Steampunk.ro: o copertă şi un artist

Concursul de ieri a fost din nou un succes, în ceea ce priveşte statistica vizitatorilor. Aşadar, nu va fi cel din urmă. Dar să nu mai pierdem timpul… Răspunsul corect la întrebarea de ieri a fost dat de Schizoid (care va primni două exemplare din volumul în cauză, dintre care unul va purta semnăturile tuturor autorilor incluşi în antologie, precum şi pe aceea a editorului, Adrian Crăciun), la numai o oră şi ceva din momentul în care ea a fost pusă: ilustraţia copertei antologiei de proză steampunk îi aparţine, într-adevăr, lui Les Edwards aka Edward Miller. Iat-o!

Cîteva cuvinte despre Les Edwards. Artistul lucrează în domeniul ilustraţiilor de mai bine de treizeci şi cinci de ani. Portofoliul său include numeroase campanii publicitare, afişe pentru filmele lui John Carpenter (The Thing) şi Clive Barker (Nightbreed), contribuţii în domeniul producţiei de film şi al industriei jocurilor. A cîştigat de şapte ori British Fantasy Award şi a fost de cinci ori nominalizat la premiile Chelsey şi World Fantasy (cîştigîndu-l pe cel din urmă în 2008, cu o lucrare semnată cu pseudonimul Edward Miller (pe care îl foloseşte pentru a semna lucrările create într-un stil diferit, mai impregnat de romantism).

Les Edwards a fost oaspete de onoare la Worldcon-ul de la Glasgow în 1995, dar şi la Parcon, convenţia cehilor de la Plzen din august 2008 (ignoraţi linkurile din însemnarea respectivă, se pare că articolele mele nu mai au loc în arhiva revistei la care se face referire), unde am avut ocazia să-l întîlnesc, după ce în martie acelaşi an îi vizitasem o expoziţie (absolut bestială!) la Londra, cu ocazia Eastercon-ului. Edwards este autorul a numeroase ilustraţii pentru seria de volume new weird editată de Martin Šust.

O observaţie: macheta copertei de mai sus nu este completă. Lipsesc lista fochiştilor-fruntaşi (în care, aşa cum v-am spus anterior, vor apărea şi nişte surprize) şi subtitlul. Dar acestea vor fi subiectul unor concursuri viitoare, aşa că nu ezitaţi să mai treceţi pe-aici.

23 de comentarii la „Steampunk.ro: o copertă şi un artist

  1. nu e chiar asa. ti-au scos doar rubrica din lista de rubrici. articolele din 2009-2010 sint, se pot accesa din pagina ta de la AUTORI/ma rog, ECHIPA (nu insa si cele din 2008, printre ele fiind cel la care faci tu referire).
    dar uite cum l-am gasit eu: am cautat in alta parte sa aflu luna in care ai publicat articolul – septembrie 2008, apoi am cautat pe site-ul nautilus numarul pe sept 208. si am gasit articolul tau aici: http://revistanautilus.ro/outsider/zile-new-weird-cale-de-3000-de-kilometri/

  2. Nu, ma gandeam ca-s zbaturile asemanatoare cu cele ale vapoarelor cu aburi, si aia ar fi propulsia submarinului.

  3. Dar mie mi se pare ca e intr-un ocean, foarte aproape de un tarm si face valuri. E posibil sa si poata merge pe tarm, cum tin minte ca am vazut pe undeva o astfel de imagine (cu un submarin echipat cu senile ce iesea din apa- nu mai stiu unde am vazut imaginea, dar o sa o caut ca o am prin calculator). Si oricum, conteaza ce-i? 😛

  4. Arata destul de reusit ,dar ar mai trebuie niste retusuri in locuri in care nu-i prea clara ,oricum ,felicitari!

  5. Pingback: Steampunk Made in Romania « Mircea Pricăjan

  6. Doh, vad ca fiecare vede altceva. Sa va spun ce vad io:
    Chestia aia barosama din fundal este un airship urias, un fel de oras zburator ce se intrevede printre nori, spre care merg tot felul de zeppeline, dirijabile mai mititele (spe ca nu o sa-mi careva ca sint pesti), inclusiv balonul ala colorat din prim-plan.

  7. Nu ma supar, domnule, si mi se blengane de IX. Dupa cum stie posesorul acestui blog, care ma cunoaste si, poate, si dumneavoastra ma cunoasteti, daca nu-nu, eu, spre diferenta de altii, muncesc. Timpul meu este dramuit. Astazi, am descoperit acea coperta, drept pentru care mi-am facut datoria sa remarc ceea ce este de remarcat. Nu am citit postarile anterioare si nici nu am timp de asa ceva.

  8. Ion si Ianos ,vecini si prieteni inca din copilarie. Intr-o zi cand Ianos vine acasa si se uita peste gard la Ion in curte, Ion isi ascutea securea. Ianos il intraba de ce isi ascute securea. Cum de ce,ii raspunde Ion, ca sa te tai pentru ca ungurii l-au omorat pe Mihai Viteazu. Bine dar asta a fost acum 400 de ani ,ii raspunde Ianos. Da, dar eu numai acum am aflat.

Lasă un comentariu