Salată de linkuri (versiunea de post)

A apărut noul Nautilus, cel cu numărul 27. De data asta, n-am nici un text în revistă (de fapt, dacă chiar vreţi să ştiţi, am fost leneş şi neinspirat). Dar sînt destule de citit: poveşti de Ştefana Czeller, Marian Coman şi Ioana Vişan, o triadă care promite delicii lecturale necondiţionate; recenzii de Liviu Radu (inclusiv la Îngerul păzitor al lui George Lazăr; lui Liviu i-a plăcut cartea); Aron Biro despre doi ciudaţi cinematografici (Terry Gilliam şi Tim Burton), Dodo Niţă despre vocaţia de desenator a scriitorului francez Jean-Pierre Andrévon; Ştefana Czeller şi Eddie Pandele despre Helion şi acţiunile aniversare ale cenaclului timişorean.

Tot despre Helion e vorba şi în interviul pe care Mike H. l-a realizat cu Cornel Secu, interviu apărut în ultimul număr al Observatorului Cultural. O veste proastă aflăm de-aici: Helion va deveni începînd cu următorul număr un e-zin, renunţînd din lipsă de fonduri la forma tipărită.

Chris Williams de la Worlds Without End (un website pe care-am ajuns să-l vizitez tot mai des în ultima vreme) i-a luat un interviu frumos şi foarte instructiv lui Ben Bova. Înregistrarea poate fi ascultată aici.

Şi tot de pe meleaguri străineze: s-a anunţat lista scurtă pentru premiile Clarke. Cel puţin trei dintre cărţi (Robinson, Theroux şi Roberts sînt pe lista mea to buy; pe China îl am deja, după Gwyneth Jones nu mă prea omor, iar Chris Wooding e „pe vine” de la BookDepo, în varianta mass market). Dacă mă întrebaţi, v-aş răspunde că, judecînd după recenziile pe care le-am parcurs, e cea mai puternică shortlist din ultimii cinci ani. Da’ nu-i musai să mă întrebaţi.

S-a încheiat etapa nominalizărilor la Clasamentele CititorSF. Avem destule motive de bucurie: George Lazăr  cu Îngerul păzitor şi Doru Stoica cu Între bariere figurează printre nominalizaţi la „cel mai bun volum românesc”, antologia Millennium Fantasy & Science Fiction şi culegerea lui Doru Stoica au intrat în shortlist la categoria „antologie/culegere”, soţii Ghidoveanu sînt propuşi drept „cei mai buni traducători” (pentru Jihadul butlerian) alături de Ona Frantz (pentru Nopţi de cocaină, apărută la Polirom), dintre povestiri au fost alese Frozen Sky de Jeff Carlson  şi Epidemia de Sebastian Corn (din antologia Millennium 1) şi Plimbarea de seară a lui Florin Pîtea (din antologia Dansînd pe Marte), iar la capitolul „prezentare grafică” Millennium Press domină topul, cu trei nominalizări: copertele volumelor Dune: Cruciada Maşinilor, Cronicile Apocalipsei: Supravieţuitorul şi Dansînd pe Marte. Nu-i rău, zice eu, faţă de anul trecut am făcut progrese. Un singur regret am: Millennium 2: Şase ani de Ficţiuni n-a intrat în top la nici una dintre categorii… Păcat. Aşteptăm să înceapă votarea!

Pînă atunci: spor la pregătirile de Paşti şi sărbători fericite!

Current soundtrack: Depeche Mode – Shake the Disease
2 gânduri despre &8222;Salată de linkuri (versiunea de post)&8221;

  1. buna ziua,sarbatori fericite,imi cer scuze daca ati mai raspuns la intrebarea aceasta,aveti cumva o data estimativa pt.aparitia la vanzare a cartii Vindecatoarea-r.levene

Lasă un răspuns

