Oana Stoica-Mujea în traducere?

Mai întîi, am să o felicit pe Oana pentru apariţia noului său roman, REGINA ELFĂ, cartea a doua a seriei „Dinastiile”, volum proaspăt ieşit de sub tipar la editura ei de suflet.

o1

Am aruncat o privire pe site-ul editurii, că voiam să vă dau şi linkul pentru cumpărare, şi era să cad lat: cartea Oanei a apărut într-o limbă străină! Cel puţin aşa o încadrează editorul: „cărţi în limbi străine, roman românesc, Tritonic Junior”. Ce poate fi mai clar de-atît? Doar o întrebare – de fapt, chiar două? – nu-mi dă pace: în ce limbă o fi fost tradusă cartea şi, mai ales, cine-i traducătorul?

o2

PS: Acuma Oana o să se supere pe mine, zicîndu-şi că fac mişto de ea… Nu-i aşa. Am zîmbit doar şi o felicit pentru noua sa apariţie. Carte după carte, Oana e pe cale să devină cel mai prolific dintre autorii noştri de gen. Bravo!

20 de gânduri despre &8222;Oana Stoica-Mujea în traducere?&8221;

  1. Pingback: A treia întrebare pentru fani « Ugly Bad Bear’s Blog

  2. Si io am o nelamurire – pe coperta scrie cartea II, in textul de pe site se zice ca-i a treia. Deci?!
    Agrofobia revine – citat de pe blogul autoarei seriei de 9 carti:
    „Încă îmi mai place. Uneori să-l scriu, alteori să-l citesc, dar nu la cote maxime ca înainte. Am reînceput să mă reîndrăgostesc de Goethe, Cervantes, Simenon şi alţii de acest fel. Parcă nu mai am tragere de inimă spre genul mai sus amintit. Acum mi se pare o mare prosteală. În plus, am început să nu îi mai pricep pe cei care citesc exclusiv acest gen de parcă altele n-ar mai fi pe pământ. Mă enervează şi prosteala http://i.ixnp.com/images/v6.12/t.gifasta: „De ce editurile nu mai scot la fel de mult SFFH?”. Păi, dacă e să fiu sinceră – ştiu că pe mulţi o să-i doară – genul în cauză, în România, nu cred că are mai mult de o mie de fani. Aşa că… În plus, eu m-am cam săturat de acest gen. Mă rog, n-am fost eu niciodată convinsă că îmi place la nebunie. Dar acum parcă se simte mai bine.”
    So:
    1. te-a lovit snobismul la cerebel cu Cervantes si alte chestii din astea carora le-ai esti predecesoare
    2. Vad ca ai preluat ideile lu’ nen-tu Hrib cel cu calu’ alb si mintea scurta
    3. Speram ca vor scapa cativa copaci nevinovati

    Traiasca zootehnia, ca ne da scriitori!

  3. Imi cer scuze pentru nefericita mea formulare. Nu citesc in stele, nu aveam de unde sa stiu. Iti doresc multa sanatate si sa treci cu bine peste acele grele incercari.
    Pe de alta parte, aceasta nu acorda circumstante atenuante pentru prostiile pe care le debitezi si cu care pozezi.

  4. Domnule, nu ai nici un drept sa ma judeci in necunostinta de cauza. Nu ai nici un drept sa-mi judeci parerile de parca m-ai cunoaste si, in acelasi timp, nu ai nici un drept sa te iei de mine pentru ca dumneata te simti dat la o parte sau nu ai de cine te lua. Grupul asta mic al vostru nu ma mai atinge de multa vreme, din pacate. Tot din pacate din cauza voastra urasc cu desavarsire genul, chiar si cel pe care l-am scris eu. Pentru ca voi nu puteti accepta ca exista si fantasy pentru tineret, pentru ca voi vreti numai Martin si alte nume de acest fel. Si pentru ca, din pacate, oameni barani pe care eu nu ii cunosc, si care n-au mai scos carti din 1900 toamna, la diverse intalniri isi permit sa vorbeasca despre mine de parca m-ar cunoaste.
    Sunt de acord sa-mi critici cartile atata timp cat le-ai citit, lucru pe care nu cred ca l-ai facut. Dar n-ai nici un drept sa te iei de ideile mele, pentru ca eu nu m-am luat de ale tale. Nici macar nu imi pasa cine esti in spatele anonimatului.
    Ca am facut greseli si probabil ca o sa mai fac, asta e omeneste. Iti doresc doar ca tu sa nu gresesti niciodata, si daca o faci sa nu fie nici un idiot care sa te judece pana in panzele albe. Ce pozez si debitez eu, iar nu e problema ta. V-am rugat de atatea ori sa nu-mi mai cititi blogul daca nu puteti suporta. E ca la TV, schimbi pe un canal care te face sa te simti bine.
    Iar cat priveste SFFH, daca pana mai acum cateva luni eram dispusa sa-mi dau si camasa dupa mine pentru a promova acest gen, indiferent care ar fi fost autorii si cartile, indiferent daca mie mi-ar fi placut sau nu, acum nu numai ca nu mai sunt dispusa sa o fac, dar nici macar nu mai vreau sa aud de asa ceva.
    Vrei sa-ti spun ca am bagat o gramada de bani intr-o asociatie care incerca sa promoveze autorii romani ai genului? Fara a ma include pe mine sub nici o forma. Ei bine s-a dus. Nu am de gand sa sustin niste oameni care nu stiu decat sa barfeasca, sa-si schimbe fetele in functie de interes si sa arunce cu noroi. In plus, la Tritonic e doar problema lui Bogdan daca mai scoate sau nu genul pe piata. Sau te deranjeaza ca asa proasta cum sunt am vandut in 5 luni cat nu a vandut Haulica in 3 ani? Daca e asa, spune, nu ma deranjeaza.
    Imi pare rau sa o spun, dar ceea ce credeam eu ca inseamna a fi fanul unui gen in Romania s-a dovedit a fi mai rau decat in politica. Din punctul meu de vedere puteti sa va dati si cu capul de ciment, si asa v-am acordat prea multa importanta si nu o aveti.
    In schimb n-am cum sa nu va multumesc pentru reclama, fie ea si negativa, am aflat ca toti mosii din SF stiu si vorbesc despre mine. Iar nu inteleg cu ce drept, pentru ca eu nici numele nu le stiu, dar asta nu poate insemna decat sunt o persoana importanta.
    In plus, nu cred ca vreunul dintre voi: fani sau scriitori s-au impiedicat de mine. Din cauza mea n-au putut publica sau citi ce le place. Asa ca raman la parerea mea, frustrarile voastre se rasfrang asupra mea. Dumnezeu da dupa suflet si asta imi e suficient.
    Inca un lucru si gata: intotdeauna am incercat sa promovez autorii romani care mi-au placut, indiferent ce gen ar fi scris ei. Si niciodata nu mi-a fost rusine sa spun ca X sau Y scrie mai bine ca mine etc. Eu cred ca voua va e rusine si de voi. Mie nu imi e. Pentru ca tot ce am realizat a fost pe munca mea si m-am chinuit al dracului de mult sa ajung unde sunt. Iar atunci cand George Arion spune ca sunt mai buna decat multi autori pe care-i stie, nu pot decat sa ma laud cu asta. Indiferent ca va convine sau nu, traiesc in lumea asta si nu voi fi data la o parte de o mana de fanatici. Tocmai de aceea nici nu o sa mai scriu fantasy, ii las pe aia care vand 300 exemplare pe an sa o faca si apoi sa urlati ca genul nu se vinde. Eu am demonstrat ca se vinde, nu conteaza ca nu vorbim de hard fantasy. Din pacate mai e mult pana societatea se va schimba si ceva in mintile voastre va sclipi.
    Iar aceasta a fost ultima mea interventie. Si cu toate ca imi placea blogul asta pentru ca mai aflam de unele carti, imi permin sa nu-l mai frecventez.
    Sper sa aveti o viata buna si minti cu mai multe sclipiri. Si nu de mine sa va fie rusine, ci de voi.

  5. @oana: nu mai citi p-aici, daca nu vrei, asa cum si altii sint liberi sa-ti citeasca sau nu blogul, cita vreme-i public. dar am sa-ti spun parerea mea, ok? nu cred ca cifrele tale de vinzari sau ale lui michael au ceva de-a face cu conflictul dintre tine si agrofuf si nu vad de ce le-ai aduce in discutie. e regretabil c-ai ajuns sa nu mai scrii fantasy dintr-o stupizenie de inflamare internetica precum asta, dar ceea ce scrii tu si ce scrie michael sint doua lucruri complet diferite, in primul rind. compari mere cu piersici. cred ca gresesti mai ales atunci cind rasfringi antipatiile tale personale asupra unei intregi categorii literare. pina la urma, pierderea va fi de partea ta, daca ma intrebi, insa nu-i nevoie sa ma intrebi.
    nu-mi sta in fire sa sterg comentarii, mai ales atunci cind nu ma privesc personal, dar tare-s tentat sa o fac si poate chiar am s-o fac; daca as fi intrat pe-aici inainte sa fi vazut tu primul comentariu agrofufesc poate ca l-as fi sters, si scuteam toata amareala asta; toata discutia asta stupida ma face sa regret c-am vrut sa fac un bine si sa atrag atentia, in felul meu, asupra aparitiei cartii tale. crezi ca am gresit si atragindu-ti atentia ca o inscriptie precum „Cartea II” e incorecta in limba romana si ca ar fi de preferat sa o modifici pe coperta in „Cartea a II-a”? atunci ai tinut seama de sfatul meu. fa-o si acum, asculta de un „om batrin care n-a mai publicat nimic de ‘nspe ani”: renunta la generalizari, fiindca risti sa iti para rau mai tirziu, si vezi-ti de scris pe mai departe, fantasy sau altceva. sau nu.

  6. Horia, n-am nimic cu tine si nu m-a deranjat sub nici o forma postul tau. Intr-adevar e amuzant si probabil va ramane asa pana isi va da cineva seama. In rest, nu mai conteaza. Si regretabil nu e nimic, oricum nu voiam sa mi se puna acea eticheta in frunte. Si oricum scriu, indiferent ce 😉

  7. Pare mai degraba o chestie din aia cu strugurii acri. Fata nu a primit recunoasterea, gloria din partea celor care citesc in mod constant SFFH (sa-i zicem asa, desi ma cam zgarie pe retina). Ba a mai incasat-o cu argumente si exemple de la MaicuTaicu (asta daca te intrebi de unde faza cu anii si vanzarile). Concluzia e clara: genurile astea sint nashpa, aia de le scriu sint mosi barfitori, aia de citesc sint limitati, prosti, fanatici, putini, si toti sint mai ales FRUSTRATI. Aveam o vb cand eram copii: „cine zice ala e!”
    PS. Agrofufa/fu este o vaca/un bou, dar dincolo de exprimarea „zootehnica” sint cateva puncte valabile…

  8. Aspoiu, imi pare rau dar eu n-am spus ceea ce sustii tu. E problema ta daca asa o vezi. Iar ceea ce am spus mai sus, am spus in cunostinta de cauza. De curand a avut loc o intalnire unde erau numai oameni peste 50 ani si intrebau in mod ironic „ce face patroana”, mi se pare deplasat, tinand cont ca eu nu-i cunosc pe ei, si nici ei pe mine. A, sigur, nu din barfe au auzit, ci din dex, ma scuzi. Iar exemplul cu Mike nu a fost unul tocmai fericit. Putea fi oricare autor de gen roman pentru ca e tot aia din punct de vedere al vanzarilor. N-am zis eu niciodata ca nu sunt scriitori buni. Tin minte ca am fost printre primii care i-a recunoscut suprematia lui Mike. Pe mine barfele despre mine ma deranjeaza, dati in carti cat vreti, mi se rupe atata timp cat se vand. Cand nu s-or mai vinde o sa ma plang public. Dar in ceea ce ma priveste nu prea inteleg cu ce drept. Eu n-am dat in nici un autor roman indiferent din ce gen, ce vrasta sau sex ar fi avut el. Si am spus-o de zeci de ori. Daca nu mi-a placut, am inghitit in sec si am tinut pentru mine. Din pacate noi intre noi ne distrugem. Ceea ce e si foarte misto, pentru ca de azi incolo ma dezic de toti, mai putin de cativa care-mi sunt si prieteni. Restul… treaba lor. Rau poate face oricine. Poate intr-o zi o sa fac si eu, cu toate ca nu sunt sigura ca merita efortul.

  9. Si cu asta chiar am terminat, pentru ca am si alta treaba decat sa ma cert cu lumea:
    1. In romanul „Asteptand-o pe Sara” imi aduc aminte de multe greseli. Sigur, nu e vina autorului. Adica la altii nu se aplica, doar la mine.
    2. Atata timp cat nu pozez in reviste pentru barbati, nu aveti nici un drept sa va legati de viata mea. Faptul ca gresesc… asta este, sunt pe jumatate om. Atitudinea voastra a fost intotdeauna una in defensiva, de parca as fi patruns in lumea voastra cu vreun arsenal si n-ati mai avut loc pe strada de mine.
    3. Chiar imi e indiferent ce faceti voi, eu fac ce fac eu. Nu va convine, din nou, schimbati canalul. In momentul in care macar unul dintre voi ma va cunoaste 50%, atunci va putea sa vorbeasca.
    Ceea ce m-a deranjat inca de la inceput a fost ca unii oameni s-au prefacut ca imi intind o mana, tocmai pentru a-mi da un sut. Aspoiu, aici nu e vorba de tine, deci nu te simti. Cei doi despre care vorbesc se stiu prea bine. M-a deranjat ca nu au putut sa-mi spuna in fata ceea ce gandesc cu adevarat. Probabil ca pe tine nu te-ar deranja, dar eu nu sunt tu.
    Ok, si acum adio, chiar m-am saturat de voi.

Lasă un răspuns

