Mike la Radio (iar?) şi o precizare

1. I-am spus în mod tradiţional Maicului că iar s-a întins ca pecinginea… De azi şi pînă vineri, între orele 12.00 şi 13.00, îl puteţi asculta pe Mike live la Radio România Cultural, aici sau la radio, în Bucureşti pe 101,3 FM, iar în ţară, după cum urmează: Alexandria – 89,7 FM, Arad – 106,8 FM, Bacău – 101,8 FM, Baia Mare – 100,1 FM, Bârlad – 102,8 FM, Bihor – 105,8 FM, Bistriţa – 101,3 FM, Botoşani – 100,8 FM, Braşov – 105 FM, Valea Prahovei – 104,1 FM, Buzău – 103,7 FM, Câmpulung Moldovenesc – 98,7 FM, Cluj-Napoca – 101 FM, Craiova – 101,1 FM, Deva – 105 FM, Focşani – 101 FM, Galaţi – 101,6 FM, Giurgiu – 102,6 FM, Harghita – 106,8 FM, Iaşi – 103,1 FM, Mangalia – 92,7 FM, Maramureş – 100,8 FM, Miercurea Ciuc – 98,4 FM, Oradea – 96,1 FM, Petroşani – 90,6, Piatra Neamţ– 100,3 FM, Ploieşti – 104,1 FM, Rm.Vâlcea – 102,5 FM, Satu Mare – 96,1 FM, Sibiu – 103,7 FM, Suceava – 101,6 FM, Tg.Mureş – 104,9 FM, Tg.Jiu – 89,5 FM, Timişoara – 100,7 FM, Tulcea – 102 FM, Turnu Severin – 105,8 FM, Vaslui – 102,4 FM, Vatra Dornei – 107,7 FM, Zalău – 105 FM.

Remarca Oliviu Crâznic faptul că am început (noi ăştia pasionaţi de F&SF) să fim prezenţi tot mai des în alte medii decît cele obişnuite, în afara cercului nostru strîmt în care nu încăpem unii de alţii. Nu-i rău.

2. Şi-acuma precizarea de care pomeneam în titlu. Am discutat despre cele scrise de mine în însemnarea precedentă cu doi dintre stîlpii Societăţii (ai SRSFF-ului adică): Sorin Camner (la telefon, chiar în ziua în care am publicat însemnarea) şi Eugen Lenghel (sîmbătă). Am aflat astfel că nominalizările au fost făcute de vechea gardă de la conducerea societăţii, înaintea alegerilor şi că, din considerente de imagine, noii aleşi au ales să nu conteste alegerile predecesorilor (din comentariile lui Feri s-a înţeles că ar fi fost vorba de alegerile unui singur om, cel care a şi anunţat aceste nominalizări pe blogul propriu). E de înţeles, în acest caz, atitudinea lui Marian Truţă, Cristi Teodorescu şi Eugen Lenghel, ba chiar de aplaudat: n-am vrea să ne spălăm rufele murdare în faţa publicului internaţional, iar consecvenţa în susţinerea unor opţiuni (chiar discutabile) e lăudabilă. Asta nu înseamnă că nu susţin cu tărie cele afirmate în însemnarea precedentă: de la anul, lucrurile trebuie să se schimbe în privinţa felului în care sînt făcute propunerile României pentru premiile Eurocon, iar parti-pris-urile trebuie să înceteze. Cu atît mai mult cu cît va fi vorba de o convenţie ce se va întîmpla la doi paşi, la Zagreb, şi s-ar putea să avem şansa unei delegaţii mai consistente, care, pentru a avea o şansă mai mare de accedere la premii, va trebui să se exprime coerent şi unanim. Da, premiile Eurocon nu au semnificaţie în ceea ce priveşte vînzările, da, se acordă după un sistem de căcat, pe bază de negocieri interdelegaţii şi pe necitite, dar pentru cei din afara genului dau bine la CV. Aşa că au şi ele importanţa lor. În ce mă priveşte, sînt dispus să le acord celor de la SRSFF întregul sprijin în acest sens.

Urez succes celor care vor merge la Stockholm şi le mulţumesc că au ales să o susţină pe Ştefana Czeller pentru un premiu de încurajare din partea Societăţii Europene de SF (o alegere care le-a aparţinut, se pare, şi pe care o aplaud cu entuziasm: Go, Ştefana!). Dilema mea (mîncătorul de morcovi sau ăla după care aruncă computeru’ cu boxele) şi-a găsit o rezolvare mai mult decît fericită.

8 gânduri despre &8222;Mike la Radio (iar?) şi o precizare&8221;

  1. „Da, premiile Eurocon nu au semnificaţie în ceea ce priveşte vînzările, da, se acordă după un sistem de căcat, pe bază de negocieri interdelegaţii şi pe necitite, dar pentru cei din afara genului dau bine la CV.”

    Răspuns la întrebarea mea de la articolul precedent? Și mie mi se pare că Eurocon-ul e cam ca premiile scrise pe etichetele de la bere, clienții nici nu le citesc, dar pentru berari au mare importanță.

  2. Dear @ugly, din punctul meu de vedere nu e nici pe departe vorba de spalat rufele in public. Poate Sorin o sti mai multe, dar la Feri n-am vazut nimic deosebit in ce a scris. Iar ce am spus eu, desi in particular, nu e atat de relevant.
    Nominalizarile au fost facute la vremea respectiva, din anumite considerente si estetice, si politice si de imagine. Chiar daca aparent partinice, ele nu sunt de neglijat. Croatia, organizeaza anul viitor Eurocon 2013, si este politic sa ne asiguram o alianta, iar Stefana Czeller promite, intr-adevar. In rest – nu puteam folosi numele de anul trecut pentru ca nu e permis in regulament (George Lazar), iar din partea voastra, incomunicado. In plus, termenul limita era foarte aproape. Nu cred ca delegatia actuala are motive sa-si calce pe inima pentru ca sustine nominalizarile din lista prezentata.
    Sper si eu ca vom comunica mai bine de acum inainte, si chiar daca e vorba de bloguri private, consider ca e spre binele tuturor sa dialogam in particular inainte sa ne invartosam in public. Din partea mea aveti deschiderea spre dialog.
    In ce priveste anunturile si recenziile, trimiteti-le din timp ca sa poata fi pregatite. Asa cum vom incerca sa le trimitem si noi.

  3. @eugen: feri, ca de obicei in comentariile pe care le scrie pe bloguri, a scris mult si a spus putine lucruri noi, dar am notat chestia urmatoare: „Nominalizări multiple în cazul României nu au existat, în concluzie un singur om a considerat că e cazul să facă nominalizări.” UNUL. ceea ce nu-i tocmai normal. mi s-a reprosat ca nu m-am implicat si n-am facut eu nominalizarile. nu le-am facut fiindca nu consider ca as putea exprima ceea ce e reprezentativ pentru F&SF-ul romanesc actual in mod obiectiv si, pe de alta parte, fiindca asa cum am mai spus si am scris, nutresc un dispret profund pentru modul in care se negociaza aceste premii acolo, la eurocon si, cita vreme nu voi fi prezent pentru a ma bate pentru ele, nu vad rostul nominalizarii. da’ pe voi cine v-a oprit sa le faceti, de-a trebuit sa se eforteze in ultima clipa un singur om, bietul de el?🙂
    cit despre croatia… fie-mi ingaduit, da’ mi se pare un pupincurism inutil. pina la anul (si nu in 2013) se pot intimpla multe, iar un vot in plus chiar nu vad la ce va sluji. nu asta e calea pentru a obtine un premiu. calea ar fi sa nominalizati un autor care poate fi citit si apreciat de toti ceilalti europeni. dan dobos, daca lazar nu se poate (lucru de care ma indoiesc sincer: nu poti nominaliza in ani consecutivi un autor care a luat premiul, nu unul care a candidat doar)? fiindca abatia e disponibila in engleza de mult mai multa vreme.
    mais passons. astea-s lucruri batute in cuie si trecute. dupa ce veti fi revenit de la eurocon, va trebui sa incepem sa ne gindim, deindata ce va veti fi desertat sacul cu povesti, la o maniera convingatoare de desemnare si sustinere la scara cit mai larga a reprezentantilor romaniei pentru anul viitor.
    in sfirsit: noi nu vrem sa publicati recenzii scrise de noi, in ce ne priveste preferam sa se exprime altii despre cartile pe care le publicam. ne-am bucura si-ar fi de-ajuns daca ati da niste semnale editoriale. atit. o sa-ti pun la dispozitie kitul de presa pentru fiecare titlu nou aparut la MB, de-acum inainte.

  4. @oliviu: inca nu. dar e un pas inainte. iar pe stefana o poti felicita deja. in afara cazului in care cei ce ajung la eurocon din romania se vor razgindi si vor alege totusi morcovii, sansele ca ea sa ia premiul de incurajare sint de 100%. premiile de incurajare nu se supun la vot, ci se adopta doar propunerile venite din tara respectiva.

  5. @ugly, poti spune ca a fost o singura comunicare prin care s-au trimis nominalizarile. Ca a venit din partea noastra, e clar. Dar ca a fost a unui singur om, asta nu se mai poate sustine, chiar numele Stefanei acolo ar trebui sa-ti spuna (ideea cred ca ai mai spus-o si tu undeva) ca au fost cel putin doi oameni care au discutat. Eu am afirmat ca nu am participat la nominalizare (din motive personale, fara legatura cu SRSFF) si acesta ar fi motivul pentru care nu stiu toate detaliile.
    Croatia – Un vot in plus foloseste la mai multe lucruri, daca reusesti sa obtii si alte voturi, iar aceasta este misiunea noastra la Stockholm. In consecinta, ar trebuie sa considerati cu mai multa atentie demersurile noastre, si nu neaparat ca fiind impotriva celorlalti. Etapa razboiului rece a fost depasita demult, Atat am avut de spus. Mai multe o sa cititi si pe site-ul nostru: http://www.srsff.ro

  6. nu eu am sustinut ca a fost un singur om, ci feri. just for the record. iar pe site-ul vostru mi-as fi dorit sa citesc mai multe inca din momentul nominalizarilor. inca tot n-am inteles de ce ati intirziat atita…

Lasă un răspuns

