Articole în Galileo Online & stuff

Am scris trei articole în Galileo Online zilele astea, le puteţi găsi aici:

Tot pe GO, am refăcut frontispiciul revistei astfel încît să includă şi coperta celui de-al patrulea număr al ediţiei print, proaspăt apărut (şi la a cărui expediere către abonaţi muncesc acum), şi am refăcut pagina dedicată ediţiei print, de unde pot fi accesate paginile individuale ale fiecărui număr în parte.

In other news: am reuşit să răcesc, de cald ce e afară probabil, aşa că mintea îmi procesează la o viteză de melc turbat. Prin urmare, nu vă aşteptaţi să vă uimesc zilele astea cu inteligenţa-mi altminteri sclipitoare.

33 de gânduri despre &8222;Articole în Galileo Online & stuff&8221;

  1. Dupa ce am citit The Postman, David Brin a intrat in lista scriitorilor mei preferati. Cat despre Game of Thrones… prefer cartile, serialul e mult prea dezgustator cu atata nuditate, bleah!

  2. @v, daca se rezumau doar la pielicele feminine da, alea imi plac🙂, cele masculine is dezgustatoare. Si au fost majoritare in film, din pacate. :p Dar fiecare cu gusturile lui, eu mi-am spus parerea, filmul nu m-a incantat.

  3. @Flavian: păi, întîi ziseseşi „nuditate”, nu „nuditate masculină”…😀

    şi, oricum, nici cu alea masculine din serial nu-mi e ruşine, îs alese pe sprînceană.

  4. (cre’ c-am să reiau seria-ntîi la văzut să mă lămuresc care nuditate a predominat, de iei sau de iele)

  5. De iei, iti spun eu sigur. In afara de cateva sclipiri din „bunaciunea” lui Esmé Bianco nu am vazut mai nimic (si astea date cu taraita – a trebuit sa dau stop cadru:) sa vad si eu ceva). In schimb de la ei am vazut de mi-a venit rau! Aveam ce dadea skip la acele momente. Pacat, la cat de super aratau unele fetite de pe acolo. Eu nu inteleg de ce se feresc sa arate o femeie in splendoarea ei, in schimb barbatii… sai arata atat de explicit, parca ar fi pentru gay serialul. (sa nu mai zic de tampenia de Spartacus la care imediat i-am dat delete!)

  6. Pai am zis nuditate deoarece cea feminina lipseste aproape cu totul. In afara de 2 faze, la care a trebuit sa dau stop cadru sa vad si eu ceva de la frumoasa de Esmé Bianco, alta nuditate feminina nu mai exista. in schimb barbatii is atat de explicit aratati ca te revolta!

  7. Apropo Horia, aseara am citit o povestire din Anotimpurile. Te apuca depresia nu alta, foarte ciudate si-n acelasi timp al naibii de bune. Nu stiu de ce dar romanii, la scris si la filme ii recunosti din o mie! E ceva specific neamului nostru in fiecare poveste pusa pe hartie sau pelicula.

  8. Am citit eu alte carti, sau in ele e muuult mai multa nuditate (si altele care decurg de aici) decat in serial?

    (Si daca nuditatea in film e cu Nikolaj Coster-Waldau – yes please!)

  9. Flavian: Exista o tendinta in serialele moderne de a lasa sa predomine nuditatea masculina. Pot sa enumar mai multe seriale de la TV (Game of Thrones, Oz si Nip/Tuck fiind 3 exemple care imi vin acum in minte, dar mai sunt si altele) care infatiseaza aproape episod de episod barbati complet goi (in special backside image), dar NICIODATA femei complet goale.
    Jen: Cat despre comparatia filme carti, mi se pare mai multa nuditate in serial – mult mai multa, proportional cu actiunea. In carte sunt cateva scene pe volum, in serial sunt in fiecare episod, si inca de mai multe ori. In plus, scenele erotice in carte sunt redate mai degraba metaforic decat explicit. Per ansamblu, intreg serialul mi s-a parut mult mai dirty decat cartile, lipsit total de fastul care predomina in volume. Desi actiunea e fidela, atmosfera nu mi s-a parut sa semene nici pe departe. De fapt, intregul serial a avut atmosfera care exista in carte doar la sectiunile cu Zidul: oameni murdari, imbracati prost, transpirati, cenusii, cu fetze triste. Pana si Nordul in carte este luxos, chiar daca nu ca Debarcaderul Regelui.
    Eu asa am perceptu treaba:)

  10. Rectificare: Se poate ca in Game sa fi fost si ceva nuditate feminina completa, dar f putina – am derulat destul de mult la episoade, tocmai din cauza ca nu mi-a placut atmosfera creata, asa ca poate mi-au scapat unele scene. Oricum, aia masculina e peste tot, n-ai cum sa o ratezi oricat vrei.

  11. oliviu: imi pare bine ca mai aud pe cineva care sa aiba aceeasi parere ca a mea. Chiar nu inteleg de ce atata nuditate masculina. E scabros, eu nu pricem cum dracu sa nu arati femeile, care is atat de gratioase si placute privirii dar in schimb de la barbati sa arati tot ca la o lectie de anatomie. Si ca tot veni vorba de seriale, Spartacus e un alt exemplu. Doar nuditate masculina, foarte explicita, cea feminina e mascata de peruci pubiene. Cred ca sunt gay scenaristii, alta explicatie n-am. Cartile (desi rar o carte e intrecuta de un film, parerea mea) sunt mult peste episoadele serialului. Nici nu o sa ma mai uit la noul sezon.

  12. oliviu: imi pare bine sa aud ca cineva are aceeasi parere ca a mea. E scabros sa vezi cum barbatii is atat de explicit aratati (ca la o lectie de anatomie) iar femeile atat de acoperite, in afara de sani si niste licariri din parul pubian (care de multe ori e o peruca pubiana) nu vezi nimic. E atat de scarbos un barbat gol fata de o femeie si nu inteleg de unde acest trend- cel mai probabil la scenariu/idei participa un gay, asta e singura explicatie. Un alt serial, la care pur si simplu am fost revoltat de atata nuditate masculina si nu m-am mai uitat, a fost Spartacus. Doar barbati goi, multi cu organe modificate sa fie mai mari dar foarte explicit redate si cateva femei, usurate de povara de a fi expuse prin aplicarea unei peruci in zona intima. Ce prostie! Macar de arati barbati goi sa fie egalitate si sa vedem si femei goale! Cat despre A game of Thones sezonul 2… nici nu o sa-l mai urmaresc, sunt singur ca merg pe aceeasi reteta tampita. Nu dati cu pietre, fiecare cu parerea lui.😉

  13. Nu cred ca are legatura cu scenaristii gay:), cred ca e o decizie politica. Daca ar fi fost exces de femei goale, acuzatiile ar fi fost sexism si exploatation, stim cu totii cat de active sunt organizatiile feministe (a se citi Hartuire sexuala de Crichton pt lamuriri suplimentare). Concluzia ar fi fost ca e un serial ticalos, discriminatoriu. Asa, dimpotriva, e unul open-minded, care nu poate deranja decat pe un conservator. Parerea mea e ca producatorii continua cu scene explicite, ca sa atraga publicul, dar mizeaza pe barbati pt a evita procesele. Simplu.

  14. mai degraba as vedea in asta o tendinta de atragere a unui public feminin spre seriale cu public eminamente masculin. pe de alta parte, io unul nu-mi amintesc nici o scena cu nuditate masculina in game of thrones, in schimb imi amintesc cu placere de anatomia multor personaje de-acolo. si, in definitiv, pentru asta ne uitam la seriale? pentru nuditate sau lipsa ei? sau pentru poveste?

  15. Daca nu citeam articolul ala, nici nu-mi aduceam aminte despre ce scene e vorba… (si tot imi aduc aminte de mai mult sex in carti decat in film.)

  16. Pai pt poveste, unii dintre noi. De aia nuditatea sau lipsa ei pot trage povestea in sus sau in jos, dar nu e neaparat esentiala. M-am gandit si la posibilitatea atragerii publicului feminin, dar atunci ar fi fost si nuditate feminina mai multa, ca sa atragi si mai mult public masculin…
    Eu n-am zis ca nu ma uit din cauza ca e prea multa nuditate de un fel sau altul, am zis doar ca nu a re-creat atmosfera pe care mi-am imaginat-o eu in carte, unde am vazut o lume a contrastelor (mizerie vs. lux), in timp ce in film am vazut doar partea cu mizeria, si am remarcat ca exista o tendinta generala pt nuditate masculina predominanta, pe care eu mi-o explic politic:)
    Pe scurt, eu n-am gasit in serial ce am gasit in carte, si de-asta m-a dezamagit. Roma, care avea aceleasi caracteristici, mi-a placut, poate si pt ca nu am avut o carte ca si comparatie. Cred ca Game ar fi avut mult de castigat daca imbina duritatea din Roma (in special in scenele Zidului etc.) cu fastuozitatea decorurilor din Tudors, in loc sa fie uniform. Eu asa mi l-as fi imaginat.
    Da fiecare cu ale lui:)

  17. Am citit articolul insa mi se par puerile si nefondate plangerile pe care McNamara le are. Se lega de niste scene in care nu am intalnit nuditatea de care vorbim noi aici, doar niste simulari sexuale, sani si faptul ca niste femei sunt folosite ca niste „obiecte sexuale”, atat (dar intr-o lume ca cea din Cantec de Gheata si foc nu vad nimic deplasat). In schimb, tipic organizatiilor feministe, nu am bagat de seama faptul ca barbatii erau mult mai mult aratati in ipostaze nud, si mult mai explicit, ma repet, decat femeile. Singura mea problema e tendinta de a arata nuditate masculina, gratuita si mult prea detaliat, in serialele turnate in ziua de azi. Cat despre serial in sine, sarind peste nemultumirea mea, m-a dezamagit. Nu s-a apropiat nici la un sfert din atmosfera cartilor. Apropo, daca e sa stam stramb si sa judecam drept, si barbatii erau umiliti, sa nu uitam scena in care un barbat gol-golut este legat de un cal si tras dupa acesta. Tind sa cred, asa cum bine a observat Oliviu, ca lipsa nuditatii feminine si abundenta celei masculine are strict caracter politic.

  18. Articolul ala confirma macar partial teza mea – 3 sani si sare lumea in sus, dar nimeni nu zice nimic de penisul lui Hodor.
    Dincolo de asta, Bear are dreptate – ne agitam prea mult pe acest subiect. Fa ca mine, Flavian – renunta sau deruleaza:). Sau reciteste cartile:). Mai ales ca nu cred ca e o tendinta de care vom scapa curand:)

  19. doar aşa, ca să nu zic că n-am zis şi io o părere: serialul ăsta nu-i altceva decît divertisment, să nu uităm. iar divertismentul a reflectat întotdeauna vremurile cărora le-a aparţinut. nuditatea masculină e din ce în ce mai răspîndită şi mai acceptată în vremurile noastre.
    pe de altă parte, iată cum fiecare vede altceva. dintre noi cinci, trei nici n-au observat nuditatea masculină, iar doi au fost exasperaţi de ea. e ca-n experimentul acela cu gagiul îmbrăcat în gorilă…

  20. Corect cu vremurile si cu punctele de vedere:)
    O sg mentiune: eu n-am fost exasperat, ci plictisit, si nu doar de nuditatea masculina, care nu mi-a placut dar peste care puteam trece (repet, exemple ca Roma sau Nip/Tuck, ambele seriale preferate), ci pe ansamblu de atmosfera prea decrepita si uniforma pt gustul meu:) Cartea aduce frumuseste si intuneric. Serialul mi s-a parut a aduce doar un cenusiu tern.
    Ma rog. Vizionare placuta in continuare, de gustibus etc.:)

  21. „Serialul mi s-a parut a aduce doar un cenusiu tern.”
    :)))
    iată, cu un singur buget au făcut mai multe seriale, clar!

Lasă un răspuns

