De ce eu?

2015-04-18 20.21.03Am avut aseară privilegiul să urmăresc filmul lui Tudor Giurgiu şi să asist la întîlnirea regizorului şi a trei dintre actorii principali cu publicul. Excelentă performanţa lui Emilian Oprea, superbă gradarea evoluţiei personajului. Andreea Vasile a fost foarte naturală în rol, tare-mi place fata asta. Iar Mihai Constantin e strălucit într-un rol de lichea. Ştiam povestea procurorului Panait, mi-amintesc chiar şi de înregistrarea de pe Youtube cu percheziţia, dar imaginea din bucăţi pe care mi-am creat-o din presă e cu totul altceva decît reconstituirea cursivă, de o acurateţe înspăimîntătoare, pe care o realizează Tudor Giurgiu. Mi-a amintit de o perioadă nu tocmai roz din viaţa mea (şi a noastră, a tuturor, pînă la urmă). Mi-a amintit de ce am făcut anumite alegeri, atunci şi de atunci încoace. E un film frumos făcut, cu o poveste dură (şi dureroasă) despre o realitate nasoală care încă mai persistă în bună măsură, o poveste cu tîlc, musai de spus şi menită să deschidă ochi. Vizionarea filmului ar trebui să devină obligatorie pentru fiecare cetăţean român. Dar tare mi-e teamă că ar fi degeaba, judecînd după felul în care gîndesc băştinaşii. O prea mare parte dintre ei n-ar înţelege. Sau ar înţelege fix pe dos. C-aşa-i românu’.

Lasă un răspuns

