Cum va fi 2010 în cărţi? (1)

…mai exact, în cărţile pe care le-aştept cu nerăbdare? Am să încerc în cele din urmă  – în însemnarea de faţă şi în altele care vor urma curînd – să vă dau un răspuns personal, cu motivaţiile de rigoare.

Cea dintîi carte, cea pe care o aştept cel mai curînd, e PRINCE OF STORMS a lui Kay Kenyon, anunţată de Pyr Books pentru 26 ianuarie. Nu, n-am apucat încă să citesc nici unul dintre volumele anterioare, dar aştept să iasă acesta, cel din urmă din ciclul „The Entire and the Rose”, pentru a le putea parcurge în linişte şi fără să am de aşteptat luni sau chiar ani pentru a afla „cum se termină”.

Tot la Pyr urmează să apară şi GEOSYNCHRON a lui David Louis Edelman, pe 23 februarie. Trilogia „Jump 225” se încheie cu acest roman, iar precedentele m-au convins pe deplin că Edelman e un nume de urmărit.

În martie, mai exact pe 15, apare antologia WARRIORS editată de George R. R. Martin şi Gardner Dozois. Sînt cîteva nume foarte ademenitoare în sumarul anunţat al volumului. Nu în ultimul rînd, se pare că vom avea parte inclusiv de o nuvelă în seria „Song of Ice and Fire”.

10 gânduri despre &8222;Cum va fi 2010 în cărţi? (1)&8221;

  1. Nu a sarit nimeni pe drepturile de traducre pentru nuvela din SOIAF? 🙂

    Si restul numelor din antologie sunt scriitori cu serii, cu multi fani in spate, asa ca antologia o sa faca bani cu siguranta. Novik si Hobb sunt traduse si la noi, cred. Weber scrie serii mil-sf, si astea se vand ok acolo, ca au public edeucat de Heinlein.

  2. Stiu, si am spus si pe Cititor SF care e diferenta intre cartea asta si altele de gen si de ce cred ca e o exceptie. Am gresit eu daca am scris ‘niciodata,’ nu mai tin minte ce formulare am folosit. Daca am zis ‘niciodata’ am facut-o pur si simplu ca, prin exagerare sa atrag atentia asupra unui anume principiu, nu am vrut sa folosesc cuvantul in sensul sau ad-literam.

    Daca vrei, poti trage de aici concluzia ca antologatorii isi publica de obicei propriile texte in antologiile editate. Eu nu am cum sa te insotesc insa (si voi continua sa consider exemplul de mai sus ca exceptie). Asta nu de-a dracu,’ ci pentru ca Dozois are povestiri foarte apreciate, extrem de importante pentru sff (fie si numai pentru ca au castigat Nebula si alte premii) insa nu si le-a reeditat niciodata in YBSF, chiar daca YBSF vrea sa faca ‘o imagine de ansamblu.’ Si prefer sa ma ghidez dupa o cariera de 25 de ani/volume decat dupa un ‘business” intre prieteni.

    Pe de alta parte, eu nu sunt editor de carte si sunt convins ca voi va pricepeti la lucrul asta, in timp ce eu vorbesc din burta.

  3. ei, n-am vrut sa duc discutia pina la extrem. probabil peste tot sint justificari atunci cind un editor isi baga un text in antologia editata. asa cum absenta poate trece neobservata (ca si absenta altor autori), nici prezenta n-ar trebui sa devina un capat de tara. poate daca am avea 10 edituri care sa publice antologii cu autori romani si vreo cinspe antologatori n-am mai discuta pe subiectul asta.

  4. subscriu. deocamdata, MP e singura editura care publica in mod sistematic antologii de proza scurta, asa cum si nautilus e singura publicatie cu periodicitate clara de gen de la noi. prin urmare, urmind criteriul excluderii propriilor texte, michael ar trebui sa se lase de scris 🙂

  5. Daca sint antologii tematice, mie mi se pare okay ca din cind in cind editorul „sa-si introduca” cite o povestire.
    Dar mi s-ar pare foarte ciudat ca Dozois sa includa in text al sau in „The Best…” sau alt volum care se vrea de referinta.

  6. Cita vreme exista la ora asta vreo 7 Best-uri anuale facute de editori diferiti (Dozois si Hartwell pe SF, Strahan si Horton pe SF si fantasy, Datlow pe horror, Best American Fantasy care merge pe guest editors, Hartwell si consoarta cu Best Fantasy… mai sint? a, da, mai e si un Best Online F&SF, proaspat aparut, facut parca tot de Horton), da, ar putea fi interpretata includerea ca self-promo. In rest…

Lasă un răspuns

