Citindu-l pe Moş Martin

Dacă tac nu înseamnă că m-am lăsat de tot de blogărit. Ce fac? Între altele, citesc. Am recitit primele trei volume din seria A Song of Ice and Fire a lui Martin şi sînt pe cale să termin Feast for Crows, urmînd să trec apoi la Dance with Dragons (care mi-a ajuns azi, mulţumită unui amic drag). Citită back to back, seria e… wow! Cu atît mai mult cu cît, datorită serialului HBO, acum personajele au chipuri foarte distincte. După ce voi fi terminat şi Dance, am să încerc să sintetizez, pentru Galileo Online, impresiile de relectură şi primă lectură.

Am descoperit seria lui Martin în 2004. Am citit primele trei cărţi, iar pînă un an mai tîrziu am crezut c-am să mor aşteptînd Feast for Crows… ca să descopăr că personajele-mi preferate nu apăreau decît parţial sau deloc în carte! Aşa că mi-am propus că nu voi citi cartea decît atunci cînd (peste un an, promisese Martin) va fi apărut şi Dance. Şi am avut de aşteptat încă cinci ani! Dar sper să merite toată aşteptarea. Deocamdată, Feast îmi pare, la mai bine de două treimi, aşa cum au descris-o alţii: o carte de pregătire a ceea ce va să urmeze. Dacă primele trei alcătuiau un şir închegat, inseparabil, cea de-a patra carte e mai risipită, ca să zic aşa. Dar de-ajuns. Mă întorc la lectură. Părerea completă şi detaliată am să mi-o exprim în materialul viitor din Galileo Online.

În altă ordine de idei… Acum ceva vreme, în ultimul Helion Online (care pare să fi dispărut de pe net… iar n-o fi plătit Maître găzduirea?), Cornel Secu punea nişte întrebări privitoare la Premiile Galileo. N-o să îi răspund, fiindcă omul nu merită răspunsuri. Nu merită nimic, cîtă vreme, deşi i s-a oferit posibilitatea să voteze în fiecare etapă (fiind el printre cei care au primit fiecare revistă, gratuit, în calitate de coleg de breaslă, aşadar abonat onorific cum ar veni) nu a catadicsit să participe la votare. Aşa că pune-ţi pofta-n cui, Maître! Dar dacă pe voi, cititorii, vă interesează detalii privind numărul de votanţi, de voturi etc. pot să vi le comunic cu dragă inimă. Pe mail, desigur.

PS: În curînd, o nouă promoţie la Millennium şi o actualizare a site-ului, cu evidenţierea titlurilor disponibile. Iar mîine şi poimîine voi reexpedia nişte reviste Galileo 3. Va trebui să gîndim altfel expedierea, chiar cu riscul de a scumpi abonamentele, de la numărul 5 încolo. A, da. Şi ne-am apucat de finalizat numărul 4… Ca să ştim o treabă.

7 gânduri despre &8222;Citindu-l pe Moş Martin&8221;

  1. Conform eticii contractualiste, eu ar trebui sa astept un Galileo 3 + o antologie steampunk hardcover. Ambele platite. Dar nu mai astept nimic, zau. 🙂

    E prea scurta viata ca sa ma enervez. Si in plus mai destule de citit – chiar carti esentiale, spre rusinea mea.

Lasă un răspuns

