Author! Author!

Inspirată de povestea fiicei lui Radu Romaniuc, fata mea s-a hotărît şi ea să devină scriitoare.

Spre deosebire însă de Octavia, care a scris o poveste fantasy, Ştefana s-a apucat de un roman contemporan, pe care l-a intitulat FETELE. A decis să-l şi pună în pagină singură („scriu cu litere de tipar, că n-am văzut încă nici o carte scrisă cu litere de mînă”), a pritocit subiectul vreo jumătate de oră, apoi s-a aşternut pe scris.

Altă jumătate de oră mai tîrziu, povestea era gata. Ne-a citit-o, a făcut cîteva corecturi, apoi mi-a pus hardcover-ul – o agendă mai veche cu Barbie – în braţe şi mi-a zis: „acuma trebuie să faci ca tatăl Octaviei, publică-mi cartea!”

Cea mai mare dilemă a junioarei a fost cum să facă să apară în carte şi oarece întîmplări mai deosebite; i-am spus, după ce-am citit prima pagină, că e OK, are un dialog introductiv, acuma trebuie să se întîmple ceva ieşit din comun. Soluţia a fost simplă şi de sezon: o călătorie în Bucovina (pe care noi am decis să o amînăm pînă la vară, by the way) şi un deus ex machina tot de sezon (iepuraşul). Rezultatul poate fi văzut dînd click pe imaginea de mai alături.

Aş spune că, în ciuda intruziunii fantastice (pomenitul iepuraş), situarea contemporană (întîmplările au loc la piaţă, la „moll”, în Bucovina) e cea care predomină.

Iată şi concluzia subsemnatului: în ziua de azi, ca să publici e necesară o singură condiţie: să scrii.  Publicarea vine de la sine, sau aproape de la sine. Desigur, cu un corolar sine qua non, care confirmă pe deplin o convingere a multor cîrcotaşi: să ai pile la editor.

Current soundtrack:
Tangerine Dream – Approaching Greenland at 7 PM

6 gânduri despre &8222;Author! Author!&8221;

  1. Felicitari fiicei dv! Desi nu cred ca este chiat atat de usor sa publici, e de admirat faptul ca a inceput sa scrie de la o varsta atat de frageda! Si scrie chiar fb!

  2. Nu scrie şi despre pisici? Pozele i le trimit eu! Pentru că sunt în căutarea unui tânăr talent care să mă preschimbe într-un personaj celebru! Mai ceva decât „motanul încălţat”! 😀

Lasă un răspuns

