Căldură mare

Îmi dau seama, cam cu groază, că au trecut vreo trei săptămîni de cînd n-am mai scris nimic aici. Sincer, nu doar căldura m-a toropit, ci şi o lehamite soră cu moartea clinică din punctul de vedere al scrisului. Am fost agresat pe toate canalele posibile, şi pe bloage, şi prin presă, şi pe FB, de realităţile ţării lu’ peşte în care trăiesc, şi-n care boborul împarte dreptatea şi adevărul după cum i se scoală lui. Şi mi-s lehămeţit pînă la greaţă. Şi-mi vine să-mi iau cîmpii, dar apoi îmi vine mintea la cap şi-mi spun că, în definitiv, nu eu i-am trimis şi votat pe ăia acolo, ci ceilalţi. Aşa că nu-i vina mea. Că s-au pierdut nişte alegeri, s-au cîştigat nişte alegeri, unele locale? La urma urmei, e-n firea lucrurilor să se mai întîmple şi aşa. Ghinion pisica treişpe, om trăi şi-om judeca peste patru ani. Asta nu-i o tragedie. E un fapt împlinit, nu pot decît să sper că n-o să fie rău nici aşa, că la urma urmei omul e cel care sfinţeşte locul şi sînt semne că şi ăsta nou are ceva în cap. Deci, din punctul ăsta de vedere, treacă de la mine.

M-am uitat cu gura căscată la ştirile venite de la capitală, cele cu care ne bombardează mediile sus-enunţate. Şi nu-mi vine să cred că s-a ajuns chiar în halul ăsta. Că imberbul n-avea cadre în partid bănuiam. România n-are oricum cadre superioare serioase de risipit în politică, iar acelea cîte sînt (sau poate tocmai fiindcă sînt serioase?) s-au tras mai către dreapta sau tau în expectativă şi votează cu Nicuşor Dan. Da’ chiar în halul ăsta? Să faci greşeli cu găleata în numiri (şi unde? la Cultură şi la Învăţămînt?), apoi să te mai dea şi la televizor c-ai luat doctoratul pe bază de plagiat… iar tu s-o ţii una şi proastă, că de vină-i Băsescu? Mă laşi, nene? Băsescu ţi l-a pus în braţe pe infractorul de Mang, sau pe analfabeta aia dinaintea lui? Băsescu ţi l-a impus pe călătorul cu bilet de tramvai, despre care ştiai clar că are bube de compatibilitate cu funcţia-n cap? Şi, în primul şi în primul rînd, Băsescu ţi-a transcris lucrarea de doctorat fără citări şi note de subsol? Ia mai dă-o-n pizda mă-sii, că deja e prea groasă. Dacă pînă acuma am mai răbufnit din cînd în cînd cu politicale p-aici, măcar aveam indignări de ordin politic, da’ acuma se încalcă efectiv logica bunului simţ. The common sense adică. Acuma nu-i vorba de politicale, nu-i vorba de băieţi deştepţi care cotizează unde trebuie, nu-i vorba de decizii proaste luate din ignoranţă; e vorba de proprietate intelectuală încălcată cu bună ştiinţă şi cu zîmbetul pe buze. Ceea ce îmi pare cea mai josnică infracţiune, căci alealalte, oricare ar fi ele, pot avea scuze materiale, la urma urmei. Dar o crimă de plagiat nu are aşa ceva. O crimă de plagiat e aia mai penibilă dintre toate, tocmai fiindcă nu îi aduce făptuitorului beneficii materiale. Mi-e mie ruşine de ruşinea care-ar trebui să-l potopească pe imberb. Şi totuşi, seria de căcări în capul ţării ăsteia nu se opreşte aici. Bomboana de pe colivă, ICR-ul trecut la Senat. În ograda unor nulităţi pulitice, altfel spus. Numa’ aşa, de-a dracului, ca să îi facă în ciudă lui Băsescu. Adică hai să stricăm şi ce-a mers bine. Măi, fratele meu… Şi mai sînt încă vreo patru ani jumate de răbdat.

Altă dată m-aş fi înfuriat zgomotos, aş fi scris şi eu pe blog zi după zi clamîndu-mi revolta, aş fi semnat petiţii şi le-aş fi băgat sub nasul prietenilor. Acuma nu. V-am spus ce nu-mi convine, dar de făcut, n-am ce face concret pînă la toamnă, cînd mă duc iar să votez. Mi-a ajuns cu politica, mi-a ajuns cu revolta şi indignarea, fiindcă m-am lămurit că toată agitaţia nu slujeşte la nimic, da’ absolut la nimic. Ăştia sîntem, cu ăştia defilăm. Şi s-or găsi iar unii care să zică: dacă nu îţi convine, n-ai decît să-ţi iei cîmpii şi să o tai afară. Pas moi. Ţară românească, cu imberb şi cu antene şi cu toate porcăriile şi căcaturile astea pe care le scoţi la iveală zi după zi, parcă numa’ în ciudă, ascultă aici: nu plec. Fiindcă mie nu-mi poţi lua cărţile pe care le citesc sau le fac, nu-mi poţi lua prietenii, nu-mi poţi lua gîndurile din cap. Pe mine, Apocalipsa o să mă prindă tot aici, savurînd spectacolul.

Căldură mare, monşer. Da’ de-aia a inventat un tip deştept aerul condiţionat. Ca să stau eu liniştit la răcoare şi să mi se fîlfîie big time de ce-i afară. Aşa că hai să citim, hai să vorbim de cărţi, hai să facem cărţi şi s-o dăm în pizda mă-sii de politică, dimpreună cu ăia care o practică.

12 gânduri despre &8222;Căldură mare&8221;

  1. „Aşa că hai să citim, hai să vorbim de cărţi, hai să facem cărţi şi s-o dăm în pizda mă-sii de politică, dimpreună cu ăia care o practică.”
    La asta subscriu în totalitate!🙂

  2. Salut, Horica. perfect de acord, prietene. Cu un mic amendament:
    Kovesi, Pora, samd…. Toate sunt valabile doar pentru unii. La Mang s-a rezolvat imediat. Intre timp s-a aflat despre Kovesi. Si s-a musamalizat.
    Acum se asteapta de la Ponta s-o ia pe drumul lui Mang pentru ca, nu-i asa, e un nemernic si un nenorocit. Despre Kovesi nu se mai b=vorbeste nimic. In schimb, Pora, dovedita si ea ca plagiatoare, tace malc cand e vorba despre propria persoana si-l ataca pe Ponta, fara rusine. Ca sa nu spun nimic despre nemernicia facuta marelui actor care este Mircea Diaconu…. Ce ne facem cu hoata de Anastase, in schimb?
    Stiu, o sa mi se raspunda ca daca unii nu platesc, asta nu inseamna ca ceilalti n-ar trebui sa plateasca. Si eu raspund – nu-i adevarat, daca unii nu platesc, de ce ar trebui sa plateasca ceilalti? Numai asa, ca sa demonstreze ei ce baieti buni sunt?
    Cat depsre ICR, cand Pata, intlectual finut, povestea depsre scrisori cu sex oral, primite la Cotroceni si care vorbeau despre adversarul politic al lui basescu, era perfect impartial… Aici este o masura politica extrem de normala – pleaca oamenii vostrii si vin oamenii nostrii. Asa e trwaba cand numirile sunt politice. Asta este democratia. Atunci cand vor veni altii la putere is vor pune oamenii lor.
    Si inca ceva – Buzura a fost zburat. Acum Patapievici. Mai tarziu altcineva. Uite, de exemplu, avea Iliescu un amic – Nicolau… Asta o fi un la ICR? O simpla curiozitate.

    PS. Tocmai m-a sunat nevasta-mea si mi-a spus ca l-au condamnat definitiv pe Nastase. URA. Asta inseamna c-or sa mai urmeze. Il astept pe Basescu.

  3. Am spus eu ca-s valabile doar pentru unii, nu si pentru altii? Doar ca nici Kovesi si nici Pora nu se duc la Bruxelles. Imberbu’ merge. Si mi-e ca o sa le fure alora argintaria si ne facem de pleazna.
    Nicolau la ICR? Iaca o idee interesanta. Dar utopica, de vreme ce Nico se va intoarce (si bine va face) la TVR.

  4. Bine ai revenit, Ursule! Partea proasta este ca Basescu si PDL ne-au nenorocit atat de rau la buzunar si la respect de sine, incat suntem dispusi sa trecem peste plagiat (care intr-o tara ca afara ar fi ceva grav), numai sa nu incapem iar pe mana lor. Avand numai variante proaste de ales, il prefer pe plagiator!

  5. Io zic să nu uităm că plagiatoru’ Ungariei, deşi s-a ţinut tare pe poziţii precum Ponta la noi, a fost tocat mărunt de public şi presă pînă a trebuit să-şi dea demisia. Aviz…
    *
    Aia cu nemernicia făcută marelui actor Diaconu n-am priceput-o. Adică, dac-i mare actor, las’ să facă orice mînărie vrea muşchiu’ lui?

  6. De volumul 3 din Compania Neagra se aude ceva? Ma tot intreb de cateva luni ce mai face Cobe🙂

Lasă un răspuns

