Cărţile toamnei (5): Trailer HYDE PARK

Pozele le-aţi văzut aici, acum cîtva timp. Trailerul abia a apărut. Poate că l-aţi văzut deja la Lorena. Dacă nu, enjoy it!

Regia: Cătălina Bălan; operator: Marius Apopei; scenariul: Lorena Lupu şi Cătălina Bălan, după un sîmbure de idee foarte vagă de Horia Nicola Ursu (de tipul: „Ştii clipul lui Alanis la Thank You? Aşa ceva ar merge. I want nudity!”); în distribuţie: Lorena şi Piaţa Unirii.

Săptămîna viitoare cartea va pleca la tipar. Şi vă promit că va arăta trăznet!

38 de gânduri despre &8222;Cărţile toamnei (5): Trailer HYDE PARK&8221;

  1. Istoria se repeta,ca si la alte edituri: Se anunta niste titluri bune,( în cazul de față, Anul molimei, Războiul bătrânilor, Vindecătoarea, și alte câteva) ,lumea le așteaptă cu sufletul la gură și , în schimb, apar altele, gen Contracte…, care nici nu există la capitolul În curând.

  2. @Sebi: Ma bucur ca esti interesat de cartile noastre si imi pare rau ca nu vei avea cartile dorite la momentul asteptat. Pot sa iti spun, deocamdata, ca Razboiul batrinilor va aparea anul acesta, iar Vindecatoarea si Anul molimei in primul trimestru al anului viitor. Avem si noi anumite prioritati si probabil si motive pentru care am modificat planul editorial. Imi place sa cred ca doar o judecata a posteriori poate sa dea seama de plusuri si minusuri in ceea ce priveste activitatea unei edituri. Prin urmare, mai povestim despre asta dupa Gaudeamus.

  3. Nasol comentaliu lu’ matale:
    „nu vei avea cartile dorite la momentul asteptat” – vrei sa zici „momentul anuntat”?
    „Imi place sa cred ca doar o judecata a posteriori poate sa dea seama de plusuri si minusuri in ceea ce priveste activitatea unei edituri.” – foarte subtiiiil, da’ tot pute.
    😀

  4. @aspoiu: o editura nu-i fabrica de suruburi, sa lucreze dupa cote la micron. am facut loc in plan altor carti, dar sumele de bani de investit (in tipar, drepturi, traduceri etc.) ramin aceleasi, volumul de munca creste, dar noi raminem tot aia trei; nu tin minte sa se fi oferit cineva sa lucreze voluntar sau sa ne doneze vreun ban in scopul propasirii editurii. ergo, trebuie sa stabilim niste prioritati. prioritatile noastre sint unele, ale cititorilor, poate, altele. ghinion / pisica / 13! speram sa ne rascumparam vina prin placerea oferita de cartile pe care le publicam atunci cind le publicam. in plus, poate ca n-ai remarcat, dar de-o buna vreme incoace nu mai anuntam o aparitie decit in momentul in care totul e batut in cuie si cartea a plecat la tipar sau macar e gata de pre-productie. tocmai ca sa preintimpinam circotelile.

  5. Yep, am observat, insa nu am observat nici un anunt despre amanarea celor deja anuntate (cu ceva tam-tam), „ergo” a ramas cum a stabilit, „ergo” ca-n tren…
    Faptul ca cineva iti reproseaza ca nu faci ce au zis ca o sa faci nu cred se califica drept carcotela, cred ca critica.
    Limba e un muchi foarte flexibil (ete ca am dat-o pe martineza 😀 )

  6. @aspoiu: believe it or not, nu-i tocmai o bucurie sa te lauzi cu faptul ca n-ai reusit sa realizezi ceva. asadar, comunicate de presa asupra aminarii unei carti nu cred ca e dispusa vreo editura sa dea. daca a intrebat cineva pe mail sau personal, i-am raspuns, n-are rost sa ne ascundem. dar nici nu cred ca e cazul sa scoatem cuiva ochii cu faptul ca am dat-o in bara.

  7. Dupa cum au spus-o si altii, eu sint cel care cere socoteala tuturor 😀 Nu cred ca-i vb despre socoteala, doar ca imi place cand oamenii isi asuma si cele bune, dar si cele rele.
    Daca tot te-am prins la inghesuiala, sa-ti mai zic vreo doua martineze:
    Vorba lunga, saracia omului
    Gura bate curu’
    In cur…ind

    PS. Am vazut chestia cu Torquemada, despre ce e si… cand apare? 😀

  8. @aspoiu: asta ziceam si io in comentariul de mai sus, ca-mi asum. doar ca nu-i musai sa strig pe toate drumurile. 😀
    as for „…nici torquemada” – in cur…ind 🙂 e sequelul la „nu sint guru…”

  9. „o editura nu-i fabrica de suruburi, sa lucreze dupa cote la micron. ” De ce nu e?

    „Project management”-ul se poate aplica foarte bine si unei edituri. Functioneaza pentru fabrica de suruburi, IT si pentru alte industrii. Toate reusesc sa dea termene corecte despre cand se va finaliza un proiect.

    Durata unei traduceri poate fi estimata. Se stie cate pagini are o carte, ce „viteza” de tradus are omul respectiv se face impartirea si la asta se adauga un „buffer” pentru evenimente neprevazute. Rezulta momentul in care se termina traducerea. Analog pentru redactare si pentru restul.

    My two cents.

  10. teoretic, asa este. pe un calcul precum cel descris de tine mi-am si fundamentat estimarile atunci cind am facut anunturile de aparitie. avind insa in vedere ca fiecare operatiune in parte implica oameni, care, precum se stie, sint supusi greselii, calculele pot fi usor date peste cap.
    la asta se adauga proiectele aparute in plus, pentru care editorul (care-i om si el, in ciuda aparentelor!) nutreste o anumita afectiune si care, firesc, capata prioritate. si uite-asa rezulta aminarile. so shoot me 🙂

  11. md@:Nu vrei sa te lauzi cu realizarile personale ca sa vedem si noi ce manager de la Motorola bantuie pe net ? (Apropo de „6 sigma” ca sa stii la ce ma refer).

    In ultimul timp observ ca romanii care bantuie pe net se pricep si la management, pe langa politica, fotbal si super-gagici. Da, romanii aia, care se plang ca o carte este prea scumpa la cinci sutici (in lei vechi) dar sparg un milion pe bere si seminte cand are meci Steaua.

    Hai, te rog eu, umileste-ne cu realizarile firmei pe care o conduci spre cele mai inalte culmi ale succesului sfidand criza mondiala. Ursul va citi si va plange toata noaptea cu sughituri …

  12. @Horia-Nicola Ursu: Multumesc pentru raspuns. Nu s-a vrut un repros. Era doar opinia mea.

    @Mefisto: Nu lucrez si nu am lucrat la Motorola. Nu merg la meciuri, nu beau bere, nu mananc seminte si nu ma plang de pretul cartilor.

  13. Uneori mai sint de vina si traducatorii, ca de exemplu subsemnata, in cazul in speta, dar Horia a fost prea gentil ca s-o zica.

  14. Aspoiu: jur că nu înţeleg problema ta. Nu hăulesc ăştia de-şi târăsc zilele în Românica şi-s cumpărători direcţi, cu banu’ jos, şi hăuleşti tu, de dincolo de ocean?

    Iar întrebarea lui Horia stă în picioare: de comentat ştiţi să comentaţi, dar aţi investit măcar un chiorete în editură? Sau poate credeţi că editarea de cărţi e un domeniu extrem de profitabil, şi HNU învârte banii cu lopata?

    Şi dacă suntem de acord cu faptul că uneori curge, alteori pică şi alteori contracte deja negociate se duc pe apa buzii, de unde şi până unde te-ai găsit tu critic de politică editorială?

  15. HNU: În fond, cu tine are ce are, nu cu mine. Dacă tu nu găseşti nimic nepotrivit în stilul lui de a pune problema, evident nu are nici una. Sorry for intruding.

  16. Inteleg ca uneori planurile se pot schimba pe drum, dar daca stii ca niste oameni asteapta nu ar fi bine sa li se spuna: Mai dureaza jumatate de an (pe pagina de comenzi figureaza vechile termene de lansare,depasite cu mult, cel putin asa era cand am verificat ultima data) sau luati-va gandul? Si fenomenul e raspandit, si de la Rao astept niste continuari , Nemira, Tritonic.. Si astept, trece anul… Si cand trantesc cate 4, 5 volume dintr-o singura serie (gen Amurg sau Ghidul xenofobului) in acelasi timp(si care nici nu figurau pe la rubrica In curand)… E mai usor sa-ti tratezi clientul cu nepasare decat sa anunti un esec sau o amanare?

  17. HNU: Ok, dar nu putea să aibă dreptatea lui la o postare care să aibă legătură cu subiectul abordat de el?
    Nu înţeleg de ce s-au găsit toţi aceşti oameni să facă circ exact la anunţul publicării volumului meu. Oare nu le trece prin cap că e extrem de nepoliticos faţă de autorul anunţat în promo?

    Seby: Dacă tu ţi-ai posta anunţul nunţii copilului tău, ţi-ar conveni să vin eu cu un comentariu unde să descriu ce crampe am când mă defec împrăştiat?

  18. Lorena> „Circul”, cum il numiti dv., l-am facut pentru neconcordanta dintre titlurile ce apar la rubrica In curand si aparitiile reale….
    Chestia cu nepolitetea e discutabila, nu am facut nicio referire la volumul al carei autoare sunteti, de altfel nu ma intereseaza Daca pe un afis se anunta un concert cu formatia X si cand te duci, canta formatia Y, trebuie sa nu comentezi nimic pentru a nu rani sensibilitatea celor de la Y? Chiar daca te adresezi organizatorului?
    In ceea ce priveste crampele , ma abtin de la comentarii, va inteleg furia si frustrarea ca niste insi au indraznit sa va intunece marea lansare.
    Mult succes in continuare!

  19. HNU: Absolutely not.

    Seby: Dacă e să ne amintim, şi cartea mea a fost anunţată tot în recolta târgului de vară, o dată cu alte apariţii. şi s-a amânat, ca alte apariţii, din lipsă de bani.

    două la mână: la formaţia X se plăteşte bilet la intrare. iar dacă se schimbă interpretul, se oferă opţiunea returnării banilor. nu mi se pare că dvs. aţi plătit vreun volum din cele menţionate, şi v-aţi câştigat prin asta dreptul de a mă huidui. mai ales pe necitite.

    Şi trei la mână: dacă tot nu vă interesează volumul meu, de ce aveţi obiecţii taman sub postarea care îl promovează?? că asta nu reuşesc să înţeleg. adresaţi-vă organizatorului, cereţi-i înapoi banii avansaţi, dar nu în timp ce Y-ii (care erau şi ei pe afiş, btw) îşi încep prestaţia – asta e deja mitocănie. plain and simple.

  20. On topic: Eu am crezut ca e trailerul cartii, dar in afara de titlu nu am observat nimic legat de carte.
    Chiar asa, cu ce si despre ce e cartea asta?

  21. Pana la urma, ce inseamna blog de editor? Sunt permise doar laudele? Puneti un filtru….
    PS.
    Gata, nu mai scriu, ca doare…
    Cum am spus, nu am huiduit, doar am atras atentia asupra unei chestiuni , pe un blog de editor, nu pe unul al vreunui autor…Dar au romanii o zicala Unde dai si unde crapa
    NU stiu care e recolta de vara, eu am consultat rubrica In curand de pe site-ul editurii, care mi se pare cel mai in masura sa ofere informatii.
    Dar cum ziceam, mult succes in continuare!
    PS2 Sunt mitocan ca am criticat, ok, accept si-mi cer scuze. Daca vorbeam de crampe si defecare ce eram?

  22. ati terminat?
    @seby: nu scrie nicaieri ca-s permise doar laudele. ca dovada, chiar si injuraturile-s permise, in limita bunului simt 🙂 eu iti multumesc ca mi-ai dat ocazia sa ma explic.
    @lorena: da, omul n-a fost on topic. dar la fel de adevarat e si ca n-a dat cu parul ci a pus o intrebare. ceea ce e permis, on-topic sau ba.
    @aspoiu: e un teaser-trailer. menit sa te tease-ze. adica sa te faca curios. se pare c-a reusit 🙂

  23. Azi sint intr-o pasa lenesa si nu am chef de flame-uri :D. Ti-oi spune pe privata, candva…
    Publicitatea… fiecare o face cum ii place si se pricepe, si mai ales la ce-l ‘doare’.

  24. aspoiu: mulţumesc că am început să discutăm pe topic. e o onoare şi sunt impresionată. uau! să mă ţin de ceva, să nu cad pe spate!

    „trailer”-ul ăla nu este unul declarativ sau descriptiv, ci un poem-în-imagini. nu e neapărat nevoie să îţi spună ceva ţie. şi e ok să nu îţi placă.

    seby: atâta timp cât subiectul crampelor nu a apărut de la sine, ci a fost cauzat de ceea ce se întâmpla mai sus, nu era o mitocănie, ci o exercitare liberă a dreptului la replică.

    apoi: nu aveţi decât să criticaţi după pofta inimii. dar atâta timp cât nu aveţi motive să mă criticaţi, dat fiind că nu vă interesez, rog a nu se formula aceste critici la o postare referitoare la cartea mea.

  25. Pingback: Cărţile toamnei (10): HYDE PARK « Ugly Bad Bear’s Blog

Lasă un răspuns

