Millennium la Bookfest 2011 (6): Atingerea

Cînd l-am cunoscut, acum vreo cincisprezece ani, era un june membru al unuia dintre cenaclurile bucureştene care scoteau un fanzin numit Newsletter SF. Participa cu o povestire la un concurs Helion în al cărui juriu fusesem numit de către Cornel Secu (pe vremea aceea, maître Secu nu mă categorisea drept autoinvitat la adunările Helionului, ci chiar îmi oferea cazare şi-mi deconta deplasările… mais ou sont les neiges d’antan?). Junele autor scrisese o povestire care, întîmplător sau nu, se afla în vîrful teancului de texte ce-mi fusese pasat de Radu Pavel Gheo. Am citit-o, mi-a plăcut teribil de mult, apoi am trecut la următoarea poveste din teanc şi, după vreo jumătate de pagină, m-am lăsat păgubaş. Povestirea lui Bogdan Bucheru, căci despre el vă spuneam adineauri, reuşise să mă întroducă atît de bine în atmosferă încît îmi pierise cheful să mai citesc altceva. Bogdan a luat atunci premiul Helion (dacă bine-mi aduc aminte, la vremea aceea, la concursurile Helion nu se acordau doar premiile II şi III; se dădea un singur premiu, da’ bun!) şi-am fost printre cei care au votat pentru povestea lui şi primul care l-a felicitat.

Au trecut nişte ani şi l-am reîntîlnit la Călăraşi, la faimosul colocviu de SF din 1999; a luat şi atunci unul dintre premii. Făcea parte din Grupul Kult, în ale cărui antologii avea să publice în anii următori. Iar un an mai tîrziu, în 2000, i-am publicat la OmniBooks, vechea mea editură, volumul de debut, care purta titlul primei poveşti pe care i-o citisem, Atingerea.

Au trecut, iată, unsprezece ani, iar Millennium Books are plăcerea, cu ocazia Bookfest-ului de anul acesta, să vă ofere ediţia a doua a volumului de povestiri Atingerea. Despre prilejul acestei reeditări şi despre lansare am să vă spun mai multe mîine seară. Pînă atunci, vă invit să admiraţi coperta semnată de un artist care semnează cu pseudonimul Metamorphosis şi să citiţi prezentarea de pe coperta IV, care-i aparţine lui Dan-Silviu Boerescu.

Volumul are 144 pagini și va costa in librării 20 lei.

4 comentarii la „Millennium la Bookfest 2011 (6): Atingerea

Lasă un comentariu