Horia Gârbea despre STEAMPUNK.RO!

Horia Gârbea scrie cu entuziasm despre Steampunk: A doua revoluţie, antologia editată de Adrian Crăciun:

Lucrul de căpătîi este că textele sînt bune și foarte bune […]; toate poveștile au un tîlc, suspans și, cele mai multe, un remarcabil umor […], spre încîntarea și hazul celor care, din proprie curiozitate ori la îndemnul meu, vor parcurge volumul.

Volumul poate fi comandat pe adresele din pagina de contact sau aici.

Later edit: Tot despre Steampunk: A doua revoluţie scrie şi Ovidiu Petcu aici. În ansamblu, această primă parte a unei proiectate recenzii-fluviu pare a fi de bine, deşi tonul adoptat e uşor condescendent, iar una dintre supoziţiile lui Ovidiu despre motivaţiile scrierii literaturii steampunk este hilară:

probabil, prin limitarea izvorului „recuzitei” la fizica de gimnaziu, ignorarea istoriei şi geografiei ştiute etc., steampunk-ul aşează un uriaş semn de echivalenţă între cultura generală a scriitorilor şi a cititorilor, sporindu-le numărul şi amestecându-le neamurile […]

Altfel spus dumbing-down all over the place. Ceea ce e o aberaţie cît recenzia lui Ovidiu de mare. E o idee pe care am mai citit-o pe undeva şi mi s-a părut şi atunci, ca şi acum, la fel de dătătoare de crampe musculare de la rîsul în cantităţi nerezonabile. E singura obiecţie pe care o pot aduce celor spuse de Ovidiu (un om care mi-e drag de multă vreme, de altminteri). Aştept cu nerăbdare următoarele episoade (căci, la acribia cu care disecă fiecare frază a prefeţei, e limpede că vom avea un întreg serial).

Una peste alta, avem de-a face cu o carte care chiar e citită şi comentată, căci recenziile de azi sînt a cincea şi a şasea, dacă nu mă înşală memoria. Aşadar, am nimerit-o pe „asta cu aburu’” şi l-am nimerit bine şi pe editor, Adrian Crăciun. Way to go, coane Aspoiu!

12 gânduri despre &8222;Horia Gârbea despre STEAMPUNK.RO!&8221;

  1. @hnu – Scuze ca intervin off-topic; vroiam sa te intreb daca nr. 3 din Galileo a plecat cumva spre mine; am tot intrebat de el la posta, dar de ajuns nu a ajuns. Multam.

  2. @schizo & adina: ultimele abonamente la galileo au plecat vineri. recomandarea mea este sa-i intrebati pe postasii care va aduc corespondenta, am expediat, ca de obicei, sub forma unor plicuri cu imprimate. am primit confirmari cum ca unele plicuri trimise miercuri au ajuns deja, deci presupun ca miine-poimiine ar trebui sa soseasca la toata lumea… daca nu, revistele se intorc la mine si le retrimit pina cind da domnu’ si posta sa ajunga.

  3. @hnu – O ce veste miinunata😀 Bine, ii hartuiesc in continuare pe oamenii astia de la posta. Mersi pt. raspuns.

  4. Pingback: Început de roman – Corespondent de Război | VERONICISME

Lasă un răspuns

