Un nou volum trimis la tipar: MODIFICATORII de Liviu Radu

Încă un volum a plecat azi la tipografie şi va fi disponibil începînd cu a doua jumătate a acestei luni (inclusiv la standul nostru de la Gaudeamus, cu o reducere atrăgătoare). Este vorba de o nouă carte semnată de Liviu Radu, a cărei descriere o găsiţi mai jos. Ilustraţia copertei îi aparţine talentatului fotograf George Grădinaru aka Horhhe. În sfîrşit, aici puteţi citi primele pagini, ca să vă faceţi o părere.

…Dar dacă Alexandru Nevski nu i-ar fi înfrînt pe teutoni? Dacă Hannibal ar fi cucerit Roma? Dacă Petru al III-lea ar fi condus Rusia și nu Ecaterina cea Mare? Și, în fine, dacă Franța ar fi făcut parte din Imperiul Britanic sub regele George al V-lea și toți francezii s-ar fi îmbătat în puburi?

Doar modificatorii știu răspunsurile la aceste patru întrebări. Modificatorii de istorie, cei care pot influența evenimentele… Așa să fie?

Liviu Radu încearcă să deslușească, în acest volum, ițele încurcate ale istoriei pe care credem că o știm.

23 de gânduri despre &8222;Un nou volum trimis la tipar: MODIFICATORII de Liviu Radu&8221;

  1. Sunt sigur ca va fi o carte minunata, a la Liviu Radu, dar coperta nu-mi place deloc! Ipostaza este prea hieratica, omul parca ar fi un manechin. Si unde se uita aviatorul? In zare, spre viitor? Parca ar fi trebuit sa se uite spre trecut, modificatorii actioneaza asupra trecutului. M-am uitat si pe situl fotografului si nu-mi place stilul lui, nu cred ca-i potrivit pentru un sf, chiar daca el asa vrea. Am vazut ca in general la noi se imprumuta ilustratii din strainatate, poate ca este mai bine. Coperta de fata mi se pare naiva, sper ca macar sa aiba legatura cu interiorul. Ma mir de ce se simt oamenii obligati sa laude ceva, cand nu-i obliga nimeni?
    Parerea mea despre coperta, nu ma impiedica insa sa cumpar cartea cu doua maini si sa-l felicit pe Ugly Bear. La urma urmei, calitatea continutului este ceea ce conteaza, si aici cred ca avem din belsug asa ceva.

  2. Pe mine nu m-a interesat niciodata copertile cartilor. Chiar nu inteleg deloc de ce atata polemica pe seama lor. Voi cand cititi o carte va uitati din 10 in 10 secunde la coperta? o puneti intr-un tablou dupa lectura, sau ce? Nu inteleg…

  3. Apropo, mie-mi place la nebunie stilul fotografului. E exact pe gustul meu.
    Doar ca avionul de pe coperta cartii de fata mi se pare cam intreg, dupa o aterizare esuata.

  4. Care polemica, Flavian? Nu am scris decat eu contra, si nu am primit inca replica. Merci pentru observatiile cu aripile de portanta.

  5. Nu ma refer neaparat la ce ai scris tu, am intalnit de foarte multe ori comentarii mai aprinse pentru coperti decat pentru continutul cartii. Eu unul nu dau importanta deloc la felul cum arata coperta.

  6. in decizia de achizitie a unei carti de catre un cititor neavizat (ala care intra in librarie si vede cartea intre alte 1000, fara sa stie nimic despre ea), coperta e hotaritoare. asa ca nu e o discutie de neglijat.🙂

  7. Bear, tu stii cel mai bine cum sta treaba. Eu in general nu ma iau dupa coperta in cumpararea unei carti decat, stiu si eu, in cazurile in care intru intr-o librarie si vad o carte despre care nu mai auzisem nimic si care nu prea ofera destule informatii despre continut dar are un ambalaj atragator. Asadar, poate avea si coperta un rol hotarator in achizitionare. Dar repet, prefer o carte buna cu coperti neatragatoare decat una slaba si coperti superbe.

  8. Are dreptate Bear, cine nu-l stie pe Liviu Radu ar putea crede ca este vorba de o carte despre un aviator prabusit in munti si care isi asteapta salvatorii.

  9. Sincer cred că se putea o copertă mai frumoasă, îmi place doar nuanţele de gri-ceţos…

    În general coperta de carte este altceva… decât o simplă poza/ilustraţie. Este un gen de ilustraţie mai aparte… mai personalizată pentru conţinutul textului. Ea nu trebuie să semene cu un afiş de film (vezi coperţile iniţiale la seria Raymond Chandler), nu trebuie să semene cu un stop-cadru de film (vezi coperta de la „Hyde Park” de Lorena Lupu), coperţile trebuie să fie clar definite, ca culoare şi stil, pentru a nu semăna/clona cu o altă copertă (vezi coperta „Şase ani de ficţiuni” versus coperta de la „Între bariere” de Doru Stoica), sau cu ale coperţi aflate pe tarabe.

  10. Pingback: Sambata Fantastica (13.11.2010) « Resboiu

  11. Pingback: Galileo Online » Intermeci (20)

  12. Pingback: Intermeci (20) | Galileo Online

Lasă un răspuns

