Semne de bătrînețe?

Metatextele găzduiesc azi un interviu cu Lucius Shepard, unul dintre autorii mei preferați. Interviul în cauză a apărut inițial în Galileo 2, al cărei tiraj s-a epuizat.

Îmi place mult ce-am reușit să fac cu blogul ăsta: o arhivă a ceea ce merită să păstrez din ce-am scris de-a lungul anilor.

Ce mai intenționez să public acolo? M-aș bucura mult să reușesc să găsesc caseta cu interviul radiofonic luat în 2003 lui Ion Hobana. Sper să nu o fi pierdut… Și intenționez să vă supun atenției, în viitorul apropiat, un eseu mai lung (pe care îl voi serializa, cred) avînd ca temă „Ființele artificiale: ipostaze ale alterității în science fiction”. Probabil voi scoate de la naftalină și prefața la romanul lui Serge Brussolo, Coșmar de închiriat (prima ediție, cea din 1997). Și, dacă am să reușesc să dau de ea, și prefața, nepublicată în cele din urmă, la seria Lumea fluviului a lui Farmer. Ar mai fi un al doilea interviu cu Jeff VanderMeer, ceva mai recent. Și niște recenzii la proze scurte. Nu toate astea au fost publicate pe căile tradiționale pînă acum.

Încă nu m-am hotărît dacă, în cele din urmă, voi pune pe Metatexte și prozele care mi-au fost publicate pînă acum. Aș fi tentat să o fac. Nu de alta, dar poate-am să mă învrednicesc cu ocazia asta să le revăd. Și, poate, la un moment anume, să le strîng într-un volum, așa cum insistă Mike să fac cu interviurile? Cert e că în ultima vreme, de cîteva luni încoace, am început să simt tot mai acut nevoia de a schimba macazul. De a mă ocupa mai atent și de propriile scrieri, așa cum am făcut-o pentru ale altora. Un prim pas am făcut zilele acestea: m-am reapucat de tradus. Și-mi place de mor. Sau poate că-i doar un simptom al bătrîneții: mă apucă cheful să fac lucruri pe care nu le-am mai făcut din mileniul trecut… Adică dau în mintea copiilor.

Un gând despre &8222;Semne de bătrînețe?&8221;

Lasă un răspuns

