Peisaj cu bălării şi o recenzie

Weekend lung şi canicular. Un sejur la moşie, de vineri după-amiază pînă aseară. N-am mai ajuns pe-acolo de patru săptămîni şi ne-am înspăimîntat de ce-am găsit. Între timp a fost ploaie, multă căldură, iar ploi… Iar din punct de vedere vegetal, s-a văzut din plin. Toată curtea a fost invadată de buruieni, iar terenul pînă mai ieri sterp a devenit o pădure de lobodă. M-am certat cu baciul Aurel, care promisese că va veni să cosească. A venit pînă la urmă sîmbătă dimineaţă, a doborît pădurea de lobodă, a băut un pahar mare de vin rece, după care dus a fost, promiţînd că revine pentru a cosi şi în livadă. Cum l-aţi văzut voi, aşa l-am văzut şi eu. Categoric, trebuie să-mi cumpăr o maşină de cosit. Întrebarea pe care mi-o pun este: ce fac cu fînul?

Peisaj cu bălării

Peisaj cu bălării

Umezeala ambiantă şi-a pus amprenta pe pereţi, în casă. Am descoperit urme de mucegai în bucătăria proaspăt zugrăvită şi într-un colţ al camerei (din fericire colţul opus peretelui cu biblioteca). Se cer luate măsuri, dacă vrem să păstrăm căsuţa locuibilă pe termen lung. Ştefana s-a bucurat de compania amicului ei Alex şi de cea a bunicii, care pare a fi încîntată de excursiile astea. Eu am apucat să şi lucrez un pic, revăd RĂZBOIUL BĂTRÎNILOR pentru tirajul de masă. Am şi citit niţel, iar cel de-al doilea volum al trilogiei MILLENNIUM a lui Glen Larsson se-anunţă la fel de captivant ca şi cel dintîi. Nu mă grăbesc cu lectura, următorul volum apare abia prin octombrie, şi vreau să savurez din plin această carte.

Am revenit ieri seară acasă. Azi, de dimineaţă, am muncit binişor (răspund unui interviu exhaustiv, cu întrebări una şi una, care sper că vă va fi pe plac; vă spun într-o zi două unde şi cînd îl veţi putea citi), ne-am nutrit în familie şi-am tras un pui de somn. Curată viaţă burgheză! Apoi am făcut un pic de sport cu Ştefana, iar acum sînt cam sleit de puteri, aşa că tare am senzaţia că am să mă îndrept spre colţul meu de lectură, iar…

Vă mai îndemn doar să aruncaţi o privire la recenzia scrisă de Bujold/Sorin Camner:

romanul curge în direcţia corectă – acţiune, acţiune şi distracţie. Citiţi-l, nu aveţi nimic de pierdut, n-o să vă ia prea mult. Spurrier, autor de comicsuri, scrie un roman care te prinde, te ţine şi, prin ritm, te lasă fără suflare.

What more can a publisher ask for? Se pare că, pînă şi în cazul detractorilor iniţiali, CRONICILE APOCALIPSEI: SUPRAVIEŢUITORUL şi-a atins scopul. Ceea ce e absolut mulţumitor.

Acum plouă de rupe… Ploaie de vară, cu bulbuci. Şi, vorba amicului meu Timi, „miroase a rîme. Înseamnă că vîntul bate de jos în sus.” E vară şi mi-e bine.

23 de gânduri despre &8222;Peisaj cu bălării şi o recenzie&8221;

  1. Fanul ? Iti faci niste capitze de fan la Gaudeamus si scutesti banii de scaune. Parca il vad pe Mircea Pricajan cocotzat pe o capitza dand autografe…. 🙂

  2. Asa e , cum nu esti putin atent , cum te invadeaza trifidele !

    Pe cand niste poze cu mosia ? Presupun ca dupa ce e pusa bine la punct 🙂

  3. @cristi: aşa, acuma cocoţaţi-mă şi pe căpiţă! 😛 ca apoi, dacă vă enervez cu ceva, să-mi puteţi da foc ca vrăjitorului Sensavunda (Nicu ştie…) 😀

  4. ia lectii de la un expert, fa rost de doua capre si un ied si n-o sa mai ai grija balariilor, poate doar a copacilor, dar laptele de capra e dietetic…

  5. se ia/face o groapa, se pune iarba taiata acolo si se lasa la macerat
    compostu se foloseste ca ingrasamant
    faza e ca daca n-o acoperi ermetic pute 😀

  6. Vezi ca daca tunzi iarba cu masina de-aia cu benzina fanul rezultat o sa aiba urme de benzina pe el. Nu-i bun de nimic dup’aia, poate sa fie toxic pt animale. Asa ca daca iti iei masina de-aia cred ca poti arunca fanul (sau sa-i dai foc, poate face fain 🙂 ).

  7. @Adinab: Eu tund iarba cu masina cu benzina si nici pomeneala de urme de bezina. Cred ca depinde si de calitatea masinii. In orice caz, nu recomad masina electrica (am avut si asa ceva) decat daca suprafata este mica.
    Trexel are dreptate, cu fanul poti face compost pentru livada, spre exemplu. Cine a fost la Chitila stie :D…

  8. cre’ ca o sa adopt solutia extrema. buruienicide en gros, dupa care plantare de gazon la anu’. nu de alta, da’ daca trendul asta de crestere a buruienilor se mentine, nu mai pot culege destule prune pentru a face destula palinca pentru cite lansari am programat pentru la anu’ 🙂

  9. poţi rezolva problema destul de uşor: un trimmer solid, cu fir gros pentru buruieni, apoi greblare cu greblă lată, apoi depozitare vegetaţie moartă rezultată într-un colţ al grădinii (că ai unde, nu te plânge!). sau ai putea să le smulgi din rădăcini bucată cu bucată… 😀

  10. deci vin io si ti le smulg, in ma-sele de buruieni, numai nu da cu chimicale pe-acolo, ca dispari din testament!

  11. (oricum, daca dai acum cu balaricide, la anu’ cind oi vrea sa pui gazon poti sa faci economie, sa cumperi doar un patratel, ca poate-poate o sa ai loc sa-l pui. dar nu garantez.)

  12. vin şi eu la smuls. am deja experienţă. pe alea mai îndărătnice le poţi ajuta frumos cu o săpăligă (am una gardena bună de tot!).

  13. buruienofililor!
    @v: daca asa te-aduc incoace, promit ca-ti dau sapaliga mea austriaca, primita cadou de mosie noua!

  14. ti-as fi zis ca vin cu scafa-n dinti, dar, cum trenul se exclude, ma tem ca nu ma lasa cu ea in dinti in avion…

Lasă un răspuns

