Interviu cu mine

 

Voicunike de la FanSF mi-a pus întrebări. Multe. Ieri am apucat în sfîrşit să-i răspund, iar rezultatul îl puteţi citi aici. Nicu a dezgropat şi o căruţă de poze, dintre care unele au fost inedite şi pentru mine. Iaca o întrebare şi-un răspuns, ca să ştiţi şi voi cu ce-am avut de luptat:

VN. In calitate de membru marcant al sefeului romanesc cum vezi tendintele actuale din SF&F?

HNU. „Membru marcant al sefeului românesc”… Sintagma asta e o prostie. Nu-s membrul sefeului, nu-s membru în nici un fel de organizaţie. Şi îmi place să cred că nu doar sefeul mă defineşte. Altminteri, literatura F&SF românească e deja aliniată – în partea ei bună – la ceea ce se întîmplă în F&SF-ul mondial, şi-anume ştergerea graniţei între genuri, hibridizarea pînă la contopire etc. Ceea ce cred că e cel mai bun lucru care i se poate întîmpla acestui gen de literatură. Sigur, există fani puri şi duri ai hard SF-ului, există o grămadă de inşi care se lamentează că nu se mai scrie ca pe vremuri… Ceea ce, hai să recunoaştem, e un lucru bun. E o literatură vastă şi care-a reuşit mereu să se reinventeze. În momentul în care ar înceta să mai inoveze şi tematica ar începe să băltească, F&SF-ul şi-ar pierde raţiunea de a fi. Aşa că, din partea mea, nu-mi pare rău că puriştii F&SF sînt ei înşişi o specie pe cale de dispariţie.

Lasă un răspuns

