Sînt trist

S-a stins Ion Hobana. Ne-am vazut rar în ultima vreme, n-am îndrăznit să-l deranjez de cînd s-a îmbolnăvit, dar ne-am citit în mailuri şi ne-am mai auzit la telefon şi l-am simţit aproape. Era înţelept şi mereu echilibrat, deasupra meschinăriilor de fiecare zi.

Mi-aduc aminte de-o dulceaţă de nuci verzi şi de-un pahar cu apa rece, servite în biroul lui, într-o seară caldă de vară, în vreme ce, sub privirile Lucişoarei, care-i sorbea fiecare cuvînt, croiam planuri care nu s-au mai materializat, deşi amîndoi ne-am dorit mult. Dar pînă la urmă am reuşit să avem şi proiecte comune duse la capăt şi cred că asta contează cel mai mult.

Mi-amintesc de-un interviu telefonic – mai mult conversaţie între doi fani înfocaţi – pe care am avut-o prin ’98, cînd lucram la un post de radio; sunetistul îmi făcea semne că se termina timpul şi noi ne tot aduceam aminte de ceva şi vorbeam, vorbeam înainte… Mai am şi-acum caseta. Mîine am să o ascult, dacă o mai merge. Ca să-i aud vocea aia profundă şi caldă.

… Sau vizita pe care i-am facut-o cu Laurenţiu Turcu după colocviul de la Călăraşi… a fost ultima oară cînd l-am văzut pe Laurenţiu în viaţă, şi eu şi el. Acuma probabil ca sînt împreuna şi vorbesc despre marea lor pasiune, SF-ul francez. Cred că aşa o sa mi-l amintesc mereu: în halatul de matase vişiniu cu negru (parcă), la biroul lui masiv, plin de cărţi, cu figura lui senină şi ochii scînteindu-i de pasiune, povestind despre munca de documentare la Paris, pentru cartea pe care, iată, a apucat să o vadă publicată. Odată cu el se sfîrşeşte o epocă.

O să-mi fie dor de tine, Maestre! Odihneşte-te în pace.

5 gânduri despre &8222;Sînt trist&8221;

Lasă un răspuns

