ANWAGTHAP (1)

În general, sînt un outsider. Prefer să-mi văd de ale mele în grupuri restrînse şi într-o companie atent selectată, cel puţin atunci cînd e vorba de lucruri legate într-un fel sau altul de latura profesională (şi nu numai) a vieţii mele. N-am consimţit pînă acum să fac parte din vreo organizaţie de fani SF (deşi se pare că, pe hîrtie cel puţin, ar exista vreo cinci în ţara asta), pe listele de discuţii autohtone mai particip doar în calitate de observator sau le utilizez pentru a-mi promova rodul muncii, la convenţii naţionale (cîtă vreme acestea au mai existat) am fost doar o dată (şi atunci în calitate de invitat), iar mai nou privesc cu suspiciune orice ofertă de afiliere (fie că-i vorba de vreun club de carte sau o iniţiativă de asociere). Prietenii ştiu de ce. Există însă o listă de discuţii pe care o urmăresc în mod constant şi în care mai şi glăsuiesc uneori, fiindcă mă ştiu ascultat. E vorba de comunitatea de pe Yahoo Groups a fanilor Nicolei Griffith.

Ei bine, dintre membrii acestei liste face parte şi Karina Melendez, o fată extraordinară, o artistă mexicană de origine care trăieşte acum la Vancouver. Pe lista de discuţii a Nicolei, Karina ne-a împărtăşit de cîteva ori cîte-o adevărată bucurie, invitîndu-ne să vizionăm mash-up-urile pe care le-a realizat fiind inspirată de o povestire a lui Kelley Eskridge (partenera de viaţă a Nicolei) sau de una dintre nuveletele Nicolei însăşi. Un om care iubeşte cu atîta pasiune o creaţie a unui alt artist, îndeajuns încît să se inspire pentru a crea o altă operă de artă, nu poate decît să-ţi fie tare drag.

Dar generozitatea Karinei nu s-a limitat la a ne împărtăşi creaţiile ei. Acum cîteva săptămîni, Karina a avut ideea lansării unui soi de leapşă cu cărţi. Mai exact, cu o carte anume, care să călătorească de la un cititor la altul, care se angaja, înscriindu-se în joc, să scrie despre ea, iar apoi să o dea mai departe. Nu-i vorba de o carte oarecare, ci de volumul autobiografic al Nicolei Griffith, AND NOW WE ARE GOING TO HAVE A PARTY. Mi-am exprimat regretul că nu făceam parte dintre cei cu şanse de înscriere pe lista de aşteptare, fiind eu transoceanic de baştină. Surpriză! Chiar în acea zi, Karina mi-a scris şi mi-a spus că se gîndeşte foarte serios să exporte leapşa şi pe Bătrînul Continent.

Ieri, poştaşul mi-a făcut o bucurie, aducîndu-mi un colet trimis de Payseur & Schmidt, editorii cărţii, la iniţiativa Karinei: ANWAGTHAP! Abia am aşteptat să-l deschid, citisem recenzia lui Jeff de pe Omnivoracious, blogul lui de la Amazon.com şi o mulţime de păreri superlative. În plus, ştiam că am de-a face cu o carte-obiect, alături de care aveam să primesc spre savurare o mulţime de extra-goodies, precum bonus-urile de la DVD-urile originale. Başca, mai ştiam şi că anul trecut cartea a primit premiul Lambda la categoria non-ficţiune. Şi, cel mai important, cartea era a Nicolei, despre Nicola. Şi v-am spus ceva mai demult cît de dragă mi-e Nicola!

Ce-am descoperit în pachetul de la Payseur & Schmidt am să vă povestesc pe îndelete într-o însemnare viitoare. Deocamdată vreau doar să-i mulţumesc încă o dată Karinei şi, ca să vă daţi şi voi seama cît e de talentată, să vă invit să vizionaţi mash-up-ul ei inspirat de povestirea „Strings” a lui Kelley Eskridge. Un deliciu. See for yourselves!

Lasă un răspuns

