Zen Bear

Trec printr-o etapă faină a vieţii mele. Am o vagină bănuială că simţămîntul ăsta are de-a face şi cu faptul că în sfîrşit se desprimăvărează, dar… feels good being me. Lăsînd la o parte orice chestii care ţin de bani, angarale profesionale etc., am ajuns la nişte concluzii de care sper să mă ţin în viitor. Am acum convingerea că nu are rost să mă macin psihic şi fizic pentru foarte multe chestii care pînă nu demult îmi umpleau gîndurile în fiecare clipă. Nu merită efortul. O atitudine zen te poate duce mult mai departe şi la rezultate mult mai bune.

În schimb, îmi place mult ceea ce fac acum. Traduc o carte a unui autor care mi-a fost drag de tare multă vreme (şi nu, încă nu pot să vă spun despre cine e vorba). După zece ani – ba, dacă mă gîndesc bine, au trecut chiar unşpe de cînd am tradus prima jumătate din Pictures at 11 a lui Spinrad! – în care-am tradus cel mult cîte-un articol sau vreo notă bio-biblio, m-am reîntors cu voluptate la meseria mea de bază, aceea de traducător. Căutarea sensurilor cele mai apropiate de intenţiile autorului, relectura de a doua zi, pentru a mă covinge că „sună româneşte”, grija de-a evita neaoşismele… Cine dracu’ m-a pus să mă las de tradus? E fuckin’ fantastic!

Pentru Millennium am început azi să redactez un micro-roman foarte interesant. Pînă către sfîrşitul lunii acesteia va fi deja disponibil pentru comenzi. Am deja coperta (ieri mi-a venit OK-ul de la artist) şi o să fie o cărticică superbă. În seria cea nouă, Novella, care-mi pare un proiect tot mai interesant pe măsură ce se conturează.

Ascult muzică bună, care merge bine cu ceea ce lucrez. De curînd mi-au sosit ultimele trei apariţii Tangerine Dream, mi-au trebuit două zile să le savurez cum trebuie. Iar azi am fost într-o pasă Nickelback; acum ascult Dark Horse, albumul din 2008. Ceea ce vă doresc şi vouă. Chad Kroeger rulz! În plus, la insistenţele junioarei, care şi-a petrecut azi vreo oră citind la mine în birou (citeşte Colţ Alb şi-i place), am schimbat un pic muzica şi-am dat amîndoi din plete pe nişte Arch Enemy. Jeez, ce voce are Angela… Şi-a găsit un fan în Ştefana, care a şi întins-o curînd după aceea la ea, să caute pe YouTube nişte clipuri sau concerte cu căpcăuna cea blondă.

Zilnic ajung pe la poştă cu cîteva plicuri pentru abonaţii Galileo şi cu cîte-o comandă sau două. Iar după-amiezele, dacă nu plouă, mi-am luat obiceiul să mai fac cîte ceva prin curte, măcar o jumătate de oră: azi, de pildă, am băiţuit uşa cea nouă a pivniţei, pe care am făcut-o eu însumi acum vreo două luni. Încă un strat de baiţ mîine, apoi poate v-o arăt şi vouă.

Mda. Happy Bear here.

5 gânduri despre &8222;Zen Bear&8221;

  1. U’r right, it fucking iz!

    Acu’ zi si cand ar trebui sa putem pune si noi „our greasy mitts” pe ea?

  2. Ma bucur sa cunosc oameni care asculta muzica buna si citesc carti la fel de bune.
    Astazi am primit ultimele noutati de la Millennium si astept cu nerebdare sa le vina randul, acum recitesc „Hainish cycle” si imi este greu sa renunt la Le Guin. Numai bine.
    Angela kicks ass!!!

  3. @catalin: back to nickelback for me. acum ascult mtv unplugged-ul lor. amazing. enjoy the books.
    @lore: cam prin toamna (daca te referi la traducerea cu pricina). la inceput de mai (daca te referi la novella in cauza).

Lasă un răspuns

