FAQ all!

Aţi întrebat, vă răspundem…

  • Cînd apare CRUCIADA MAŞINILOR? Răspuns: Ştiu, am promis că iese în septembrie, dar în momentul respectiv n-am luat în considerare faptul că respectivul volum e cel mai amplu din întreaga serie, ci m-am ghidat în estimarea mea după dimensiunile volumelor precedente. Soţii Ghidoveanu lucrează şi sînt în grafic cu traducerea, pe care o vor preda la termenul pe care l-am stabilit conform dimensiunilor reale ale cărţii (deci nu după cele din memoria mea imperfectă). Sperăm să avem, aşadar, CRUCIADA tipărită în octombrie. Nu-mi cereţi, vă rog, o dată mai exactă, că n-am cum să v-o dau. Depinde de promptitudinea tipografiei la care vom apela.
  • Ce-i cu Scalzi? Dar cu Carlson? Răspuns: Mici probleme cu contractele, dar sperăm să le rezolvăm curînd. Cum se rezolvă vreunul, cum dăm drumul cărţii respective în tipografie. Cît de curînd vom avea însă o altă traducere pe tarabe, UN SPAŢIU PERICULOS de Kelley Eskridge (nominalizare Nebula anul acesta). V-anunţ eu cînd ştiu date exacte.
  • La ce lucrez acum? Răspuns: La redactarea povestirilor lui Kelley Eskridge şi la o traducere pentru uz privat (prietenii ştiu de ce). În plus, am în plan încă un batch de recenzii din seria Summer Reading. So stay tuned.
  • De ce n-am scris despre cutare sau cutare recenzie? Răspuns: As I said, sînt om şi am o memorie imperfectă. Chiar dacă am apucat să citesc respectiva recenzie, e posibil să-mi fi ieşit din minte pînă să fi ajuns  în preajma unui computer conectat la internet, ca să scriu pe blog. Normal că-mi doresc să se scrie despre cărţile pe care le public, doar ăsta-i scopul, nu? Ergo: îmi pun cenuşă în cap şi-i rog pe cei care văd recenzii la cărţile apărute la MP să mă tragă de mînecă, să le-arăt şi altora. OK? Cel mai recent caz e recenzia la NEW WEIRD publicată de Lucian-Vasile Szabo la antologia NEW WEIRD a soţilor VanderMeer, pe site-ul Helion-ului, aici. Îi mulţumesc lui Mircea Pricăjan pentru semnalare şi lui Florin Dănilă pentru tragerea de mînecă. Iar pe voi, cititorii acestui blog, vă îndemn să cumpăraţi cartea, printr-o comandă transmisă aici.
  • Ce mai urmează la MP pînă la sfîrşitul anului? Răspuns: multe. Ce vă pot spune e că pînă la Gaudeamus (care va avea loc la început de decembrie, după cum poate aţi aflat) vom avea cel puţin patru titluri noi (în afară de CRUCIADA pomenită mai sus) şi că în toamna asta autorii români fac legea la Millennium Press. De asemenea, în toamna aceasta vom avea cel puţin un eveniment major în capitală, despre care vă vom anunţa din timp şi la care veţi fi invitaţi cu drag să participaţi.
  • De ce cărţile MP mai apar încă la vînzare pe site-ul Tritonic, dacă nu mai sîntem imprint al lor? Răspuns: Fiindcă încă nu le-am retras din librăria lor virtuală. Dacă cei de la Tritonic ar răspunde la telefoane, probabil că aş putea să vă dau chiar cifre de vînzări, dar nu e cazul. Tritonicul n-a mai răspuns la telefon de-o bună bucată de vreme, iar eu n-am stat prin capitală destul de mult pentru a le face o vizită personal şi a-i întreba de sănătate.
  • Ce-i chestia pe care-o port pe cap în imaginea de pe frontispiciul blogului? Răspuns: o cască de înot foarte fancy, care mie îmi pare a avea un look vintage, very 1930-ish. Îi aparţine, de fapt şi de drept, Ştefanei, dar am împrumutat-o de dragul pozei (care poate fi văzută în deplina splendoare aici… vă dau voie să rîdeţi!).
  • Şi: cînd am de gînd să schimb de pe frontispiciu poza cu drujba? Răspuns: Not anytime soon. Dimpotrivă, plănuiesc să-i adaug o poză ce mă va imortaliza cu coasa în mînă (ca să nu-mi mai ziceţi doar „omu’ cu drujba”, ci să aveţi libertatea de a alege între respectiva sintagmă şi „omu’ cu coasa”).
  • În fine, o întrebare preluată de la colegii noştri de la Radio Erevan: Se poate face baie cînd ai diaree? Răspuns: Da, dacă ai destulă…
26 de gânduri despre &8222;FAQ all!&8221;

  1. Poza este bestiaaaaaala! S-acum rid cu lacrimi! 😀 Esti tare haios!!! :))
    Buna si vestea cu traducerea! da’ si cu Kelley Eskridge!
    Hai Carlson! Hai Scalzi! Si hai MP!

  2. eu am crezut initial ca cipilica aia de pe cap era ceva gen caciulita gerula fantasy (de, nepot de dac). Cum poate sa-si faca omul idei din te miri ce….

  3. Ba da, am respectat-o. Insa, precum am spus, estimarea mea initiala era facuta judecind dupa dimensiunile medii ale celorlalte volume si le-am bagat si Ghidovenilor in cap ideea asta… va fi 30 septembrie, in cele din urma.

  4. Dragă Horia,

    Dacă vei lua rolul de cosaş, ai putea, te rog, să pensionezi din cînd în cînd pe cineva? Că există unele sectoare de activitate în care pe angajaţi nu îi pensionează decît cosaşul…

  5. @ skortzy – Ce-ai domnule cu editorul? Traduce el cartea? Il iei din scurt de parca dumneata dai banii pentru aparitia cartii… Crezi ca daca insisti la modul asta „nepotrivit” – ca sa folosesc un eufemism – se va traduce „Cruciada” mai repede? Daca tot esti asa de preocupat, ai facut macar o precomanda? Te-ai gandit sa ajuti macar in felul asta editura?
    Banuiesc faptul ca n-ai facut-o, dar ce bine e sa stai pe margine si sa dai din gura, nu-i asa?
    Relatiile noastre cu editura „Millenium Press” ne privesc, nu vad de ce ne-am spala rufele in public la cererea oricui…
    In plus, daca ne mai stresati mult, chiar s-ar putea sa va dam cartea s-o cititi in noaptea de Revelion. Aveti grija…
    Si mai lasati-ne in pace ca avem treaba. Daca vreti can-can-uri, cititi „Libertatea” sau… „Cancan”. Sau poate vreti sa treceti dvs. la tradus, sa vedeti cum e cand iti stau unii sau altii pe cap tot timpul?

  6. Dom’le, apropo de ultimul punct si nu numai!

    Intrebare la Radio Erevan:
    – E adevarat ca Marii noastre armate rosii i-a fost cerut ajutorul de catre Cehoslovacia?
    Raspuns:
    – Da, cererea din 1939 a fost aprobata in 1968.

    In ceea ce priveste casca de inot nu stiti sa mirositi afacerea pe care o aveti in buzunar! Aia-i buna de „poza la minut”! De cand am vazut-o mai clar, mi-i imaginez pe Basescu, Boc, Victoras (Ponta), Crin, Vadim etc. purtand-o pentru o clipa… Ar deveni mai umani si nu ridicoli, cum sunt acum!

  7. @buzdu: in aceeasi ordine de idei, posedam (noi, ursii) o colectie de poze cu fosti primari ai orasului wearing funny hats… eventual pe base’ l-as lasa sa o poarte. 🙂 in rest, nu-mi poluez eu casca cu matreata de politician!
    @skortzy: chiar avem tot interesul sa scoatem cartea cit mai repede, prin urmare poti sa fii linistit, cind va fi gata, o sa o aveti.

  8. @Ugly Bad Bear: Unde pot face precomada?
    Imi cer scuze pentru restul comentariului. Daca am exagerat, nu ma supar daca se sterge 🙂

    @Stefan Ghidoveanu: Nu am facut precomanda fiindca nu am stiut ca se poate. La Jihad am facut… Nu stiu in ce masura poate ajuta asta editura fiindca plata se face tot dupa aparitia cartii. Poate ca stiu ca (aproape) sigur vand un numar de carti, dar cam atat.

    [comentariul a fost editat de aici incolo. scuze, nu prea imi sta in obicei, dar… daca vreti sa va luati de mine, feel free to do it. nu-mi plac insa flamele care implica terte persoane.]

  9. @skortzy: precomenzile se fac la aceeasi adresa ca si comenzile (http://www.millenniumpress.ro/comenzi.html). gasesti acolo si o adresa de mail si formularul de comanda. feel free to use them. in ce priveste „restul comentariului”, ai intuit bine, l-am sters, fiindca nu vreau sa perpetuez un conflict inutil, dar i-l voi transmite pe adresa privata lui ghido. just so you know.
    in atentia oricarui cititor: la mine pe blog leaga-te de mine in toata libertatea (si asteapta-te la un raspuns pe masura), dar nu pot sa tolerez flame intre terte persoane.

  10. astept cu nerabdare cruciada masinilor. 🙂 Sincer, as fi preferat sa o cumpar acum, sa o citesc in concediu. Dar vad ca trebuie sa mai cumpar alte carti…

    felicitari pentru jihad. a iesti superb. m-am simtit foarte bine citind-o si recomandand-o prietenilor, impreuna cu toata seria „casele”

  11. @noro – multumim pentru aprecierile la adresa „Jihadului”. Credeti-ne ca ne straduim sa facem lucrurile cat mai bine, astfel ca toata lumea sa fie multumita. Pardon, „cat mai multa” lume, cred ca e mai corect asa, dupa cum se vede si din unele comentarii anterioare…

    @skortzy – ti-am citit restul comentariului, este exact asa cum ma asteptam, lipsit de cei 7 ani de-acasa. Nu-i bai insa, abia m-am obisnuit cu asa ceva. Ca ultim raspuns, retine urmatoarele: vei citi „Cruciada” laolalta cu toti ceilalti cititori, adica atunci cand va iesi! Clar?

  12. Pingback: Blog de “analist politic”» Arhivă blog » O problemă de mentalitate

  13. Cindva in cursul acestei toamne. George mi-a promis ca la sfirsitul lunii acesteia, cel tirziu inceputul lunii viitoare vom avea manuscrisul revizuit. Urmeaza apoi o redactare, corectura, punerea in pagina, inca o ultima corectura… abia apoi tiparul… Deci, inca putina rabdare. Estimarea mea ar fi inceputul de noiembrie, dar e posibil sa fiu prea optimist. De aparut apare sigur pina la Gaudeamus.

  14. Asta m-a intrebat comandantul de la Pasapoarte, ca aveam nevoie de urgenta la urgenta… Munca, ca vestul s-a umplut, mai ales ca tigarile sunt pe undeva pe la 0.25 euro/pachetul, vodka e la liber si berea ar fi cam la 1 ron, si nu se ia nimeni daca bei pe strada :))… in principiu pe la jumatatea lunii viitoare

Lasă un răspuns

