Gaudeamus, final countdown: 10…

Atît a mai rămas pînă la Gaudeamus: zece zile. Ca de obicei, pe ultima sută de metri se întîmplă încă destule şi la noi în editură. Ieri a ieşit din tipografie antologia DANSÎND PE MARTE ŞI ALTE POVESTIRI, cea de-a doua care dă seama despre activitatea cenaclului virtual AtelierKult. Două dintre autoarele cuprinse în sumar şi editorul au pipăit-o deja, Ştefana şi Mike au şi pozat-o, spre a dovedi că există şi arată bine; puteţi să vedeţi cartea aici şi aici. Puteţi să o comandaţi aici şi, în măsura în care sper că-mi va sosi şi mie stocul principal (cartea a fost tipărită la partenerii noştri din Iaşi), de luni sper să pot onora comenzile deja existente.

Promiteam nişte surprize pentru Gaudeamus, dar una dintre ele am s-o dezvălui (măcar parţial) în seara asta. Nu de alta, dar prea arată bine coperta viitoare ca să nu v-o arăt. În plus, această nouă apariţie va fi o dovadă a faptului că am vorbit serios în vară şi că antologiile MILLENNIUM FANTASY & SCIENCE FICTION vor fi o prezenţă constantă, semestrială, pe piaţa literaturii de gen. Mai multe detalii în însemnări viitoare (cuprins, poate un fragment din prefaţă, cîte ceva despre selecţie… mai vedem!). Pînă atunci, aştept păreri.

For now, ladies and gentlemen, behold:

front - Millennium 2

O ultimă veste îmbucurătoare: se pare că SRSFF-ul va ieşi din amorţeală la tîrg. Pe blogul Bujolzilor s-a anunţat apariţia antologiei ALTE ŢĂRMURI, cu un cuprins aproape în totalitate inedit şi nume grele (Sebastian Corn, Silviu Genescu, Liviu Radu, Dănuţ Ungureanu, Marian Truţă, Cristian M. Teodorescu, George Lazăr). În sumar e cuprins şi Balin Feri, aflat la debutul său pe hîrtie. Gratulálunk, Feri bacsi! Cu ocazia lansării se vor decerna şi premiile Societăţii. Aşa, dom’le, vedeţi că se poate?!

PS: Mîine o să vă arăt ce am gătit azi.

24 de gânduri despre &8222;Gaudeamus, final countdown: 10…&8221;

  1. Eu sint un pic rezervat in privinta antologiei SRSFF, astept sa vad cuprinsul – sint curios daca este vreun ne-membru pe-acolo…
    ‘Publicarea’ de sine nu miroase a bine. Valabil pentru toata lumea…

  2. Nu cred ca apartenenta la SRSFF este un criteriu demn de luat in seama. Cred ca importanta e calitatea textelor selectate. Numele anuntate pina acum promit, asta e cert.

  3. Am dat un clic, am studiat coperta întreagă şi am zărit şi numele meu pe-acolo, de unde am dedus că am şi eu o povestire (nu e nevoie să întreb care, fiindcă în revista Ficţiuni nu mi-a apărut decât una singură) în antologia asta. Dacă deducţia nu e greşită, me happy! 😆

  4. @vero: da, e cea la care te gindesti si despre care am discutat ipotetic in privinta includerii intr-o viitoare antologie retrospectiva. sper sa fii multumita de rezultat 🙂

  5. @aspoiu: aici nu-ti dau dreptate. daca din punct de vedere al calitatii literare textele sint ok si daca pe coperta nu scrie nimic care sa contrazica criteriul de includere (membri ai cutarui organism), nu poti sa ii reprosezi celui care scoate antologia nimic. pe coperta antologiei nu scrie ca ar fi o antologie a sf-ului romanesc (la modul general, ergo cu tendinta de exhaustivitate), deci poate din partea mea sa reuneasca texte ale societatii scarpinatorilor de hamsteri, nu intentionez in abordarea lecturii sa iau in considerare criteriul apartenentei.
    nu stiu daca m-am facut inteles, tocmai m-am trezit si mi se cam limba plimba-n gura, poate se resimte chestia asta si in coerenta a ceea ce scriu.

  6. Pingback: Toamna antologiilor « VERONICISME

  7. @ursu – eu ma ‘temeam’ ca primul criteriu aplicat la selectia textelor este calitatea de membru, si apoi… intre timp Kvala a spus ca sint si ne-membri.
    In sfarsit, daca sint texte originale, sint curios care a fost procedura de „antologizare”:
    – invitatie trimisa unor autori pre-selectati
    – competitie deschisa oricui se simte in stare
    etc.

  8. @aspoiu: probabil pe baza de invitatie, cita vreme n-am vazut nici un anunt public. mi se pare cea mai sigura cale de a aduna texte de buna calitate fara prea mare efort, am practicat si eu cu succes metoda pe vremea fictiunilor si as fi procedat la fel in locul seresefefeilor. un concurs e dificil de organizat si deschide usa unor complicatii care nu-s de dorit pentru o intreprindere aflata la inceput.

  9. trei chestiuni
    1.vad la „in curand” vol 2 din abatia si care are un design al copertii diferit de primul, eu zic sa te hotarasti la un design unitar pt toate 3 vol si sa le tiparesti in acelasi timp

    2.sa nu dea babau sa schimbi designul la seria de pov fantastice de la nr 3 ca nu stiu ce fac

    3.cred ca cel mai simplu e sa transformi antologia millenium in revista, pentru ca la 192p in format carte (dupa cum reiese din intrebarile de sambata seara) poti sa o numesti cum vrei antologia sau revista

  10. @calin: revista e una (adica va fi), antologiile vor ramine antologii (si la 300+ pagini) si-s alta papa de peste. promit ca nu mai schimb layout-ul la PF. ok? 🙂
    cu abatia… designul e destul de asemanator, am adaugat doar niste elemente grafice in plus. oricum, aia nu-i coperta definitiva neaparat… si sper sa putem publica destul de curind volumul urmator. toate deodata… mai greu, dpdv financiar.
    @feri: teljes szivböl, feri bácsi!

Lasă un răspuns

