Ştiu ce-am citit vara asta

…încă mai ştiu, din fericire. Sînt eu bătrîn, urît şi gras, da’ chiar sclerozat de tot nu-s. Da’ nu se ştie ce-o să se mai întîmple pînă la anu’, de pildă, aşa că mă gîndii să notez şi-aici ce cărţi mi-au trecut prin mînă. Că poate vă fac poftă şi vouă, şi daţi click pe titluri şi le cumpăraţi.

Caliban’s War a lui James S.A. Corey, o urmare la Leviathan Wakes, de acelaşi calibru şi cu aceeaşi forţă epică. The Chronolits a lui Robert Charles Wilson; deşi proaspăt apărută şi în româneşte, am preferat să o citesc în original; Nook-ul m-a dezvăţat să car după mine copaci morţi; cred că e cartea mea preferată din ce-am citit pînă acum de R.C.W.; nu o ocoliţi! Redshirts a lui John Scalzi, care a început ca o glumiţă, o parodie la Star Trek, s-a complicat şi s-a terminat satisfăcător şi jucăuş… poate un pic prea jucăuş şi metatextual pentru gusturile mele. Trilogia lui John Birmingham (Without Warning, After America şi Angels of Vengeance), un soi de thriller-ucronie cu un ritm foarte alert, lectură perfectă pentru vacanţele voastre. Arctic Rising a lui Tobias Buckell, excelentă, inscriptibilă în curentul mundane SF; are de toate, chiar şi potenţial gîrlă pentru alte romane în acelaşi univers ficţional. The Devil’s Nebula de Eric Brown, prima carte a unui univers de tip shared-world numit Weird Space; pacing perfect, personaje ataşante, acţiune cît cuprinde, alieni greţoşi… tot tacîmul necesar pentru un SF în stil clasic, scris cu mînă de meseriaş. The Long Earth, colaborarea dintre Terry Pratchett şi Stephen Baxter; alt SF cu potenţial epic mare, prima dintr-o serie, se pare; mi-a plăcut mult, abia aştept urmările; se simte influenţa lui Clarke asupra lui Baxter. The Age of Miracles de Karen Thompson Walker, scriitură mişto, suport ştiinţific cam străveziu; sînt de acord întrutotul cu ce-a scris Tudor despre cartea asta. Ben H. Winters – The Last Policeman a fost o revelaţie; un police procedural cu accente de noir, pe fundalul unei apocalipse inevitabile; de citit musai. În sfîrşit, Devil’s Wake de Steven Barnes şi Tananarive Due mi-a oferit doza de zombicalipsă fără de care nici o vară de-a mea nu-i completă…

…Iar aseară m-am apucat de citit The Holy Machine de Chris Beckett, care, judecînd după primul sfert, pare că va încheia frumos o serie de lecturi faine, numai bune pentru orice anotimp. La mine s-au nimerit să se adune toate peste vară.

6 gânduri despre &8222;Ştiu ce-am citit vara asta&8221;

  1. @fluture: eh, bineinteles ca vom continua cu editarile.
    @tudor: n-am hibernat, am muncit. sa incerci si povestile lui beckett, eu tot citesc cite una din „the turing test” in fiecare dimineata la cafea. e bun tipul. place la urs.
    @dan: nu mai e mult.

Lasă un răspuns

