Cum va fi 2010 în cărţi? (2)

Iată şi alegerile mele pentru cel de-al doilea trimestru al anului care tocmai a început.

Pe 27 aprilie urmează să apară la Penguin Canada UNDER HEAVEN, noul roman al lui Guy Gavriel Kay. După ce a cartografiat Europa în romanele sale în care a ficţionalizat epoci istorice reale, adăugîndu-le un dram de fantasy (TIGANA, THE LIONS OF AL-RASSAN, A SONG FOR ARBONNE, THE LAST LIGHT OF THE SUN sau superbul diptic THE SARANTINE MOSAIC), co-editorul faimosului SILMARILLION tolkienian, laureat World Fantasy Award în 2008 pentru YSABEL, îşi îndreaptă atenţia spre orizontul exotic al Orientului îndepărtat. Cîteva detalii despre carte aici.

În mai, Tachyon va publica un nou volum de proză scurtă semnat Jeff VanderMeer. N-am să mai repet de ce îmi place Jeff, am să vă spun doar că veţi găsi adunate în cartea asta cîteva bijuterii risipite în ultimii ani în diverse publicaţii, care de care mai prestigioase. Tot Tachyon (care pare a fi cîştigat dreptul de publisher en titre al lui Jeff), a publicat de curînd BOOKLIFE, o colecţie de „sfaturi şi strategii de supravieţuire pentru scriitorul secolului XXI” pe care o recomand oricărui aspirant la gloria literară).

În sfîrşit, iunie ne va aduce mult-aşteptatul KRAKEN al lui China Miéville. Pînă atunci sper să apuc să citesc şi THE CITY AND THE CITY, care a apărut recent şi în variantă paperback.

O precizare: desigur, astea nu-s singurele cărţi de pe lista mea de must buy, dar sînt cele mai susceptibile de-a fi primele cumpărate şi citite în lunile respective.

13 gânduri despre &8222;Cum va fi 2010 în cărţi? (2)&8221;

  1. Ionutz
    Mai degraba ne apucam serios de engleza. Așteptând să apară ceva în limba română, riscăm să ne ajungă barba până la pământ.
    Cel puțin eu, unul, așa voi proceda.

  2. Nu stiu daca ai cumva cartea sub radar, si am observat ca citesti mai ales SF, dar uite o carte fantasy care mie mi-a atras atentia, Wolfsangel a lui MD Lachlan. Am citit un review foarte interesant pe blogul lui Adam Roberts, si mi-am facut un pre-order.

  3. @rreungen
    Daca tot sintem la capitolul asta, am vazut la un moment dat ca l-ai pomenit pe David Weber. Poti sa spui ceva mai mult despre operele sale?

  4. David Weber: de citit ar fi primele doua romane din seria (de vreo 17!) cu Honor Harrington, military SF de buna calitate (cel dintii, On Basilisk Station, a fost nominalizat la Hugo!). Al treilea mi s-a parut cam diluat deja si am renuntat. Inclusiv la autor. Presupun ca e interesant pentru cei pasionati de MSF.

  5. Mie mi s-a creat o prejudecata ciudata cu el. Am vazut ca scrie mil-sf si mie mi-a sunat a milf si numele personajului, Honor Harrington, nu a ajutat deloc 🙂 Am cred cateva romane de-ale lui pe iPod, dar nu am avut rabdare cu ele. Daca esti curios sa incerci, le poti downloada de pe site-ul Baen-ului. Au o multime de carti gratis pe-acolo pe undeva, inclusiv Weber.

  6. No bine, eu tocmai d-aia intrebam, ca sa evit experimentele.
    Ca mi-au cam ajuns astea romanesti.
    Ca tot a venit vorba de msf, „Death’s Head” sucks big time. Adica nah, pe autor il cheama Gunn si pe personajul principal Sven. Pina si uniforma e la fel cu cea a Sven-ului original. Puahhh!

Lasă un răspuns

