Galileo Online: varianta beta

Probabil v-aţi întrebat de ce tac de atîta vreme. Ei bine, am tăcut şi-am făcut. Ce? Asta (daţi click ca să vedeţi):

Sper să vă placă. Deocamdată e varianta beta, dar e perfect funcţională. Lansarea oficială va fi pe 1 iulie, dar pînă atunci eu şi Mike ne exersăm îndemînarea la postări. Detalii mai multe vor veni pe parcurs, pe măsura ce vom mai adăuga diverse gadgeturi.

O precizare: nu vă amăgiţi, n-o să punem online conţinutul revistei tipărite. Poate nişte teasere, dar nu mai mult. Galileo Online e o e-revistă independentă şi va căpăta chiar şi propriul său ISSN, în scurtă vreme.

Aşteptăm opinii privind layout-ul, funcţionalitatea, conţinutul etc.

33 de gânduri despre &8222;Galileo Online: varianta beta&8221;

  1. Arata mirific, felicitari🙂

    Zidurile de text insa sunt oribile. Ar trebui distantate paragrafele la posturi, asa cum sunt in postul asta – Galileo Online, altfel nimeni n-o sa fie in stare sa citeasca un rand fara sa-i fuga ochii in alta parte. http://www.revista-galileo.ro/2010/06/barocul-pentru-toti.html dpdv vizual e un atac direct, imediat si injust asupra cititorului.

    Sa inteleg ca e timpul sa schimbam a href de la http://www.millenniumpress.ro/galileo.html la noua locatie?

  2. Arata surprinzator de bine pentru un blog blogspot… dar tot nu inteleg de ce n-ati instalat un wordpress customizabil, daca tot are domeniu (iar hostingul se putea aranja).

    Daca ramaneti totusi pe blogspot, am o cerere, daca se poate… subscribe to comments.

  3. Ah, si enter intre paragrafe, neaparat (sau umblat in CSS – ma ofer voluntar daca ai nevoie). Fontul e mic si fara spatii e foarte greu de citit.

  4. Daca inca se mai primesc sugestii – arata bine cu spatii intre paragrafe. Tot mai e nevoie de un font mai inchis la culoare si mai mare, cat si spatiere mai mare intre randuri (asa cum e si aici) ca sunt prea apropiate – desi asta s-ar putea sa fie din cauza fontului ales, dar se poate edita in style.css.

    Layout-ul e tipizat, dar imi place.

    Functionalitatea e ok, problema e butonul de search care trebuie mutat in stanga sus, nu jos de tot.

    Continutul, pentru cat este deocamdata, este excelent, dar trebuie mult material ca se ajunga la toate categoriile.

    Per total, un inceput promitator!

  5. @cristi: precum am spus, asta e varianta beta. de la 1 iulie incepind, vor fi zilnic articole noi, la toate categoriile. butonul de cautare… cautam un loc mai bun. nu mi se pare cea mai importanta chestie. sau e?

  6. Nu stiu de altii, dar pentru mine e. Cand intru undeva nou incep sa caut chestiile care ma intereseaza, sa vad daca gusturile se aliniaza, caz in care citesc intreg site-ul, iar daca nu-mi plac opiniile pe chestiile care-mi plac mie, atunci inchid fereastra. Poate ca altii procedeaza altfel, dar pentru mine search-ul are o functionalitate mai importanta decat meniul.

    Stiu ca e beta, de-asta am sugerat, sper ca nu s-a inteles ca am vrut sa dau cuiva in cap.

  7. Pingback: Noutăţuri « VERONICISME

  8. in fiecare zi va fi UN articol nou la O categorie. a nu se intelege ca vom avea sapte articole noi pe zi. dar intr-o saptamina vom avea de toate.

  9. Imi place. Mai ales recenziile. Deja am comandat The Terror😀

    2 sugestii si de la mine: contrastul dintre albul din spatele textului si poza de fundal e prea mare,deci suparator la ochi.

    Si 2: parca zona de text e prea ingusta,ocupa prea putin din latimea paginii. Parerea mea.

    Despre continut: nota 10,mai ales ca deocamdata e doar o versiune beta.

  10. Bai, arata fain, dar in cate reviste va lansati? O sa le puteti sustine pe toate cu continut? Nu mai bine faceai Galileo in varianta online cu plata?

  11. Pingback: Cititor SF » Revista Galileo, acum si online

  12. @vlad: sint doua reviste, cu o plaja de sumar diferita, care se completeaza reciproc. nicidecum nu vom avea probleme cu continutul, ba dimpotriva. pentru varianta tiparita lucram deja la numerele de anul viitor (dpdv al sumarului), iar la online chiar nu va fi problema sa asiguram un articol pe zi. varianta tiparita este deja independenta financiar (cel putin pentru primul an), cit despre sustinerea financiara pentru varianta online… e in curs de acoperire. ideea e ca sintem buni si deloc modesti in ambitii🙂

  13. Eu unul prefer varianta tiparita a unei reviste/carti. E mai comod de citit si e alta senzatie cand simti cartea in mana si mirosul proaspat de cerneala tipografica. Oricum e binevenita si aceasta idee cu revista online, deoarece, dupa ce termini revista tiparita mai lecturezi si ceva gratis pe net ori ai acces rapid la diferite stiri din domeniu. Sper sa dureze cat mai mult timp ambele variante. Apropo, cand se lanseaza urmatorul numar din Galileo?

  14. Nu stiu cum vede Horia site-ul, dar eu l-as vedea ca pe un loc pentru textele care nu intra in Galileo offline – stiri, recenzii, diverse chestii aleatorii… si fara povestiri. Dupa parerea mea, locul povestirilor e in reviste, nu pe bloguri, iar al stirilor pe bloguri, nu in reviste.

  15. Frumos.🙂 Si daca tot s-au cerut opinii, am sa fac si eu niste sugestii:

    – iconul din bara de adrese – nu am inteles de ce este albastru; ideal ar fi sa aiba aceeasi culoare he headerul paginii, adica galben.

    – font – spre deosebire de Times New Roman, Verdana si Arial fac cititul mai usor pe ecran.

    – dimensiuni – atat in Firefox cat si in IE apare bara orizontala de scroll la rezolutie de 1024. Acest lucru se poate rezolva usor ingustand putin casetele din meniul vertical. De asemenea, le-ar fi de folos un chenar subtire pentru ca par ca se pierd in background in unele locuri.

    – arhiva – as muta-o sub comentarii; in orice caz, articolele recente imi par mai importante decat aceasta.

    – schema de culori – se obisnuieste sa se foloseasca 3 culori predominante, iar aici avem deja 4 (negru, galben, rosu si albastru). O fi steagul nostru frumos, dar parca e cam mult. Eu as renunta la rosu si as folosi un portocaliu inchis care sa se vada bine pe alb.

    – posturi – preferinta pur personala, le-as separa pe toate in loc sa le comasez pe cele scrise in aceeasi zi.

    – footer – arata cam atarnat in aer, nu i-ar strica un background solid, care sa dea senzatia de incheiere a paginii, si o culoare a textului mai putin stridenta.

    Cum am spus, sunt doar niste sugestii… Si sper ca pana la lansarea oficiala sa apara macar cate un articol in fiecare categorie.🙂 Spor la treaba!

  16. @WV: Multumesc pentru detalii. O parte dintre observatii le-am pus deja in aplicare, dupa cum vei putea constata. La altele mai muncim inca. Separarea postarilor dintr-o zi nu e posibila (sau n-am reusit eu inca sa o dibuiesc in template pentru a o modifica). Favicon-ul din bara de adrese e pe albastru fiindca pe galben arata palid si nesemnificativ (trust me, am incercat).

  17. OK, se vede ca se lucreaza.😀 Ma gandeam ca si pentru redactori ar fi potrivita o pagina speciala cu o prezentare si linkuri la bloguri personale, etc., in loc de doar linkuri.

  18. Felicitari pentru revista, chiar este cool ! Subscriu la antevorbitori cu povestirile,e mult mai frumos sa-le citesti pe hirtie decit on-line,parerea mea.In rest pot intra recenzii ,rezumate,stiri,sinopsisuri si alte lucruri legate de sf&f si domeniul de carte.

  19. Arata foarte misto, iar recenzia la ‘Camuflaj’ deja m-a convins sa comand cartea.
    Multa bafta !

  20. Fiindca nu am alta cale de a-mi exprima dezamagirea totala o voi face aici.
    Va credeti o mare tipografie-editura dar de fapt aveti un serviciu EXECRABIL de livrare a unei carti.Repet,a unei carti.Este a doua oara cind dau o comanda pt.carte on-line si astept pina la sf.asteapta(il cunoasteti,sint sigur) sa imi ajunga.
    Never-ever nu mai cumpar de la voi.Mai bine ma lipsesc de asemenea top-livrari.

Lasă un răspuns

