Back!

Ne-am întors. A fost, cred, cea mai lungă, dar şi cea mai relaxantă vacanţă din ultimii ani.

p1

Ştefana pe ţărm

Am avut parte de un sejur de 8 zile la mare , împreună cu cele trei ursoaice (Beautiful Bad Bear, Lil’ Bear şi Sister Bear). Jupiter, la „marea noastră”, e o staţiune liniştită şi curăţică,  nu foarte modernizată şi manelizată, care pare a fi luat locul Saturnului ca staţiune „de familie”. A fost deosebit de relaxant, am citit mult, am avut parte de soare şi valuri frumoase, am făcut castele de nisip, ne-am bronzat cu toţii mai dihai ca nişte ţigani, ne-am întîlnit cu cîţiva prieteni, am mîncat ca sparţii (dacă ajungeţi prin Jupiter, vă recomand sincer restaurantul Casa Ţărănească) şi, în general, ne-am simţit bine. Good solid family fun. A urmat drumul de întoarcere, întrerupt la Predeal, Bran şi Sighişoara: papa bun, locuri frumoase, oameni amabili. Ne-a tihnit la culme.

La Bran, într-o dimineaţă de iulie

La Bran, într-o dimineaţă de iulie

Am stat acasă doar o singură zi şi-am decolat pentru două zile la moşie, unde ne aştepta o surpriză mare: s-au copt prunele! Prin urmare, acolo am avut parte de muncă, nu glumă, căci nu-i uşor să recoltezi prunele căzute în iarba prea mare… Am organizat o clacă cu surori, verişoare şi bunici şi pot să raportez cu mîndrie că recoltarea primului soi de prune a fost încheiată cu succes, iar recolta e mai mare decît cea de anul trecut, deşi prunii s-au mai împuţinat astă-primăvară. Cel de-al doilea soi (bistriţele) nu e chiar atît de grozav reprezentat, aşa încît preconizăm încheierea totală a recoltării pînă la sfîrşitul acestei săptămîni. Am discutat deja cu vecinul Nelu şi e gata să se ocupe el de procesul de pălincizare, cînd va veni vremea. Încă o dată, Millennium Press va avea destulă apă de foc pentru a-şi întîmpina şi delecta prietenii cititori la lansările din toamnă.

Călăţele, locul de baştină al neamului ursesc

Călăţele, locul de baştină al neamului ursesc

În sfîrşit, ultimele trei zile le-am petrecut la Călăţele, satul de baştină al tatei şi-al bunicului,  în Apuseni, „ţara” mea de odinioară, locul unde mi-am petrecut mai toate verile pînă la 20 de ani.

Valea Călăţii, lîngă Căţeaua Leşinată

Valea Călăţii, lîngă Căţeaua Leşinată

Cîte amintiri poate să strîngă un om, oare? Dintre cele care, precum mersul pe bicicletă, i se imprimă pe veci într-un cotlon de memorie, de unde răbufnesc năvalnic, bulucindu-se, la cel mai mic stimul?

Cascada de la Răchiţele

Cascada de la Răchiţele

Valea Călăţii, dealul Tonei cu bănucăii şi mormintele străbunicilor şi ţancurile Coltăului, pădurea de pini de la ieşirea din sat, locul de scaldă de la podul al doilea, zmeura din grădină şi agrişele, cabana „Căţeaua leşinată” (acum părăsită),  lacul tăcut şi tîrgul colorat din Beliş, cascada de la Răchiţele şi drumurile bătute şi răs-bătute cu tata, pînă şi scoverzile bunicii (acum ale mătuşii)… Toate madlenele copilăriei mele au fost la întîlnire şi m-au făcut să m-aştept să o aud pe bunica întrebîndu-mă ca acum treij’ de ani, seara, cînd ne adunam toţi nepoţii de pe coclauri: „Mai poţi, nepoate?”. Mai pot, Buie, mai pot…

Lacul de la Beliş

Lacul de la Beliş

Acum pot. Mi-am reîncărcat bateriile al căror nivel se apropia de zero după o primăvară şi-un început de vară grele. De azi m-am apucat din nou de treabă. Mîine către prînz pleacă la tipar o carte nouă, alta stă şi ea să plece, probabil după ce vom fi trecut pragul lunii august. Sînt cărţi de citit şi texte de revăzut, sînt datorii de plătit şi promisiuni de onorat şi am încredere că o să reuşesc să fac faţă cu succes.

PS: Ce veţi putea citi şi vedea în zilele următoare pe-aici? Oarece impresii de lectură, alte poze din peregrinări, amintiri din copilărie şi detalii despre ce va să vină la Millennium Press… Stay tuned, folks!

7 gânduri despre &8222;Back!&8221;

  1. Super tare la Calatele ! Cascada e foarte frumoasa. Nu stiam ca te tragi din judetul Cluj (de unde ma trag si eu), dar omenia din Ardeal se propaga peste tot 🙂

  2. Banuiesc ca vom gusta la tirgul din toamna ,palinca,nu-i asa? Un semn daca dadea-i veneam cu mic cu mare si culegeam imediat prunele pentru palinca! 😀
    Bine ai revenit! iti duceam dorul!

  3. de cind zic s-ajung si eu prin Apuseni…
    si anul asta pregateam o schema, dar n-a iesit. poate la anu’, poate la anu’, poate la anu’ – raspunse ecoul din fintina………

    dap, ti se face mare fata. a absolvit gradi, zici? valeu! ghiozdan, caiete???

Lasă un răspuns

