Am scris…

…aseară despre geneza antologiei Steampunk: A doua revoluţie, într-un ultim episod al serialului „The Making of Steampunk.ro”, publicat în, iată, 14 episoade pe Galileo Online.

Avea Jacques Goimard o serie de antologii tematice la Livre de Poche. Histoires de robots, Histoires de futurs lointains, Histoires écologiques… Poveşti una şi una, alese din vreo patru decenii de SF anglofon, grupate după teme mai generale sau mai particulare. Le-am citit mai toate în studenţie şi în primii ani de după. Am vreo zece dintre ele în bibliotecă. Acolo am învăţat cum trebuie să arate o antologie făcută ca la carte. Şi totuşi, n-am pus ideea ca atare în practică la nici una dintre editurile la care-am lucrat în ultimii cincisprezece-şaisprezece ani. N-a fost momentul potrivit, au fost alte priorităţi, povestirile nu se vînd la fel de bine ca romanele, e o chestie prea specializată ca să intereseze pe altcineva decît o mînă de oameni, o nişă într-o nişă etc.… Nu ştiu dacă m-aş fi hotărît să mă apuc de publicat aşa ceva foarte curînd nici la Millennium. Nu sub forma unor antologii originale, căci traduceri au mai fost. Pînă în august anul trecut, cînd…

(continuarea aici)

Un sumar complet al serialului poate fi găsit pe CititorSF. A fost grozav! O să mai facem chestii de genul ăsta. Însă, precum am scris şi în articolul meu, surprizele în ceea ce priveşte antologia nu s-au terminat. Luni veţi avea parte de încă una, probabil cea mai mare. Aşa că nu ne ocoliţi.

Un comentariu la „Am scris…

Lasă un comentariu