2314, Galileo Online şi eu

A trecut o săptămînă de cînd am pus capăt, după cinci ani şi patru luni, proiectului Galileo Online. Cu toate astea, încă mă mai trezesc punîndu-mi „semne de carte” la diverse pagini, la ştiri care-ar fi meritat popularizate prin GO. Probabil o să mă potolesc la un moment dat.

Am aruncat cîte-o privire prin articolele mai vechi, am făcut nişte statistici, aşa, de curiozitate. Au fost 2314 articole cu totul. 225 de recenzii de carte. 221 de articole de semnalare a unor apariţii editoriale. 241 de semnalări sau relatări despre diverse evenimente. 141 de articole pe diverse teme. Vreo 40 de interviuri. Inclusiv cu Robert Silverberg, Lavie Tidhar, John Varley şi cu bună parte dintre autorii care contează în F&SF-ul românesc. 115 articole despre filme şi emisiuni radio. Circa 1200 de ştiri. Not bad, not bad at all, pentru o întreprindere la care au muncit doar cîţiva oameni: Mike, Tudor, Assassinul, eu şi încă vreo cîţiva prieteni şi colaboratori ocazionali.

Spunea azi un bou pe Facebook că mă felicită pentru decizia de a pune capăt proiectului. I-am răspuns scurt: hai sictir! De fapt, de ce i-aş trece numele sub tăcere? Tot un cretin notoriu rămîne. E vorba de Victor Martin, dragul de Victoraş, un scribălău oltenesc de joasă speţă care se bagă mereu în seamă, deşi e ignorant la greu într-ale literaturii F&SF.

Recunosc, îmi pare rău că am încheiat etapa asta din viaţă. Documentarea pentru Galileo Online a fost o chestie care devenise parte din ritualul meu zilnic. Dar nu mai avea rost, în condiţiile în care am alte proiecte care sînt mai importante pentru mine în acest moment. Subliniez: pentru mine. Sînt pe cale să mai trec un prag – dacă nu cumva l-am trecut deja – dincolo de care ceea ce mă interesează nu mai e cîtuşi de puţin munca patriotică întru propăşirea naţiunii sefiste româneşti. Contează strict propriile proiecte, propriile pasiuni, propria satisfacţie profesională. Şi presimt că-i de bine.

2 gânduri despre &8222;2314, Galileo Online şi eu&8221;

Lasă un răspuns

