o dusesem cu mine peste tot, le împuiasem capul tuturor cu ea… Curată nebunie, vă zic. Iar povestea… povestea o ştiau toţi cunoscuţii mei. Năstruşnică idee: un satelit plasat pe orbita geostaţionară a Pământului, un satelit care să capteze energia solară şi să o transmită la sol, eliberând astfel întreaga umanitate din jugul petroliştilor (liberali ori de altă orientare politico-religioasă). Ei, le ziceam eu cunoscuţilor, dar credeţi că lucrurile-s aşa de simple? Staţi să vedeţi! Tipu’ ăsta, Dan Randolph, îşi ridică-n cap toţi duşmanii posibili şi imposibili, pe toţi ăia care ar rămâne fără o vacă de muls. Şi să te ţii conspiraţii, atentate, sabotaje, tot tacâmul. Iar tipu’ ăstalalt, Ben Bova ăsta, autorul, ăsta-i pe gustul vostru. Scrie fără complicaţii, ştie ce vrea, merge la ţintă, îşi descrie personajele atât cât trebuie, după care le pune la treabă. Acţiune de cea mai bună calitate, vă garantez. Aşa le spuneam. La care ei: OK, şi când apare?
Hmmda… Mult timp m-a bântuit întrebarea asta. Cum ziceam: era august 2005 când tălmăceam eu peripeţiile lui Dan Randolph, iar pe pagina tehnică a versiunii tipărite stă scris ianuarie 2007. Deci aproape doi ani. Nici nu e mult, dacă stăm acum să ne gândim, dar credeţi-mă că pentru mine fiecare săptămână, fiecare lună a fost un chin. Şi asta doar pentru că reuşisem, la rândul meu, să obţin de la alţii reacţia pe care Horia Ursu o obţinuse de la mine. Un fior de surescitare, o frenezie cum numai perspectiva unei poveşti ieşite din comun poate trezi în fiinţa unui cititor pasionat.
Până în momentul de faţă, POWERSAT e singura mea traducere pentru Millennium Press. După cum vedeţi, amintirile care mă leagă de această carte îmi sunt extrem de dragi. Drept pentru care mă jur aici şi acum că-i vor urma şi altele…
Horia, ai legătura! Vrăjeşte-i. Fă-i să dea năvală la raftul cu POWERSAT! 😀

graphic12

Ofertă imbatabilă în perioada 18-24 martie!

PS (din partea gazdei): Mă conformez şi vă ofer spre lectură POWERSAT împreună cu UN MILIARD DE ŞANSE al lui Cory Doctorow. O ofertă imbatabilă: două cărţi la preţul unui singur volum. Dacă în librării aceste două volume pot fi cumpărate la preţul de 50 lei (sau chiar mai mult), timp de o săptămînă, pînă pe 24 martie, Millennium Press vi le oferă cu o reducere de 40%, la numai 30 lei! Tot ce trebuie să faceţi este să ne transmiteţi comanda şi coordonatele dumneavoastră completînd formularul de aici. Vă aşteptăm!

14 gânduri despre &8222;Guest-post: Mircea Pricăjan despre POWERSAT&8221;

  1. Pai,cred ca dieta a constat in citit si tradus iar de mincat doar daca isi aducea aminte si cit mai putin-evident ca glumesc sau am ghicit?

  2. ooo, voicu, tu descrii un paradis, iar eu am avut parte de-o dietă de ocnaş. trei luni bătute pe muchie în care n-am putut să traduc, n-am putut să citesc, n-am putut să fac nimic altceva decât betoane. din zori şi până-n seară. zeci de metri cubi de beton, betonieră cu betonieră, roabă cu roabă. pentru ce tot acest beton? vei întreba tu. ehe, pentru un gard de împrejmuire a domeniului MirLin (cum îmi place să-i spun noii noastre căsuţe), un gard care va trebui să reziste mai ceva ca ruinele geto-dacice, atât de temeinic a fost făcut.

    eeei, acuma să-mi spuneţi cine mai vrea o aşa „dietă”! 😀

  3. sărmanii vandermeeri, s-ori fi speriat de-o asemenea arătare, aşa asudat, bronzat şi echipat cu un toolbelt ticsit de cuie cum mă prezentam… 😛

  4. Iti faci curat in pivnita ? Sau prin pod ? Bai baiete nici sa dai pe gratis maculatura asta si n-o sa gasesti fraieri !
    Ce naravuri de tarabagiu,la unul care pozeaza in intelectual ! :))

  5. @oradeanca: as aprecia un ton mai moderat. urmatoarea interventie similara iti va atrage stergerea comentariilor. a tuturor comentariilor. cit despre practica ofertelor speciale, ea e incetatenita la toate editurile.

  6. Pingback: Ben Bova şi Cory Doctorow « Colierul de perle al bunicii

  7. Pingback: O promoţie şi o apariţie… iminentă :) « Cu musca la arat

Lasă un răspuns

