Nostalgii à la française

la-compagnie-des-glaces,-tome-1--la-compagnie-des-glaces.-4087002După aproape doi ani, citesc din nou o carte în franceză (G.J. Arnaud – La Compagnie des glaces, primul volum din cea mai lungă saga SF publicată vreodată). Şi-mi place de mor. Şi mi-aduc aminte cu drag de anii 90, prima jumătate, cînd nu era zi să nu trec pe la Alliance Française, să-mi iau ceva proaspăt de citit. Pe Stephen King l-am citit, de exemplu, aproape integral în franceză, în anii ăia. Pe Brussolo acolo l-am descoperit, şi-n biblioteca lui Jean Hormière de la Litere. Pe Barjavel, ah, Barjavel! Jean-Pierre Andrévon, Pierre Pelot… Antologiile lui Jacques Goimard de la Livre de Poche. Cultura în materie de noir/polar tot acolo mi-am făcut-o. Şi tot acolo m-am deprins cu lectura periodicelor literare proaspete. LireMagazine Littéraire… Raftul cu Cahiers de l’Herne… Şi videoteca de-acolo! Ce de minunăţii ascundea!

De-abia prin ’98 sau ’99 am început să ţin morţiş să citesc în original, dacă limba în care erau scrise cărţile se număra printre cele cunoscute. Pînă atunci, setea de nou şi de proaspăt a fost cea care a primat. A fost o perioadă frenetică, inocentă şi superbă. Şi plină de optimism. Mi-e dor de mintea mea de-atunci. Şi de lipsa voioasă de criterii şi planuri de lectură. Citeam ce-mi venea, fără să stau pe gînduri. Ştiam că va fi timp şi mîine, şi poimîine… Faine vremuri.

10 gânduri despre &8222;Nostalgii à la française&8221;

  1. Intrebare: de Harlan Ellison a mai aparut ceva in limba romana, in afara de antologia de anul trecut?
    Multumiri

  2. Au mai aparut niste povestiri: Caieste-te Arlechin!, in Antares 2, Fiara care-s striga iubirea spre inima lumii, intr-o revista, cred ca Helion, N-am gura si trebuie sa urlu, in String. Probabil si altele.

  3. Pingback: Chiar și Eminescu se ștergea la fund! | Radu Ștefan prezintă: Blogu' cu de toate

Lasă un răspuns

