Reviste fel de fel

Numărul abonaţilor la Galileo se scrie de-acum cu două cifre. Profitaţi de ofertă pînă-i caldă! Şi tot apropo de revista noastră născîndă, ea are de-acum propria pagină pe site-ul Millennium Press, aici. E o pagină sumar alcătuită, dar care vă oferă toate informaţiile pe care sîntem dispuşi să le dăm publicităţii la ora actuală. Cu timpul, va deveni mult mai mult. Dar despre asta am să vă spun mai multe după 1 aprilie. Pînă atunci, dacă aveţi un blog sau o pagină pe net şi vreţi să sprijiniţi diseminarea revistei Galileo în rîndul populaţiei cititoare, daţi-mi un mail (dînd click pe butonul marcat „Contact” pe noua pagină Galileo) şi am să vă trimit un widget de dimensiunile pe care le doriţi, precum şi link-ul la care trebuie să-l conectaţi. Sprijiniţi-ne, ca să putem să mergem cît mai departe!

Rămînînd în spaţiul publicaţiilor periodice: în subsolul anunţului privind apariţia revistei Galileo de pe site-ul SRSFF, amicul Gyuri Győrfy aka Franciscus Georgius s-a lansat din nou în enunţarea unor propoziţii alcătuite după ureche, stîrnindu-ne – mie şi lui Mike – vîna polemică. Have phun!

Tot în ce priveşte revistele, de data asta cele de dincolo de baltă: am primit ultimul Locus apărut, cel pe martie 2010. Îl are pe copertă pe Samuel Delany, iar în interior, între altele, o fotografie făcută de subsemnatul cu soţii VanderMeer (ca ilustraţie privind viitoarea apariţie a unei Big Book of Weird Fiction, la care lucrează acum Jeff şi Ann).  E cea de-a treia oară cînd public fotografii în Locus (şi sînt plătit pentru asta) şi tot a treia oară cînd îmi apare numele în caseta tehnică a prestigioasei publicaţii (as you can see above). Mi-s mîndru.

37 de gânduri despre &8222;Reviste fel de fel&8221;

  1. poti sa pui sigla in format vectorial pe undeva? ar fi mai simplu sa facem* din ea un logo la dimensiunile potrivite.

    (*adica sa il punem pe kyo sa faca)

  2. Horea a construit biserici.
    Horia a editat tot felul de cronici ale sangelui si new weird.
    Poate ca-i intr-adevar o diferentza semnificativa.
    Crezi ca litera ‘E’ (de la biblicul: ‘Eu Sunt cel care Sunt’) ar putea reprezenta diferentza?

    hnu

    @FG: ala era Horea Nicula. Eu sint Horia Nicola

  3. daca ar fi vorba de altcineva, nu de mine, as spune ca da, e o diferenta semnificativa: unul a editat carti, altul a pus mina intru propasirea unei institutii profund anticulturale si antiprogresiste. da’ e vorba de mine, asa ca nu zic nimic, ca-s modest… dar cu masura. las’ sa zica altii. caci eu sint, precum spui, cel care sint.

  4. Imi plac foarte mult urmatorii artisti pe care banuiesc ca-i vei include tot la ‘anti-culturali’ si ‘anti-progresisti’:

    Sienkiewicz – Quo Vadis (premiul Nobel pentru literatura)
    Michelnagelo – Pieta
    Da Vinci – Cina cea de taina
    Gaudi – Catedrala ‘Sagrada familia’
    Zeffirelli – Isus
    C S Lewis – Departe de planeta tacuta (ca sa fie si un autor SF)

    Vorba regilor Romaniei: Nihil sine Deo!

  5. Dar Horia (neaparat cu ‘i’, sa i se vada punctul), in afara de ‘Sagrada Familia’, celelalte nu sunt biserici, ci capodopere pe teme religioase 🙂

    Apropo de obsesia ta, cum ca Pro-Scris ar fi un blog:
    DE CE NU APARE IN LISTA TA DE BLOGROLL?

    Conform lui Freud, are importantza si ceea ce evitam din rasputeri sa facem. Uite ca in cazul de fatza Freud a avut dreptate.

    @FG: Bravo tie. Arta e una, biserica e alta. Nu vreau sa intru in polemici pe tema asta, fiecare cu convingerile lui.

  6. @FG: Ma refeream la biserica ca institutie, nu la cladiri. Nu te face ca nu intelegi. Cit despre Pro-Scris, nu vad de ce l-as pune in blogroll cita vreme nu-l mai citesc decit ocazional, si nici macar atunci cu entuziasm. Precum am spus, nu mai e ce-a fost.

  7. Regret ca entuziasmul nostru te lasa indiferent. Poate ca esti dezamagit si datorita faptului ca te asteptai ca Pro-Scris sa fie un blog si totusi nu este 🙂

  8. numai cu entuziasm nu se face o revista. mai e nevoie si de colaboratori de calitate si de un minim de profesionalism. eventual, cu un pic de indulgenta, pro-scris poate fi un e-zine de traditie… si nimic mai mult. ca revista nu poate fi numit. a fost aproape de acest statut, dar i-a trecut. atunci cind a coborit stacheta calitatii materialelor, de care se vorbeste in pro-teze.

  9. Horia, gandeste-te inca o data ce ai de spus despre colaboratori. Din cate stiu, Mircea Opritza publica si in ‘Galileo’. N-am o fire de sicofant, dar poate omul va afla din alta parte ce parere ai despre unul dintre cei care au hotarat sa sprijine reaparitzia Pro-Scris-ului. In acest sens, exista o redirectzionare de pe SRSFF, ca tot vroiai un pic de publicitate. Uite ca acum o vei avea.

    Iar daca totusi e blog (suntetzi tare nehotaratzi, ceea ce este de intzeles in cazul unei publicatzii cu statut special, cum este Pro-Scris), se cuvine sa-l trecetzi in blogroll.

    Veninul secretat impotriva lui Victor, administrat in doze mici, poate deveni un medicament. Noi v-am avertizat.

  10. @FG: fiind vorba despre blogul meu, crede-ma ca nu intentionez sa trec Pro-Scris-ul in blogroll. acolo ajunge doar ceea ce vreau eu sa ajunga si ramine doar ce eu consider ca merita sa ramina. ProScris-ul a fost in blogroll-ul meu cindva prin 2006. a disparut cam un an si ceva mai tirziu. cit despre aluzia puerila cu colaboratorii, imi aduce a „daca nu-mi dai jucaria, te spun lu’ toar’sha!”. da, Mircea Oprita publica si la Pro-Scris, si la Galileo, si la SRSFF. dar cu o floare nu se face primavara…

  11. Cu o floare nu se face primavara – dar cu o floare si doi gradinari se poate pune de un picior de rai :))

    Iar cel ursulean,
    si cel satmarean,
    si cel fictzionalean,
    mi se sfătuiră,
    ca să mi-i proscrie
    pe cei care scriu
    (ups! rima s-o pună cel pe care atât îl duce minte)
    şi să mi-l îngroape,
    în mijloc de ape…

    Long live the Pro-Scris!

  12. coborirea stachetei materialelor nu are nici o treaba cu a fi sau a nu fi revista. pro-scris nu mai e revista de cind nu mai are o periodicitate si nu mai are structura. adica de cind si-a schimbat formatul. iar de cind a reaparut, la o luna dupa ce s-a declarat ajunsa la final. care-o fi diferenta dintre revista pro-scris siblogul cititor sf nu stiu. si in comparatia asta nu intra nicicum numele care semneaza.
    inca ceva: fiecare isi trece in blogroll pe cine vrea, ce ii place, ce considera de interes pentru cititori proprii…
    gyuri: daca vreti sa fie revista faceti-o revista cum era cindva. daca i-ati agata de titlu si un ISSN ar fi grozav, chiar n-ar mai avea nimeni de circotit.

  13. Start, dragi atletzi intr-ale bloguitului. Chestia cu coborarea stachetei sigur se refera la Pro-Scris? (Nu voi pomeni nici un nume, sa nu se planga Horia ca i se ia jucaria.) Sau e un efect bumerang cu referire la binecunoscutul ciclul de autoelogieri saptamanale ‘Michael Haulica va recomanda’ din ‘Observatorul cultural’?

    Pentru ca aceasta a fost tzinta blandei mustrari scrise de Victor Martin si motivul pentru care unii dintre voi au inceput sa secrete o productzie de venin cat trei virgula paispe ferme de vipere cu corn. Pro-Scris nu e Fictziuni si nu e nici Lumile virtuale, de-aia a supravietzuit si a fost citit, ba chiar uneori elogiat si de partea noua ostila, care suntetzi cam voi doi si sfera voastra de interese.

    Ca-i blog fara insane-se-ne, ca-i aperiodic, caci logaritmic boogie-boogie, orice ar fi, Pro-Scris este ceea ce nu facetzi voi si bine face ca este asa. Parol!

  14. FG. inca nu ti-e clar ca nu e vorba de „a cui e mai lunga”? vorbeam de reviste, de ce poate fi numit revista etc. ce treaba au chestiile personale in asta? da, stiu, pentru unii totul e personal. daca zici ca o poveste din revista lui x e slaba x considera ca l-ai injurat. si, ca raspuns, te injura si el. chiar te injura. sau sterge pe jos cutine. sau, in cel mai bun caz, zice ca o fi povestea din revista mea slaba, dar si tu ai un neg pe nas. cam asta e lumea in care traim. din pacate.
    cam care crezi tu ca ar fi sfera noastra de interese? ca suna foarte insinuant…

  15. da, ok, noi sintem aia mari mafiotzi care distrug sefeul romanesc blabla etc. cunosc textul. dar tot n-am inteles ce anume ar trebui sa caute proscris-ul la mine in blogroll…

  16. Mike, n-o fi vorba tocmai despre lungimea barbilor? Ca Horia are una stufoasa, ceva cioc tzi-ai lasat si tu, iar pe mine m-ai prins cu garda coborata, eu n-am deloc, ca vorba aceea: ‘o fi povestea din revista mea slaba, dar si tu ai un neg pe nas…’

    Daca nu-i asa, atunci trecem pe vorba cealalta: ‘vorba lunga, saracia omului’, mai ales in literatura, unde fiecare cuvant trebuie sa fie atent dramuit. Ups! Mike Haulica a facut-o din nou!

    Mersi pentru aceasta minge servita la fix, da-mi voie sa jubilez dupa ce am fructificat-o: PUNCT, SET, MECI!
    http://proscris.110mb.com/?q=content/toata-lumea

    De altfel, ‘stilul’ neaos de exprimare te-a invins si atunci cand te-ai luat anterior de Pro-Scris (cred ca atunci ne-a scos Horia din lista sa de linkuri, perioada coincide):
    http://proscris.110mb.com/Ps35-36/cat35oc.htm

    Tot respectul, mai ales pentru cel care doreste sa se indrepte!

    michael

    FG. inca nu ti-e clar ca nu e vorba de “a cui e mai lunga”?

  17. @FG: prefer oricind stilul – fie si neaos – al lui Mike jocurilor schioape de cuvinte pe care le practici in diverse ocazii. cit despre momentul scoaterii din lista de linkuri, gresesti profund; nu de alta, dar in 2005 n-aveam inca blogul. v-am scos din blogroll atunci cind mi-a devenit limpede ca nivelul vostru e undeva la nivelul lui victor martin, pe care ati inceput sa-l publicati cu osirdie. si cam tot atunci ati inceput sa o lungiti si latiti cu tolkienismele, cautind de purici traducerea irinei horea. atunci mi s-a luat.

  18. FG. Are dreptate Horia, te-ai cam molipsit de la VM. Scrii fraze si nu spui nimic. Sau nimic clar. Zici ca am facut-o don nou, apoi zici ca ghem, set, meci (de punct, set meci n-am auzit, dar o fi cum zici tu) si-apoi dai un link la insailarea aia de aforisme din care se intelege ca VM are ceva cu mine, dar nu se stie, nu se stie…. ce. Frumos era sa spuna „Ba, Haulica, bati cimpii. Regulile de care vorbesti sint niste prostii. Cum adica sa stie scriitorii limba romana? Aiurea! Nu-i nevoie! ” s.a.m.d. Adica ia-le, nene, pe rind si demonteaza-le.
    Dup-aia mai zici ca stilul neaos m-a invins atunci cind m-am luat de pro-scris. Care stil neaos si cum m-a invins? In articolul meu din Observator nu cred ca am folosit „stilul neaos” si-atunci… despre ce vorbim? A, e adevarart ca la observatiile pe care le-am facut pe marginea acelui numar din Pro-Scris Catalin Ionescu a scos in evidenta ca pe blogul meu folosesc cuvinte cam neortodoxe (ce legatura are aia cu ailalta? – iaca, ma abtin,nu mai sint neaos). iar un alt contraargument e faza cu apologia familiei Mironov… Inca mai rid cind imi amintesc de asta. Pentru ca din nou eu ii zic de texte slabe, iar el imi spune da, dar si tu ai facut apologia… etc. Iar apologia asta este aici:
    „Florin Munteanu şi Traian Bădulescu scriu despre tabără şi atelierele ei (Ştiinţa complexităţii, Jurnalism şi multimedia, Science-fiction, Robotica şi inteligenţa artificială etc.), iar Daniela Mironov publică un interviu cu Roberto Quaglia, scriitorul italian care a fost prezent la toate ediţiile din ultimii 12 ani. Convorbirea îi are ca subiect pe Robert Sheckley şi Ian Watson, cu care Roberto tocmai se întâlnise la Convenţia Europeană de SF ţinută în 2004 la Plovdiv, în Bulgaria. Am reţinut că, în această vară, e posibil ca Ian Watson să fie oaspetele taberei, alăturându-se astfel unor alte nume celebre care au vizitat insula: Norman Spinrad şi Joe Haldeman.” Cred ca am facut si apologia familiilor Badulescu, Muneanu, Haldeman, Quaglia, Spinrad etc. E chiar aiurea. Macar sa fi cautat un articol in care ziceam ceva de bine de Alexandru Mironov, ca se putea gasi si asa ceva. Nu fac parte dintre ipocritii care uita pe citi dintre ei i-a publicat Mironov in antologiile din anii in care nu prea ii publica nimeni.
    Si inca ceva: am mai vorbit noi despre asta, dar, daca tot ai pus linkurile alea, atrag atentia asupra faptului ca ati publucat fara sa ma intrebati articolul meu din Obs.cult, cu precizarea ” Extras din Observatorul Cultural
    anul VI, serie nouă nr. 7 (264), 14-20 aprilie 2005, pag. 14″. Barvo, baieti! Mai credeti ca o fi vreun prost pe lumea asta care crede ca un articol este un citat dintr-o revista? Mai, Gyur, nu e bine ce se intimpla cu voi. Da’ nu-i bine deloc.

Lasă un răspuns

